ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Αρχαιολατρεία και Φιλελληνισμός. Συλλογή Θανάση και Μαρίνας Μαρτίνου»
Οι Έλληνες που μάχονται ανάμεσα σε αρχαία ερείπια, η Ναυμαχία του Ναυαρίνου, ο Όθωνας και η Αμαλία, οι ήρωες της Επανάστασης με τον Γεώργιο Καραϊσκάκη στη μάχη της Ακρόπολης, μια νεαρή κοπέλα στον τάφο του Μάρκου Μπότσαρη.
Δεν είναι τίτλοι ιστοριών από το 1821, είναι τα θέματα που ενέπνευσαν το Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης για μια σειρά από αντικείμενα για το Cycladic Shop που συνδέονται με την Ελληνική Επανάσταση, αλλά και την έκθεση «Αρχαιολατρεία και Φιλελληνισμός. Συλλογή Θανάση και Μαρίνας Μαρτίνου», η οποία θα ανοίξει τις πόρτες της στο κοινό αμέσως μόλις ανοίξουν τα μουσεία.
Πρόκειται για μία έκθεση που περιλαμβάνει σημαντικά ευρωπαϊκά έργα του 19 ου αιώνα και του ελληνικού Νεοκλασσικισμού σε διάλογο με αρχαία αριστουργήματα από μουσεία της Ελλάδας και της Ιταλίας, υπό την επιμέλεια της ιστορικού τέχνης Δρος Φανής-Μαρίας Τσιγκάκου και του καθηγητή Νικολάου Χρ. Σταμπολίδη.
Μεταξωτά μαντήλια, βραχιόλια από υαλόμαζα δεμένη με χρυσό, με μικρογραφίες Ελλήνων της εποχής και σκηνές από το Λεύκωμα Ελληνικών Ενδυμασιών που είχε εκδώσει το 1837 ο von Stackelberg, τέσσερα διαφορετικά παζλ για τα παιδιά, βασισμένα σε διάσημες ελαιογραφίες μεγάλων ευρωπαίων δημιουργών, αφίσες, που παραδίδουν μαθήματα ιστορίας.
Μια σειρά πρωτότυπη, με ζωντάνια, χρώμα και καλαισθησία. Το παζλ «Βασίλισσα Αμαλία» αναπαριστά την ομώνυμη ελαιογραφία (περ. 1837) άγνωστου Γερμανού ζωγράφου, που απέδωσε με ιδιαίτερη φροντίδα την νεαρή Γερμανίδα πριγκίπισσα Αμαλία- Μαρία (1818-1875), η οποία παντρεύτηκε τον Όθωνα το 1836 για να έρθουν μαζί στην Ελλάδα.
Ασχολήθηκε με φιλανθρωπικά έργα και δημιούργησε τον κήπο των ανακτόρων που σήμερα ονομάζουμε Εθνικό κήπο. Η επίσημη ενδυμασία της Βασίλισσας Αμαλίας ήταν μια πλούσιο ελληνική παραδοσιακή φορεσιά που ονομάζεται «ενδυμασία Αμαλίας». Όσο για το παζλ «Βασιλιάς Όθωνας» εμπνέεται από αντίστοιχη ελαιογραφία (περ. 1837) του πρώτου Έλληνα βασιλιά.
Η ελαιογραφία του Peter-Heinrich-Lambert von Hess « Έλληνες μάχονται ανάμεσα σε αρχαία ερείπια» (1829) έχει εμπνεύσει ένα ακόμη παζλ στο οποίο αποτυπώνεται ένας Έλληνας Καπετάνιος με τα παλικάρια του να πολεμούν ταμπουρωμένοι ανάμεσα στα ερείπια ενός αρχαίου ναού. Ο γενναίος Καπετάνιος πάνοπλος, έχει την πιστόλα στο ένα χέρι και στο άλλο τη σημαία με το σταυρό, δείχνοντας ότι οι αγωνιζόμενοι Έλληνες πολεμούσαν για τη θρησκεία τους και ταυτόχρονα υπερασπίζονταν την αρχαία τους κληρονομιά, με μια ανδρεία αντάξια των αρχαίων ηρώων.
Και, τέλος, στο παζλ της «Ναυμαχίας του Ναυρίνου» από την ομώνυμη ελαιογραφία (1829) του George-Philip Reinangle αναπαρίσταται η μεγάλη σύγκρουση του ενωμένου ευρωπαϊκού στόλου των τριών Μεγάλων Δυνάμεων _ Γαλλίας, Αγγλίας και Ρωσίας_ απέναντι στον υπέρτερης δύναμης τουρκικό, τον οποίο και κατατρόπωσαν, ανοίγοντας οριστικά το δρόμο για την απελευθέρωση των Ελλήνων.
Ιδιαίτερο είναι και το πιστό αντίγραφο του γλυπτού έργου του Pierre-Jean David d’ Angers (1834) με τίτλο «Νεαρή κοπέλα στον Τάφο του Μάρκου Μπότσαρη» ενώ ο δίγλωσσος κατάλογος της έκθεσης περιλαμβάνει κείμενα των επιμελητών ενώ παρουσιάζονται όλα τα έργα με αναλυτικά επεξηγηματικά κείμενα και πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
[email protected], [email protected]
Διαβάστε ακόμη:
«Ελευθερία»: Το συλλεκτικό μαντήλι της Hermès για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση
Η Επανάσταση που δημιούργησε το σύγχρονο ελληνικό κράτος – Έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη
Η Τράπεζα Πειραιώς χορηγός στο διεθνές συνέδριο του ΕΚΠΑ για την Ελληνική Επανάσταση
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Elevate Greece: Στις 805 οι εγγεγραμμένες startups στο εθνικό μητρώο
- ΠΑΣΟΚ: Ν’ αναλάβει πρωτοβουλίες η κυβέρνηση κατά του σχεδιαζόμενου συμφώνου Τουρκίας – Συρίας
- Βάρκιζα: Ένας άνδρας τραυματίστηκε από πυροβολισμούς
- Τατόι: Συνάντηση Μενδώνη-Τσιάρα για την αξιοποίηση 600 στρεμμάτων αγροτικών γαιών του π. βασιλικού κτήματος