Η πολυτάλαντη Γεωργία Σαγρή συνεργάζεται με τον Tavros για την ΊΑΣΗ, μία ιδιότυπη περφόρμανς που διαμορφώνεται συν τω χρόνω, ως έργο εν εξελίξει (work in progress) με πρωταγωνιστές καθημερινούς ανθρώπους.

Αναλαμβάνοντας το καλοκαίρι το νεότευκτο περφόρμανς αρτ στούντιο (Performance art studio, επιτελεστικές τέχνες) στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών, η Γεωργία Σαγρή ουσιαστικά επέστρεψε στην κοιτίδα όπου και η ίδια εκπαιδεύτηκε πρώτα ως ζωγράφος (με τη σπουδαία Ρένα Παπασπύρου). Για να θάλλει σήμερα διεθνώς ως περφόρμερ που κινείται στους αρμούς της πρωτοπορίας (βοήθησε και η εκπαίδευσή της εξ απαλών ονύχων στο τσέλο).

Έτσι και η ΊΑΣΗ περιγράφεται ως (άυλο;) περφόρμανς στούντιο το οποίο θα διαμορφωθεί μέσα σε ένα διάστημα δύο χρόνων με τη συμμαχία τριών διαφορετικών χώρων τον ΤAVROS (Aθήνα) το  Μimosa House  (Λονδίνο), De Appel (Άμστερνταμ).

Georgia Sagri (2019), The Sight of the Liver,  60 x 60 cm, leather, color thermal silkscreen print, iron, courtesy the artist and Central Fine

Στην Αθήνα

Στην Αθήνα, στον TAVROS, η ΊΑΣΗ θα δομηθεί σε δύο κεφάλαια. Η πρώτη φάση συνίσταται σε ιδιωτικές, εχέμυθες συνεδρίες ανάμεσα στη Σαγρή και τον κάθε ενδιαφερόμενο.

Μάλιστα το ανοιχτό κάλεσμα μόλις ολοκληρώθηκε. Οι ατομικές συνεδρίες με τους συμμετέχοντες θα ξεκινήσουν στις 27 Μαρτίου και θα διαρκέσουν ως τις 11 Μαΐου. Θα πραγματοποιούνται με συχνότητα περίπου δύο με τρεις φορές την εβδομάδα, κατόπιν συνεννόησης.

Οι συνεδρίες αποτελούν μέρος της διαχρονικής έρευνάς της για τη σταθεροποίηση της φυσικής κατάστασης: την προσέγγιση άβολων συναισθημάτων, την αλλαγή συνθήκης, το βαθύ βλέμμα, τη βαθιά αναπνοή. Έτσι, οι συνεδρίες αυτές περιλαμβάνουν ρύθμιση της φωνής, ασκήσεις αναπνοής και κινησιολογικές ασκήσεις

«Θα υποστηρίξω, θα ακούσω, θα πλοηγηθώ με πυξίδα τη δυσαρέσκεια κάθε συμμετέχοντα. Οι θεραπείες πραγματοποιούνται ως μέρος της δημιουργικής διαδικασίας στην οποία συνεργαζόμαστε χρησιμοποιώντας τεχνικές για τη φωνή, τη χειρονομία, την κίνηση. Ο καθένας θα ανακαλύψει κινήσεις και συμπεριφορές που θα του επιτρέψουν να ενημερωθεί από τον πόνο του, να ενδυναμωθεί, να επιτρέψει την πιθανότητα για περαιτέρω αυτογνωσία», επισήμανε η ίδια.

Η ενασχόλησή της με την ΊΑΣΗ ξεκίνησε πριν περίπου δέκα χρόνια με αποκορύφωμα την τελευταία μεγάλη περφόρμανς της με τίτλο Dynamis στην documenta 14 (στο Κάσελ της Γερμανίας και στην Αθήνα το 2017) την οποία παρακολούθησαν περίπου διακόσια άτομα και στις δύο πόλεις. Κατά τη διάρκεια αυτής της εργασίας, η Σαγρή δήλωσε ότι παρατήρησε βελτίωση στη γενικότερη ευεξία των συμμετεχόντων.

Στο Ίδρυμα Ωνάση στη Νέα Υόρκη

Ένα έργο με οντολογική, οργανική εξέλιξη

Το δεύτερο κεφάλαιο στον TAVROS θα πραγματοποιηθεί στις 30 Απριλίου με μια περφόρμανς που θα σηματοδοτήσει το «δημόσιο» κομμάτι της ΊΑΣΗΣ  (σε αντιδιαστολή με το προηγούμενο ιδιωτικό μέρος). Θα παρουσιαστεί εν είδει έκθεσης, με υλικό που θα αντληθεί από την πλούσια δεξαμενή των συνεδριών. Εκτελείται έτσι μία μετάσταση, η ιδιωτική έρευνα μετουσιώνεται σε αντικείμενα, κείμενα, ζωγραφική και την performance.

Εν συνεχεία θα ανοίξει η έκθεση  στον TAVROS (που θα διαρκέσει ως τις 20 Ιουνίου).

Στις 23 Μαΐου θα οργανωθεί δεύτερη, δημόσια συζήτηση του έργου στον TAVROS παρουσία της Σαγρή και όλων των «συμμάχων» της ΙΑΣΗΣ: την Ντάρια Καν (Mimosa House), τη Μαρία-Θάλεια Καρρά και την Όλγα Χατζηδάκη (TAVROS), τη Μόνικα Ζέβσκικ (Monika Szewczyk του De Appel).

Σαν σε παράλληλες επιφάνειες, το έργο της Σαγρή θα ακουμπήσει στις τρεις αυτές γεωγραφικές ζώνες, ενώ η γνώση που θα αποκομίσει η ίδια από την πρώτη εφαρμογή της έρευνάς της στο Mimosa Ηοuse του Λονδίνου, θα μεταδοθεί στον ΤAVROS και τέλος στο De Appel.

Η έρευνα θα αλλάξει σε βάθος χρόνου, χωρίς να έχει προαποφασισθεί η τελική της μορφή. Με τη συμβολή των συμμετεχόντων και δίχως χειροπιαστές απαντήσεις, η ΊΑΣΗ θα εξελίσσεται ένα βήμα τη φορά.

Η πολιτική της Σαγρή

Η Γεωργία Σαγρή (γεννηθείς το 1979) θεωρείται ακτιβίστρια, «πολιτική» δημιουργός (παρότι πολιτική παραμένει κάθε μεστή μορφή τέχνης -πλην όμως εμμέσως), τα έργα της παρεισδύουν στο δημόσιο χώρο και λόγο.

Μεταπτυχιακό από το πανεπιστήμιο Columbia της Νέας Υόρκης, συμμετείχε αργότερα στο κίνημα Occupy Wall Street (2011). Το 1997 πήρε μέρος στο Κενό Δίκτυο (πολιτισμική, θεωρητική και πολιτική κολεκτίβα) στην Αθήνα. Δημιουργός διεθνούς εμβέλειας, κινείται ανάμεσα στο Λονδίνο, τη Νέα Υόρκη, την Αθήνα και άλλες δυτικές πόλεις.

Έργα της έχουν παρουσιάσει το Moυσείο Κυκλαδικής Τέχνης (2017), το Moυσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Βερολίνο (2016, 2015), το  Forde στη Γενεύη (2015), η Kunsthalle στη Bασιλεία (2014), το MoMA στη Nέα Υόρκη (2013), το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Βαρσοβία (2013), το Guggenheim στο Μπιλμπάο (2011)- MοΜA, Νέα Υόρκη (2011), -Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Θεσσαλονική (2011), η Συλλογή Δάκη Ιωάννου, Ίδρυμα ΔΕΣΤΕ (2006). Έχει επίσης συμμετάσχει στις Μπιενάλε της Κωνσταντινούπολης (2015), της Λυών (2013), του Μουσείου Whitney (2012).

Η μονογραφία της εκδόθηκε από τον οίκο Sternberg μετά την ατομική έκθεσή της “Georgia Sagri Georgia Sagri” στο Kunstverein Braunschweig στη Γερμανία και την έκθεση “GeorgiaSagriandI” στο Portikus στη Φρανκφούρτη.

Το 2018 στη Frieze

Πληροφορίες:

Δωρεάν συμμετοχή, ανοιχτή προς όλους όσοι αποφασίσουν να δεσμευτούν στη διαδικασία.

Οι συνεδρίες θα πραγματοποιούνται στον TAVROS (Αναξαγόρα 33, 1ος όροφος).

Οι υποψήφιοι καλούνται να υποβάλλουν σύντομο γράμμα (ως διακόσιες λέξεις) μέχρι την Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου στο [email protected] δηλώνοντας τους λόγους για τους οποίους επιθυμούν να συμμετέχουν στη διαδικασία.

Η ΊΑΣΙΣ πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Outset Contemporary Art Fund Greece.