Τα σημαντικότερα νέα από το χώρο της τέχνης και τη βιομηχανία της μόδας την εβδομάδα που πέρασε, με ευσύνοπτο τρόπο.

Από τη νέα επιτυχία των εκδόσεων Καστανιώτη, τη βόλτα στα Δύο Χωριά όπου η Μαρίνα Βρανοπούλου συστήνει στο φιλότεχνο κοινό τις διεθνείς τάσεις, μέχρι την κομψή προσελήνωση, ο κόσμος γεμίζει ομορφιά, παρά τις δυσοίωνες διεθνείς ειδήσεις.

Δείτε το video στο TikTok του mononews.gr:

@mononews.gr #fashion #art #businessoffashion #lvmh #prada #news #greece #fy #fyp ♬ πρωτότυπος ήχος mononews.gr

Ο Καστανιώτης με τα Νόμπελ του

«Για την έντονa ποιητική πεζογραφία της που αντιμετωπίζει ιστορικά τραύματα και εκθέτει την ευθραυστότητα της ανθρώπινης ζωής» τιμήθηκε από τη Σουηδική Ακαδημία με το Νόμπελ Λογοτεχνίας η Χαν Γκανγκ. Πρόκειται για την πρώτη συγγραφέα από τη Νότια Κορέα που διακρίνεται με το κορυφαίο λογοτεχνικό βραβείο.

Η Χαν Γκανγκ γεννήθηκε το 1970 και εμφανίστηκε στα γράμματα το 1993 με πέντε ποιήματα. Η πρώτη της συλλογή διηγημάτων Γιόσου κυκλοφόρησε το 1995. Με το μυθιστόρημα Η χορτοφάγος (2007) κατέκτησε διεθνή φήμη αφού η αγγλική του μετάφραση (το 2015) τιμήθηκε με το Διεθνές Βραβείο Booker.

Αργύρης Καστανιώτης, που πλέον τρέχει την επιχείρηση

Έχει εκδώσει αρκετές συλλογές διηγημάτων όπως Τα φρούτα της γυναίκας μου (2000) και Η σαλαμάνδρα της φωτιάς (2012), αλλά και μυθιστορήματα: Μαύρο ελάφι (1998), Τα κρύα σου χέρια (2002), Φυσάει αέρας, πήγαινε (2010), Μάθημα ελληνικών (2011), Ανθρώπινες πράξεις (2014), Το λευκό βιβλίο(2016) και Δεν ξεχνώ (2021).

Παρά την πεζογραφική της πορεία όμως η Χαν Γκανγκ ποτέ δεν απεκδύθηκε την ποιητική της φλέβα, που εμποτίζει κάθε κείμενο.

Ζει στη Σεούλ και εργάζεται ως καθηγήτρια Δημιουργικής Γραφής στο Ινστιτούτο Τεχνών.

Από τις εκδόσεις Καστανιώτη κυκλοφορούν τα μυθιστορήματα Η χορτοφάγος (2020) και Μάθημα ελληνικών σε μετάφραση από τα κορεάτικα της Αμαλίας Τζιώτη.

Η νοτιοκορεάτισσα συγγραφέας Χαν Γκανγκ, Νόμπελ Λογοτεχνίας

Η Prada απογειώνεται

Η Prada, φερώνυμος οίκος μόδας της Μούτσια Πράντα, μόλις παρουσίασε την πρώτη διαστημική στολή που σχεδίασε για την Κριστίνα Κροχ. Πρόκειται για την πρώτη έγχρωμη γυναίκα που θα πατήσει το πόδι της στο φεγγάρι με το πρόγραμμα Artemis, πρωτοβουλία της κυβέρνησης Μπάιντεν-Χάρις. Η ιστορική στιγμή θα πραγματοποιηθεί αργά κατά τον Σεπτέμβριο του 2026 αλλά η στολή παρουσιάστηκε  από την Prada και τη συνεργαζόμενη εταιρεία Axiom Space εχθές στο Διεθνές Αστρονομικό Συμβούλιο στο Μιλάνο.

Γιατί και στο φεγγάρι μόλις προσεληνωθεί, θα θέλει να νιώθει κομψή.

Prada * Axiom Space

Ο μεγιστάνας ανησυχεί;

Ο όμιλος LVMH του μεγιστάνα Μπερνάρ Αρνό ανακοίνωσε 3% πτώση  στις πωλήσεις στα 19.08 δισεκατομμύρια ευρώ στο τρίτο τετράμηνο του 2024. Ο όμιλος εξακολουθεί να δυσκολεύεται στην αγορά της Ιαπωνίας (ειδικά λόγω δυνατού γιέν) αλλά και γενικότερα της Ασίας, παρότι πάει καλύτερα από όλους τους οίκους πολυτελείας της γηραιάς Ευρώπης.

Το αξιόλογο τμήμα μόδας και δερμάτινων ειδών του LVMH σημείωσε πέντε τοις εκατό πτώση στις πωλήσεις του τρίτου τετραμήνου στα €9.15 δισεκατομμύρια, διαψεύδοντας προγνωστικά αναλυτών.

Συνολικά οι πωλήσεις στην Ασία και την Ιαπωνία έπεσαν κατά δεκάξι τοις εκατό.

 Tired Illusions στη Μαρίνα Βρανοπούλου

Η Μαρίνα Βρανοπούλου στην γκαλερί της Δύο Χωριά παρουσιάζει την έκθεση Tired Illusions [Κουρασμένες ψευδαισθήσεις] με έργα της Κάτλιν Λέντφορντ (Katelyn Ledford). Αντικείμενα νεκρής φύσης που ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο αναζητώντας αυθεντικά συναισθήματα στη σύγχρονη πραγματικότητα. Πρόκειται για την πρώτη ατομική έκθεσή της στην Ελλάδα και το επιστέγασμα της παραμονής της για τρεις εβδομάδες στα Δύο Χωριά τον Σεπτέμβριο του 2024.

Η έκθεση περιλαμβάνει πίνακες ζωγραφικής και τρισδιάστατες συνθέσεις από γνωστή σειρά έργων της Λέντφορντ.

Στα αλληγορικά πορτρέτα της, η Λέντφορντ εφαρμόζει την τεχνική trompe-l’oeil και το φωτορεαλισμό (για να πραγματευτεί την επιτελεστική πτυχή των κοινωνικών ανταλλαγών στον κόσμο της τέχνης).

Η τεχνική της αποδομεί την έννοια της προσωπογραφίας όπως αυτή καταγράφεται στην ιστορία της τέχνης. Επιστρατεύει τα αντικείμενα, αντί για τα πρόσωπα, στην αφήγηση της ιστορίας της.

Κατλίν Λέντφορντ

Οι κρυμμένες έννοιες

Η Λέντφορντ επιδιώκει να θίξει το ζήτημα της αυθεντικότητας και της ειλικρίνειας ανάμεσα στην ίδια και στο θεατή της. Χρησιμοποιεί διάφορες τεχνοτροπίες από την ιστορία της τέχνης για την επίτευξη αυτού του στόχου. Παρότι δεν πρόκειται για ευθέως πολιτικό έργο, ωστόσο αντιδρά στο σημερινό πολιτικό και οικονομικό κατεστημένο σε διεθνές επίπεδο.

Ξεκινά συλλέγοντας συμβολικά φορτισμένα αντικείμενα στο ατελιέ της και στη συνέχεια είτε τα σκηνοθετεί ως νεκρές φύσεις είτε τα χρησιμοποιεί ως σκηνικά αντικείμενα σε περφόρμανς. Η διαδικασία αυτή προσιδιάζει σε κάτι το μυστικιστικό. Η Λέντφορντ φέρνει στο φως τις κρυμμένες έννοιες κάθε αντικειμένου και τις συνθέτει για να δημιουργήσει ένα πορτρέτο με μοναδική ιστορία.

@kedford, Katelyn Ledford, Veil of Negative Space, 2024, Acrylic, oil, and modeling paste on canvas,152.5 x 122 x 4 cm

Στην έκθεση της Κάτλιν Λέντφορντ, κλόουν, γάντια, κεριά, αεροπλάστ και κείμενο στέκουν ως ενθύμια δράματος που προσκαλούν τον θεατή να ξεφαντώσει και να αναλύσει μαζί της.

Η επιλογή γήινων χρωμάτων και η απεικόνιση μόνο της ανάστροφης ιστορικών πινάκων (του κρυφού μέρους του καμβά) ανοίγουν στο κοινό την κλειδαρότρυπα για να βιώσει τη μυστική διάσταση του κόσμου της τέχνης. Εκείνη που παραμένει η πιο ειλικρινής.

«Η καλλιτέχνιδα παρέχει πολλές πηγές φωτός εντός των έργων της ως εργαλεία για να κοιτάξει κανείς προσεκτικά, έτσι ώστε όλοι να μπορούν να βιώσουν τα αληθινά αισθήματα πίσω από τις διάφορες κουρασμένες ψευδαισθήσεις», επισημαίνει η Μαρίνα Βρανοπούλου.

@kedford Katelyn Ledford, Veil of Clown Artist , 2024, Acrylic and oil on canvas, 152.5 x 122 x 4 cm.

Πληροφορίες έκθεσης

Katelyn Ledford: Tired Illusions

Ατομική έκθεση – Πρόγραμμα Residency

Δύο Χωριά, Ακρόπολη

16 Οκτωβρίου 2024 – 18 Νοεμβρίου 2024

Διαβάστε επίσης:

Στεφανία Φραγκίστα: Εμπορική κίνηση προς τα εμπρός

Λίνα Μενδώνη, Σάντρα Μαρινοπούλου, Chanel: Μόδα και τέχνη

Μαριάννα Λαιμού, ελληνική μόδα, The Breeder: Μόδα & Τέχνη