ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Εταιρεία στρέφεται στη νέα εποχή και τη σύγχρονη δηµιουργία: Προσκαλεί καλλιτέχνες από κάθε είδος τέχνης σε ανοικτό διαγωνισµό «πειραµατισµού και δηµιουργικότητας».
Οι δημιουργοί θα αντλήσουν έµπνευση από τα στοιχεία εταιρικής ταυτότητας της ∆ΕΗ, αλλά και από τη συμβολική της σημασία στην ελληνική κοινωνία: Την ενέργεια, το φως και, έµµεσα, τον εκσυγχρονισµό, την ανάπτυξη και τη βιώσιµη πρόοδο.
Η ενίσχυση της σχέσης ανάμεσα στην τέχνη και την τεχνολογία βρίσκεται σήµερα στο επίκεντρο των ενδιαφερόντων και των ανησυχιών της σύγχρονης καλλιτεχνικής δηµιουργίας. Η Εταιρεία αφουγκράζεται τον παλμό αυτών των ανησυχιών και τις ενστερνίζεται.
Η αποτύπωση της ιστορίας της ∆ΕΗ, η διαδρομή της στη ζωή όλων των Ελλήνων και η συμβολή της στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονοµίας θα αποτυπωθεί με όλους τους εκφραστικούς τρόπους και μέσα: Ζωγραφική, βίντεο, street art, ντιζάιν, γλυπτική, εγκαταστάσεις, µικρογλυπτική, φωτογραφία, νέα µέσα, περφόρμανς μεταξύ άλλων.
Η σύζευξη της ΔΕΗ με τις δημιουργικές πτυχές της κοινωνίας αποτελεί προτεραιότητα και µέρος της εταιρικής κοινωνικής της ευθύνης.
Η τέχνη και τα παράγωγά της γίνονται ο πρώτος δίαυλος για τη δηµιουργική επαναπροσέγγιση της Εταιρείας µε την κοινωνία των πολιτών.
Ο διαγωνισµός απευθύνεται σε όλους τους Έλληνες καλλιτέχνες που ενδιαφέρονται να φωτίσουν την ιστορία της ∆ΕΗ και να συµβάλουν στην εικόνα της νέας εποχής της.
Η ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΟΣΚΙΝΑ ΜΕΤΑ ΤΟ ΕΜΣΤ
Από τη δεκαετία του 1950, η ΔΕΗ έδωσε το φως στον ελληνικό κόσμο. Ιδιαίτερο το βάρος της στην ημέτερη κοινωνία. Η Εταιρεία δεν θα μπορούσε να διαλέξει καταλληλότερο άνθρωπο για αυτή τη δουλειά.
Η Κατερίνα Κοσκινά έχει (εξίσου) δανείσει τα φώτα της στην (καλλιτεχνική) ιστορία αυτού του τόπου. Έχει συμβάλει στον εκσυγχρονισμό της ελληνικής αισθητικής σκηνής.
Όχι μόνο ως διευθύντρια του ΕΜΣΤ (2014-2018).
Πολύ νωρίτερα, όταν ανέλαβε τη Συλλογή έργων τέχνης της Alpha Bank και καλλιτεχνικός σύμβουλος της διοίκησης, δηλαδή του αείμνηστου Γιάννη Κωστόπουλου. Παρομοίως και στο Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου. Παρέμεινε στο πόστο από το 1992 και για 22 χρόνια.
Τότε για παράδειγμα είχε διοργανώσει την έκθεση «Περιπέτειες του Εγώ» του Λουκά Σαμαρά στην Εθνική Πινακοθήκη με περισσότερα από 400 έργα από το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης, το Μουσείο Γουίτνεϊ (Whitney), το Ινστιτούτο Τεχνών του Σικάγου μεταξύ άλλων.
Είχε εισβάλλει δυναμικά στα εικαστικά δρώμενα της πεπερασμένης τότε ελληνικής σκηνής: Το 1972 σύστησε τον διεθνή εκφραστή της arte povera, πρωτοπόρο καλλιτέχνη Γιάννη Κουνέλλη στο ελληνικό περίπτερο της Μπιενάλε της Βενετίας.
Υπηρξε επί σειρά ετών (1988 – 1992) ειδική σύμβουλος στο Ευρωπαϊκό Πολιτιστικό Kέντρο Δελφών και Εθνική Επίτροπος σε διάφορες διεθνείς Μπιενάλε.
Αλλά πέρα από τα τυπικά της προσόντα: Αγαπήθηκε από το αστικό κοινό για την προσήνεια και το βάθος της, την εγκυρότητα αλλά και τη ζεστασιά της, τη διεθνή ακτινοβολία και την ταπεινοφροσύνη της.
Σπούδασε στο ΕΚΠΑ, στη Σορβόννη και στο Λούβρο. Παρασημοφορήθηκε με τα διάσημα του Cavaliere dell’Ordine della Stella d’Italia το 2012 και του Chevalier dans l’ Ordre national de la Legion d’Honneur το 2013 από την Ιταλική και Γαλλική Δημοκρατία αντιστοίχως.
Η ΜΑΤΙΑ ΤΗΣ ΚΟΣΚΙΝΑ ΣΤΗ ΔΕΗ
Όσον αφορά το διαγωνισμό της δημόσιας επιχείρησης, προεδρεύει της Επιτροπής.
Η Κοσκινά όμως δεν θα ενδιαφερόταν για μία εταιρική συνεργασία, αν δεν πληρούσε υψηλές αισθητικές προδιαγραφές.
Η ΔΕΗ εξ απαλών ονύχων έδειξε την ενεργό της συμμετοχή στο νευραλγικό κομμάτι της κοινωνίας, τους νέους. Με πρωτοποριακά, τηλεοπτικά φιλμάκια, αφίσες γραφιστικά άρτιες. Κυρίως, που αντανακλούσαν τη νέα γενιά. Μηνύματα και καταχωρήσεις που εξέφραζαν τη φωνή τους.
Εξάλλου, συνεγάστηκε με κορυφαίους έλληνες δημιουργούς. Το ζωγράφο Σπύρο Βασιλείου, τον γλύπτη Χρήστο Καπράλο. Αλλά και το φωτογράφο Κώστα Μπαλάφα, που είχε οργανική θέση στη ΔΕΗ.
Όπως πρόσφατα εξήγησε η γνωστή επιμελήτρια, οι νέοι καλλιτέχνες δεν θα χρειαστεί φυσικά να χρησιμοποιήσουν το αρχειακό υλικό που θα τους δοθεί. Το παλιό σήμα, το παλιό εργοστάσιο, βιομηχανικά εξαρτήματα…
Αυτά θα λειτουργήσουν μόνο ως εφαλτήριο ή ως πλατφόρμα μέσω της οποίας οι νέοι θα αφήσουν τη φαντασία τους να δημιουργήσει.
Η εταιρεία συνάντησε την ιστορικό τέχνης Κατερίνα Κοσκινά και αποφασίστηκε ότι θα προεδρεύει της Επιτροπής Αξιολόγησης των έργων. Ύστερα συμφωνήσαν και για τα υπόλοιπα μέλη της κριτικής επιτροπής -όλοι έχουν προσθέσει ένα νέο λιθαράκι στην εκφραστική και αισθητική ανανέωση του τομέα τους:
Τον καθηγητή καλών τεχνών στην ΑΣΚΤ Νίκο Ναυρίδη, τον αναπληρωτή καθηγητή φωτογραφίας στην ΑΣΚΤ Πάνο Κοκκινιά, τον δημοφιλή ζωγράφο Ηλία Παπαηλιάκη, τον γραφίστα και ιδρυτή της BeetrootDesignGroup Γιάννη Χαραλαμπόπουλο, τον σκηνοθέτη Τάσο Μπουλμέτη, την ιστορικό -βιομηχανική αρχαιολόγο Μαρία Μαυροειδή.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΡΓΩΝ
Για την αξιολόγηση των έργων και την ανάδειξη των νικητών, έχει συσταθεί κριτική επιτροπή. Απαρτίζεται από καταξιωμένους επαγγελματίες της τέχνης και της ΔΕΗ.
Θα βαθµολογήσει µε βάση εικαστικά κριτήρια:
∆ηµιουργικότητα: 25%
Πρωτοτυπία: 25% και
Έκφραση των αξιών της ∆ΕΗ: 50%
Τα εικαστικά κριτήρια αθροιστικά αποτελούν το 75% της τελικής βαθµολογίας.
Το υπόλοιπο 25% θα κριθεί ως προς τα κριτήρια της εταιρείας (ευθυγράµµιση µε την αισθητική της εταιρείας και brand safety).
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
Ο διαγωνισμός άνοιξε στις 22 Ιουνίου. Θα διαρκέσει έως τις 10 Σεπτεµβρίου 2021.
Αργότερα θα οργανωθεί έκθεση με τα έργα των συμμετέχοντων.
Διαβάστε επίσης: Δάκης Ιωάννου: Σφαγεία της Ύδρας με εξαίσιο πτώμα και άλλα παιχνίδια
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!