ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην έκθεση Αδελφότητα ο Άγγελος Πλέσσας παρουσιάζει έργα γυναικών που ως καλλιτέχνες αναδεικνύουν μία καινοφανή διασταύρωση τεχνο-επιστημονικής αισθητικότητας.
Πρόκειται για αξιοζήλευτο μπουκέτο: Sarah Abu Abdallah, Petra Cortright, Tamara Henderson, Liliane Lijn, Bahar Noorizadeh, Vanessa Safavi, Chrysanne Stathacos, Susan Silas, Priscilla Tea.
Και διακεκριμένες Ελληνίδες: Αμαλία Βεκρή, Ζωή Γιαμπουλντάκη, Δέσποινα Δαμάσκου, Πέγκυ Ζάλη, Όλγα Μηλιαρέση-Φωκά, Ναυσικά Πάστρα, Λένα Πλάτωνος με Μαργαρίτα Οβαδία, Πάολα Ρεβενιώτη, Γεωργία Σαγρή, Σοφία Στέβη.
Οι γυναίκες της Αδελφότητας προέρχονται από διαφορετικές γενιές και καλλιτεχνικά περιβάλλοντα. Σε όλα τα έργα που παρουσιάζονται στην έκθεση όμως διαφαίνεται η επιρροή της τεχνολογίας στην αισθητική τους.
Η έκθεση καλύπτει το χρονικό φάσμα από την εποχή των «πρώιμων προσβάσιμων εργαλείων» όπως σημειώνει ο Άγγελος Πλέσσας ως την υπερτονισμένη διείσδυσης της τεχνολογίας στη σύγχρονη ζωή. Σήμερα οι νοοτροπίες, οι φόρμες, οι μεθοδολογίες, οι μορφές επικοινωνίας σε μία διαρκή περιδίνηση, «αλλάζουν ραγδαία μέρα με τη μέρα».
Παρότι οι μηχανισμοί εξακολουθούν να κυριαρχούνται από άνδρες σε αυτήν την «υπερσυνδεδεμένη πραγματικότητα», διακρίνονται ήδη οι σπόροι που θα οδηγήσουν σε μία (ουτοπική;) ορμή για πλήρη ισότητα.
Μέσα από τα έργα εγείρονται διάφορα ερωτήματα: στην μετά-τεχνολογική ζωή και τα εργαλεία της, αντιπροσωπεύονται με ισότιμο τρόπο οι γυναίκες στην Τέχνη; Ο ρόλος του φύλου καθαιρείται ή τουλάχιστον μοιάζει ουδέτερος μέσα στο δαιδαλώδες δημοκρατικό διαδίκτυο. Από την άλλη, μήπως το φύλο πολώνεται ακόμη περισσότερο μέσα σε αυτήν την εικονική πραγματικότητα του διαδικτύου επωάζοντας άραγε σταδιακά νέες μορφές σεξισμού; Υπάρχει αληθινά cyber-φεμινιστική αισθητική;
Η γυναικεία ματιά παραμένει πολυεπίπεδη, σύνθετη και σύμφωνα με ορισμένους ανώτερη της ανδρικής μέσα στις λεπτές αποχρώσεις της. Η έκθεση αναδεικνύει αυτές τις λεπτές ευαισθησίες πάνω σε θέματα όπως η ταυτότητα, η ελευθερία λόγου, η ιδιωτικότητα, η πνευματικότητα και ο ερωτισμός. Μέσα από μια ευρεία γκάμα εκφραστικών μέσων (ζωγραφική, γλυπτική, σχέδιο, ήχο, design, αλλά και performance, μορφές επιμέλειας), που ξεπερνούν τα όρια της φωτεινής οθόνης, διαφωτίζοντας ένα πλουραλιστικό μοντέλο επικοινωνίας και έκφρασης.
Ταυτόχρονα τονίζει και τον ευρύτερο ρόλο του καλλιτέχνη μέσα στην κοινωνία, που παραμένει ευρύτερα «πολιτικός» αλλά όχι με την έννοια του ακτιβισμού ή της στενά στρατευμένης τέχνης.
Αμφισβητείται και τεχνητός (ορισμένες φορές) διαχωρισμός υψηλής τέχνης και κοινότοπης χειροτεχνίας.
Πληροφορίες:
Η έκθεση Αδελφότητα πραγματοποιείται στην Haus N Athen (Καΐρη 6, Μοναστηράκι, Αθήνα) ως τις 7 Μαρτίου 2020.
Θα πραγματοποιηθεί παράλληλο πρόγραμμα με προβολή και συζήτηση στο χώρο της έκθεσης Haus N καθώς και μια έκθεση στο χώρο P.E.T. Projects. Πρόκειται για επιθυμία του Άγγελου Πλέσσα να δημιουργηθούν περαιτέρω συλλογικοί και σύνθετοι σχηματισμοί για τη μορφή της συγκεκριμένης έκθεσης.
Η Προβολή: Ars Amanda με την Αμάντα Λίαρ (Amanda Lear) και σύντομη εισαγωγή από τον Άγγελο Πλέσσα. Και η συζήτηση Two Guys & a Gal με την Πέγκυ Ζάλη και την Ξένια Καλπακτσόγλου να παρουσιάζουν πρωτότυπα και παρένθετα κείμενα, φράσεις και αποσπάσματα, γραμμένα από τις ίδιες μεταξύ άλλων στο Haus N. Το Σάββατο 7 Μαρτίου 2020 ώρα 19:00.
Η έκθεση Peeingwhilestanding E.T την Πέμπτη 5 Μαρτίου 2020. Επιμέλεια: Πέγκυ Ζάλη. Ο Κωστής Δαμουλάκης, ο Παναγιώτης Λιανός, ο Jakob Traxlmayr και άλλοι θα χρησιμοποιήσουν τα P.E.T. Projects (Kερκύρας 87, Κυψέλη) ως χώρο συνάντησης και εργασίας για την παραγωγή ενός A.I. Rapper, ένα περιβάλλον για το video clip του και εξυπακούεται ό,τι άλλο προκύψει.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike