ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πόσο κοστίζει η επισκευή μιας μια βασιλικής άμαξας; Ειδικά αν έχει να χρησιμοποιηθεί χρόνια…
Οι πρώτες εκτιμήσεις πάντως, καθώς μόλις τελευταία εντοπίσθηκαν τέσσερις άμαξες, που είναι αποθηκευμένες στο Τατόι, μαζί με άλλα αντικείμενα, θέλουν την μία τουλάχιστον, και πιο ιστορική μεταξύ των άλλων, να διασώζεται σε καλή σχετικά κατάσταση. Άλλωστε ουδέποτε είχαν χαθεί, απλώς τώρα, που γίνεται η καταγραφή των αντικειμένων ήρθαν πάλι στο προσκήνιο.
Σημαντικότερη είναι η κλειστή άμαξα, που είχε χρησιμοποιηθεί στους γάμους του Παύλου και την Φρειδερίκης αλλά και στον γάμο επίσης, της Σοφίας με τον Χουάν Κάρλος. Η άμαξα αυτή με τη μακρά ιστορία άλλαξε και διάφορους ιδιοκτήτες.
Συγκεκριμένα κατασκευάστηκε στη Γαλλία στα μέσα περίπου του 19ου αιώνα ειδικά για τον κόμη του Σαμπόρ, πρώην δούκα του Μπορντό και θα χρησιμοποιούνταν για τη στέψη του, στην περίπτωση παλινόρθωσης της δυναστείας των Βουρβόνων στη Γαλλία μετά τον πόλεμο του 1870. Με αυτή την άμαξα δηλαδή, θα έκανε την είσοδό του ως Ερρίκος Ε΄ στο Παρίσι. Η Ιστορία όμως εξελίχθηκε αλλιώς και τελικά η άμαξα έμεινε αχρησιμοποίητη, ώσπου να πουληθεί στον Γεώργιο Α΄. Τότε έγιναν και κάποιες τροποποιήσεις με αντικατάσταση των θυρεών του γαλλικού βασιλικού οίκου από τους ελληνικούς και η άμαξα χρησιμοποιήθηκε σε επίσημες εμφανίσεις.
Πρώτη χρήση της σε γάμο ήταν το 1889 όταν ο Κωνσταντίνος Α΄ παντρεύτηκε τη Σοφία της Πρωσίας. Το 1938 χρησιμοποιήθηκε εκ νέου στους γάμους του Παύλου με την Φρειδερίκη και στη συνέχεια το 1962 στους γάμους της Σοφίας με τον Χουάν Κάρλος της Ισπανίας. Για τον γάμο του Κωνσταντίνου με την Άννα Μαρία ωστόσο, που έγινε τον Μάιο του 1964 χρησιμοποιήθηκε ένα λαντό, μια ανοιχτή άμαξα, που επίσης πρέπει να βρίσκεται στο Τατόι.
Εκτός από τις άμαξες, μια σειρά από πολυτελή αυτοκίνητα, που ανήκαν στην τέως βασιλική οικογένεια, μεταξύ των οποίων και Rolls Royce έχουν απομείνει στο Τατόι και έχουν ήδη χαρακτηρισθεί ως διατηρητέα. Για την αποκατάστασή τους μάλιστα διερευνάται από το υπουργείο Πολιτισμού η δυνατότητα χορηγίας από τις εταιρείες κατασκευής τους. Για τις άμαξες ωστόσο μάλλον δεν υπάρχουν εν ζωή κατασκευαστές για να απευθυνθεί κανείς…
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Το σαφάρι των 35 τρισ. – Γιατί οι επενδυτές δεν φοβούνται την Ελλάδα
- Πανικός στις Μαρίνες από τους ελέγχους σε θαλαμηγούς: Ανασφάλιστος ακόμη και ο πλοίαρχος σε πολυτελές σκάφος εφοπλιστή!
- Κερδισμένο το Airbnb στην Ελλάδα από την επιμήκυνση της σεζόν
- Novo Nordisk: Ο «βασιλιάς» στην αγορά της απώλειας βάρους χάνει το θρόνο του;