Η ηθοποιός Σάρον Στόουν μπροστά σε έναν πίνακά της
Περιεχόμενα
«Ζωγράφιζα, ζωγράφιζα και ζωγράφιζα… και ξαναβρίσκω τον εαυτό μου». Η Σάρον Στόουν δηλώνει πλέον ζωγράφος ή έστω ηθοποιός και ζωγράφος, κάνοντας την πρώτη έκθεσή της.
Πριν από μερικές μέρες έτσι, η σταρ του Χόλιγουντ έδειξε τα έργα της σε γκαλερί του Λος Άντζελες, συγκεντρώνοντας πλήθη κόσμου εντός και εκτός αυτής, καθώς ήταν πολλοί αυτοί που έσπευσαν για να δουν την δημιουργό τους. Και πράγματι η διάσημη ηθοποιός βρισκόταν στην πρώτη αίθουσα της γκαλερί, μια εντυπωσιακή φιγούρα με μαύρο κοστούμι και ροζ-μοβ προσθήκες, δημιουργώντας την αίσθηση ενός εξωτικού πουλιού.
Με τίτλο «Απόρριψη» η έκθεση περιλαμβάνει πίνακες μεγάλων διαστάσεων, που ζωγράφισε η ηθοποιός κατά τη διάρκεια της πανδημίας , όταν ασχολήθηκε με τη ζωγραφική με σχεδόν πυρετώδη τρόπο. Άλλωστε και ο τίτλος αναφέρεται σε όλα τα είδη απόρριψης, όπως είπε η ίδια, συμπεριλαμβανομένης της απώλειας. Κι αυτό γιατί η Σάρον Στόουν, που είχε γίνει γνωστή ως όνομα το 1992 στην ταινία «Βασικό ένστικτο», όπου ο υποδυόταν μία σαγηνευτική πλην ψυχασθενή δολοφόνο, στην συνέχεια παγιδεύτηκε στα στερεότυπα του Χόλιγουντ. Καθόλου ασυνήθιστο φυσικά. Σήμερα όμως νιώθει, ότι το Χόλιγουντ, που κάποτε την είχε αγκαλιάσει, τώρα την έχει εγκαταλείψει.
Και επί προσωπικού, όπως λέει «Έχασα την οικογένειά μου – την κινηματογραφική μου οικογένεια – έχασα την προσωπική μου οικογένεια, καθώς πολλά μέλη της οικογένειάς μου πέθαναν, ο αδερφός μου ύστερα από καρδιακή προσβολή και ο 11 μηνών γιος του, που πέθανε στην κούνια. Αλλά πέθαναν και η νονά μου και η γιαγιά μου»…
Οι σπουδές και η πανδημία
Οι εικαστικές τέχνες όμως, είναι από καιρό μέρος της ζωής της. Άλλωστε ως παιδί είχε πάρει μαθήματα ζωγραφικής από τη θεία της Βον, η οποία είχε σπουδάσει ζωγραφική και λογοτεχνία στο κολέγιο. Ενώ αργότερα, σπούδασε και η ίδια λογοτεχνία και ζωγραφική στο Πανεπιστήμιο Edinboro στην Πενσυλβάνια, την πολιτεία της καταγωγής της.
Αλλά όταν η καριέρα της στην υποκριτική απογειώθηκε, δεν είχε χρόνο να ασχοληθεί με τα εικαστικά, αν και λέει, ότι μερικές από τις αγαπημένες της αναμνήσεις εκείνα τα ταραχώδη χρόνια ήταν να επισκέπτεται «μουσεία σε όλο τον κόσμο, όταν ήταν κλειστά, κάτι που ήταν για εκείνην μια εξαιρετική εμπειρία».
Όταν άρχισε η πανδημία, η Σάρον Στόουν βρέθηκε κλεισμένη στο σπίτι, όπως όλοι οι άλλοι. Ένας φίλος την άκουσε να λέει, ότι ήθελε να ζωγραφίσει ξανά και της έστειλε ένα κιτ χρωμάτων για ενήλικες. «Αγόρασα πραγματικά πινέλα και άρχισα να ανακτώ τον έλεγχό μου και τις κινήσεις μου», λέει. «Ζωγράφιζα και ζωγράφιζα και ζωγράφιζα και ξαναβρίσκω τον εαυτό μου. Ξαναβρίσκω την καρδιά μου. Ξαναβρήκα το κέντρο μου». Κι ενώ στην αρχή ζωγράφιζε στην κρεβατοκάμαρά της, σύντομα έφτιαξε ένα ατελιέ στο κτήμα της και πλέον ζωγραφίζει εκεί κάθε μέρα.
Η απόρριψη
Στην γκαλερί Allouche, όπου εκθέτει τα έργα της, ο μεγάλος πίνακας «Απόρριψη», που δίνει το όνομά του στην έκθεση είναι μία ακρυλική σύνθεση σε καμβά, ύψους δυόμισι περίπου μέτρων. Σε μαύρο φόντο υπάρχουν αυλακωτές σπείρες από ημιδιαφανείς σωλήνες σαν τα δέρματα που ρίχνουν τα φίδια ενώ ροζ, κίτρινοι και μπλε κύκλοι διακοσμούν την επιφάνεια.
Το «Ποτάμι» είναι ένα άλλο έργο που μιλάει στην καρδιά της καλλιτέχνιδας, καθώς το ζωγράφισε μετά τον θάνατο του μικρού ανιψιού της. Σε πρώτο πλάνο υπάρχουν ψηλά καλάμια και ένα ποτάμι που οδεύει προς έναν ουρανό στον οποίο επιπλέουν πολλά κόκκινα φεγγάρια. «Έφτιαξα αυτόν τον πίνακα για το ταξίδι μας αλλά και για το δικό του ταξίδι», όπως λέει.
Πέρα απ΄αυτά η ίδια αισθάνεται την ανάγκη να διαμαρτυρηθεί, γιατί οι άνθρωποι και οι συνθήκες την περιόριζαν. «Για δεκαετίες οι άνθρωποι μου έλεγαν, ‘‘μείνε στη λωρίδα σου’’. Αυτό όμως δεν μου ταιριάζει. Πώς ξέρουν, ότι αυτή δεν είναι η λωρίδα μου; Πώς ξέρουν, ότι η ζωγραφική δεν είναι ο πραγματικός μου δρόμος;».
Διαβάστε επίσης:
Το Μουσείο Ακρόπολης στα δημοφιλέστερα του κόσμου – Ο ρόλος των Γλυπτών
Επανένωση θραυσμάτων από το Βατικανό στο Μουσείο Ακρόπολης – Συγκινητική τελετή