ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
Μηδενικός σεβασμός! Το Βρετανικό Μουσείο προσβάλλει και απαξιώνει τον Παρθενώνα και τις οικουμενικές αξίες του μνημείου. Κι ενώ διατείνεται ότι τα Γλυπτά φυλάσσονται με τον καλύτερο τρόπο, στην πραγματικότητα τα χρησιμοποιεί ως ντεκόρ, ακόμη και για επιδείξεις μόδας.
Την οργισμένη αντίδραση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη προκάλεσε ως εκ τούτου η διοργάνωση μιας τέτοιας επίδειξης στην Duveen Gallery όπου εκτίθενται τα αριστουργήματα της Κλασικής εποχής.
«Με τη διοργάνωση επίδειξης μόδας στις αίθουσες όπου εκτίθενται τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το Βρετανικό Μουσείο, για μια ακόμη φορά, αποδεικνύει τον μηδενικό σεβασμό του προς τα αριστουργήματα του Φειδία.
Οι ιθύνοντες του Βρετανικού Μουσείου ευτελίζουν και προσβάλλουν όχι μόνο το μνημείο αλλά και τις οικουμενικές αξίες που αυτό εκπέμπει», αναφέρει με δήλωσή της η υπουργός.
Προσθέτοντας πως «Οι συνθήκες έκθεσης και φύλαξης των γλυπτών, στη Duveen Gallery, συνεχώς επιδεινώνονται. Είναι η ώρα τα κλεμμένα και κακοποιημένα γλυπτά αριστουργήματα να αστράψουν στο αττικό φως».
Τούρκος σχεδιαστής
Η επίδειξη πραγματοποιήθηκε από τον τούρκο σχεδιαστή Εrdem Μoralıoğlu ο οποίος ανέφερε, ότι άντλησε την έμπνευσή του από την εμβληματική εμφάνισή της Μαρίας Κάλλας ως Μήδεια, το 1953 στη Σκάλα του Μιλάνου.
«Το ντεμπούτο της θρυλικής σοπράνο Μαρία Κάλλας ως εκδικητική “μάγισσα” της ελληνικής μυθολογίας, ανέβηκε σε συνεργασία με τον σικελό καλλιτέχνη, γλύπτη και σκηνογράφο Salvatore Fiume», όπως εξήγησε ο ίδιος στο κοινό, λίγο πριν από την επίδειξη του φθινοπώρου/χειμώνα 2024 στο πλαίσιο της Εβδομάδας Μόδας του Λονδίνου.
Αλλά ο μεν σχεδιαστής μπορεί να έχει όποια έμπνευση θέλει, η διοίκηση του Βρετανικού Μουσείου ωστόσο, διαπράττει μέγα ατόπημα, χρησιμοποιώντας τα Γλυπτά ως σκηνικό για μία ιδιωτική εκδήλωση και μάλιστα μόδας . Ένα ακόμη επιχείρημα της Ελλάδας όμως, για την επιστροφή και επανένωσή τους στην Αθήνα.
Διαβάστε επίσης:
Χρίστος Δήμας: Σειρά συναντήσεων με φορείς του Πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη
Ανατροπή: Κατοικία και όχι ξενοδοχείο το ιστορικό κτήριο της Ρηγίλλης
Κρατικά Λογοτεχνικά Βραβεία: Αυτοί είναι οι φετινοί υποψήφιοι