ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Με τα λόγια αυτά παρουσιάζει η σύζυγος του πρωθυπουργού Μαρέβα Μητσοτάκη το ανακαινισμένο Μέγαρο Μαξίμου στο παγκοσμίου φήμης διαδικτυακό περιοδικό αρχιτεκτονικής Architectural Digest, που κοσμείται με εξαιρετικές εικόνες από τους χώρους του κτηρίου, που εν όψει των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση έλαμψαν κάτω από νέο «φως»: Έργα τέχνης και ιδιαίτερα έπιπλα, που παραπέμπουν σε ελληνικότητα, διατυπωμένη όμως με μια σύγχρονη ματιά. «Δια χειρός» Μαρέβας Μητσοτάκης θα μπορούσε να ειπωθεί, αφού εκείνη ανέλαβε την αλλαγή της αισθητικής των χώρων υποδοχής του Μαξίμου, που χαρακτηρίζονται πλέον από πολυτελή απλότητα, με την κυριαρχία του λευκού χρώματος να «σπάει» δημιουργικά από «εκρήξεις» έργων τέχνης Ελλήνων καλλιτεχνών, που προσδίδουν στο χώρο μία άκρως εικαστική χροιά.
Το κτήριο «Δεν είχε ξαναβαφτεί από το 2004, λίγο πριν η Αθήνα φιλοξενήσει τους Ολυμπιακούς Αγώνες», όπως λέει η κυρία Μητσοτάκη στην συνέντευξή της στο περιοδικό, δεδομένου ότι μεσολάβησαν και κάποια χρόνια μεγάλης οικονομικής στενότητας. Όμως η κατάλληλη ώρα είχε πλέον έρθει για να μετατραπεί το Μέγαρο Μαξίμου στον χώρο που προβάλλει την ιστορία, την κληρονομιά και τη δημιουργικότητα της Ελλάδας καθώς «Αυτό το μέρος αντιπροσωπεύει τον ελληνικό λαό», όπως λέει η ίδια.
Η εντολή από τον πρωθυπουργό ωστόσο ήταν, ότι « Μπορείτε να κάνετε ό, τι θέλετε, αλλά δεν να μην κοστίσει στο ελληνικό κράτος ούτε ένα λεπτό του ευρώ». Και έτσι έγινε, καθώς όλα τα έργα τέχνης είναι δάνεια από καλλιτέχνες, συλλέκτες και ιδρύματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό, ενώ συγκεντρώθηκαν σε λιγότερο από δύο μήνες. «Η σκέψη είναι να ανανεώνουμε τη συλλογή των έργων τέχνης κάθε δύο χρόνια, ώστε να μπορούμε να αναδείξουμε το ταλέντο των Ελλήνων καλλιτεχνών τόσο στους ξένους αξιωματούχους που επισκέπτονται το χώρο όσο και σε πολίτες», λέει μάλιστα η κυρία Μητσοτάκη. Και η επιπλέον είδηση εδώ είναι, ότι ο πρωθυπουργός σχεδιάζει να ανοίγει το γραφείο του στο Μέγαρο Μαξίμου για το κοινό μία φορά το μήνα.
Το έργο περιελάμβανε την αισθητική αποκατάσταση της αίθουσας συσκέψεων, του χώρου υποδοχής και του γραφείου του Πρωθυπουργού και το ανέλαβε μία ομάδα από δέκα περίπου «εθελοντές» -επιμελητές και συλλέκτες, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση της κυρίας Μητσοτάκη. Και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Μόραλης, Χρύσα, Ρένα Παπασπύρου, Μπία Ντάβου, Ελένη Βερναρδάκη, Αδαμάκος, Κοκκινιάς, Απόστολος Γεωργίου και άλλοι ακόμη. Όπως και η εντυπωσιακή ταπισερί που αναπαριστά το φαράγγι της Σαμαριάς με τίτλο «Να εύχεσαι να είναι μακρύς ο δρόμος» (εμπνευσμένη από την «Ιθάκη» του Καβάφη) έργο της Ελληνοαργεντινής καλλιτέχνιδας Alexandra Kehayoglou.
Η γενικότερη φιλοσοφία εξάλλου ήταν να αναδειχθούν υλικά και τεχνικές, που προέρχονται από την Ελλάδα και μάλιστα από διαφορετικές περιοχές της.
Υπάρχουν έτσι ένα τραπέζι από φυσητό γυαλί του Γιάννη Γκίκα στο σαλόνι, καθώς και ένα μαρμάρινο τραπεζάκι των αδελφών Ζωή και Νίκη Μόσκοφογλου, ενώ η γεωμετρική κονσόλα «Aria» της Rena Dumas (δάνειο από τα παιδιά της) βρίσκεται στην αίθουσα συσκέψεων. Ξεχωριστή η περίτεχνη σκαλιστή καρέκλα από την Σκύρο, έργο του ξυλουργού Λευτέρη Αυγοκλούρη.
Πιο συγκεκριμένα στον χώρο υποδοχής του Μεγάρου Μαξίμου βρίσκονται από αριστερά ένας ατσάλινος καναπές του γλύπτη Φιλόλαου (Τλούπα) κάτω από το μεταλλικό έργο του Παντελή Χανδρή και το έργο της Ρένας Παπασπύρου από μολύβι σε ξύλο. Στα δεξιά δύο κίονες αρχαιοελληνικής έμπνευσης προέρχονται από την συλλογή της κυρίας Μητσοτάκη ενώ ο πίνακας πάνω από το πιάνο είναι του Γιώργου Σικελιώτη. Δίπλα στον καναπέ, το μικρό τραπέζι από φυσητό γυαλί από τον Γιάννη Γκίκα και στον τοίχο δεξιά η ταπισερί της Alexandra Kehayoglou.
Στο σαλόνι (στον τοίχο αριστερά) δίνει λάμψη το έργο «Cityscape III», της Chryssa από μπλε αλουμίνιο, δάνειο από το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Δίπλα του εννέα κολλάζ από εφημερίδες της Μπίας Ντάβου και στην απέναντι γωνία ένας πίνακας του Απόστολου Γεωργίου και μια φωτογραφία της Αθήνας από τον Πάνο Κοκκινιά. Ένας μικρός σφυρήλατος καναπές είναι της Μάρως Μιχαλακάκου, οι καρέκλες από ξύλο καρυδιάς είναι του Σαρίδη, το μαρμάρινο τραπέζι της on.entropy και το χαλί του οίκου Σουτζόγλου. Η «Πανσέληνος» του Γιάννη Μόραλη και γλυπτό δέντρο της Ελένης Βερναδάκη βρίσκονται εξάλλου στην αίθουσα συσκέψεων ενώ ένα έργο του Γιάννη Αδαμάκου κοσμεί το γραφείο του πρωθυπουργού.
Επόμενο σχέδιο είναι η ανάδειξη του κήπου του Μεγάρου. Ως τότε όμως, όπως λέει η κυρία Μητσοτάκη «Είμαστε φύλακες αυτού του χώρου για μερικά χρόνια. Πιστεύω όμως, ότι μπορεί κανείς να αφήσει την ψυχή του σε μέρη όπου έχει περάσει κάποιο χρόνο. Οφείλει να αγαπήσει τα μέρη, που τον αντιπροσωπεύουν».
Διαβάστε επίσης:
Κιουτάχεια 1921-22: Η άλλη αφήγηση της ιστορίας – Έκθεση στο Μπενάκη Ισλαμικής Τέχνης
Αρχαίο άγαλμα μέσα από το χώμα της Μικράς Ασίας
Ως την Κυριακή η έκθεση για αρχαιολοτρεία και φιλελληνισμό στο Κυκλαδικό – Παράταση έκθεσης Ρούμπι
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!