ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Η σχέση της με το υδάτινο στοιχείο ξεκινάει από τη ναυτιλία. Είκοσι νέοι πίνακες στην Πάρο της Λάρας Σταφυλοπάτη, με ακρυλικά και υδατοχρώματα, αφηγούνται την ιστορία του νερού. Σε μια απρόσμενη συνάντηση με το φως, έτσι όπως η ζωγράφος το αιχμαλωτίζει στον καμβά της στην έκθεση Crossing Rivers.
Με πολύ έντονο τρόπο έχει βιώσει τα δύο αυτά στοιχεία στην παντοτινή της σχέση με τη θάλασσα. Η Λάρα Σταφυλοπάτη προέρχεται από σημαντική ναυτιλιακή οικογένεια της Ελλάδας. Είχε δηλώσει σε πρόσφατη συνέντευξή της με την υπογράφουσα: «Αποτελεί μέγιστο θέμα στη ζωή μου. Τόσο επαγγελματικά όσο και προσωπικά. Η θάλασσα μου είναι πολύ σημαντική».
Στη νέα της δουλειά συνθέτει νέα υδάτινα τοπία: Βαθιά ροζ, ταξιδιάρικα μπλε, εκτυφλωτικά κίτρινα. Οι αδρές πινελιές της πάνω στον καμβά φανερώνουν τις χειρονομίες της, τη ζωντανή ύπαρξή της πίσω από το έργο.
Χειρονομίες άλλοτε περιπετειώδεις κι άλλοτε καθησυχαστικές. Αιχμαλωτίζουν το βλέμμα του θεατή όπως η μυθολογική λίμνη καθηλώνει το είδωλο του Ναρκίσσου.
«Στους τοίχους της έκθεσης θα παρακολουθήσουμε καρέ-καρέ το βλέμμα του φωτός», γράφει η ιστορικός τέχνης Μαρίας Γιαγιάννου που επιμελήθηκε την έκθεση. «Να διαθλάται στην επιφάνεια του καμβά και εντέλει να ενσωματώνεται στο έργο τέχνης».
Ποτάμια ζωγραφικής
Εν συνόλω, τα ταμπλώ ζωγραφικής διασταυρώνονται μεταξύ τους, δημιουργούν ποτάμια ζωγραφικής (Crossing Rivers). Με αυλακιές φωτός. Αισθάνεται κανείς ότι ατενίζει το νησιώτικο σύμπλεγμα από το κατάστρωμα του πλοίου. Εντυπωσιακό αγνάντι μέσα στη γαλήνια ομορφιά του.
Μπλε ροές κυματίζουν. Κίτρινες αμμοθύελλες, υγρά πρασινοκίτρινα βότσαλα, υαλώδη ροζ λιμάνια την ώρα του σούρουπου. Το βάθος μιας εσωτερικής ισορροπίας αντανακλάται στην σαγηνευτική επιφάνεια των πινάκων, που θυμίζουν νησιά λουσμένα στο ελληνικό καλοκαίρι των Κυκλάδων.
Η Λάρα Σταφυλοπάτη σπούδασε καλές τέχνες στο Boston University (Πανεπιστήμιο της Βοστώνης) και στο Massachusetts College of Art (Κολέγιο καλών τέχνών στη Μασσαχουσέτη). Δεν παρέλειψε βέβαια να μελετήσει και το αντικείμενο της οικογενειακής της εταιρείας: Σπούδασε ναυτιλιακά στο Λονδίνο (Shipping Trade and Transport, London Metropolitan University), εν συνεχεία εργάστηκε σε ναυλομεσιτικούς οίκους.
Επέστρεψε στην Ελλάδα το 2001 για να αναλάβει τη διαχείριση της ναυτιλιακής της επιχείρησης Byzantine Maritime Corporation.
Δεν έπαψε ποτέ να καλλιεργεί τη σχέση της με την τέχνη.
Μέχρι την περασμένη Κυριακή (22 Αυγούστου) παρουσιαζόταν στις Σπέτσες η έταιρη ατομική της έκθεση με έργα ύπο τον τίτλο «Things we don’t see». Την έκθεση οργάνωσε η γνωστή επιμελήτρια και σύμβουλος τέχνης Άννα Χατζηνάσιου.
Εργα της φιλοξενούνται σε ιδιωτικές συλλογές στις ΗΠΑ, στο Μεξικό, στο Ισραήλ, στην Ελβετία, στην Αργεντινή, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στην Ισπανία καθώς και στην Ελλάδα.
Εκθέσεις έχουν οργανωθεί στο Μεξικό (το 2018 στη Yaleh Fabica, San Cristobal de las Casas, και στο Sophart), στη Σαντορίνη (Vassaltis Vineyards),στην γκαλερί Saatchi (online).
Παράλληλα συνεχίζει απαρεγκλίτως το έργο της στο μη κερδοσκοπικό σωματείο Δεσμός, από συστάσεώς του. Φέτος, με τις φωτιές, υπήρξε εκ νέου, κρίσιμη η συνεισφορά του.
Πληροφορίες
Crossing Rivers
Επιμέλεια της θεωρητικού τέχνης Μαρίας Γιαγιάννου.
Αίθουσα Art Space/Studio 265
Πάρος (επαρχ. οδός Παροικιάς-Νάουσας, 300μ. μετά τον κόμβο Νάουσας-Λευκών).
Υπό τη διεύθυνση της Άννας Κοντολέων.
Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 30 Αυγούστου.