ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η ζωγραφική της εποχής χαρακτηρίζεται από το ανανεωμένο ενδιαφέρον της στην αποτύπωση της ανθρώπινης φιγούρας. Απελευθερωμένη από τον ακαδημαϊσμό και τον νατουραλισμό της προηγούμενη γενιάς, οι ζωγράφοι της περιόδου συνομίλησαν με την ευρωπαϊκή πρωτοπορία και αφομοίωσαν τα κύρια ρεύματα τα οποία την καθόρισαν: ιμπρεσιονισμός και εξπρεσιονισμός, μοντερνισμός αλλά και παραστατικό ύφος χαρακτηρίζουν άλλοτε λιγότερο άλλοτε εντονότερα τη γόνιμη Γενιά του ’30. Και φτάνοντας ως τις μέρες μας με τον προσφάτως εκλιπόντα Δημοσθένη Κοκκινίδη ή τον πάντα ενεργό και δημοφιλή Αλέκο Φασιανό.
Παρότι όμως δέχτηκαν en masse αυτές τις επιρροές, δεν παρέλειψαν να αναπτύξουν και το δικό τους ξεχωριστό ιδίωμα. Παρουσιάζονται μεταξύ άλλων οι Συμεών Σαββίδης, Θάλεια Φλωρά Καραβία, Κωνσταντίνος Παρθένης, Θεόφραστος Τριανταφυλλίδης, Σπύρος Παπαλουκάς, Όθωνας Περβολαράκης, Περικλής Βυζάντιος, Γιώργος Μπουζιάνης, Νικολάος Λύτρας, Γεράσιμος Στέρης, Γιάννης Τσαρούχης, Νίκος Χατζηκυριάκος-Γκίκας, Γιάννης Μόραλης, Διαμαντής Διαμαντόπουλος, Γεώργιος Βακιρτζής, Κωνσταντίνος Βυζάντιος, Παναγιώτη Τέτσης, Χρίστος Καράς, Γιάννης Γαΐτης, Παύλος Διονυσόπουλος, Δημήτρης Μυταράς, Αχιλλέας Δρούγκας, Χρόνης Μπότσογλου, Θανάσης Μακρής, Μιχάλης Μαδένης, Ξενοφώντας Μπήτσικας, Γιώργος Ρόρρης…
Την επιμέλεια ανέλαβε η Λαμπρινή Καρακούρτη-Ορφανοπούλου. Η έκθεση αποτελεί συνεργασία ανάμεσα στην Εθνική Πινακοθήκη-Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου και το Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη
Πληροφορίες:
Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη
Βασιλίσσης Σοφίας 9 και Μέρλιν 1, 106 71 Αθήνα
Τηλ΄.: 210-3611206
Διάρκεια έκθεσης έως τις 26 Απριλίου 2020.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ελένη Πατάκη: «Ο κόσμος γνωρίζει πόσο καλό κάνει το βιβλίο»
- Χάνονται 700 θέσεις εργασίας από απόσυρση 100 ρυμουλκών! – Ο παραλογισμός ενός ΠΔ που ευνόησε τους Τούρκους
- Ανατροπή στον ΣΚΑΙ από Αλαφούζο: Η «σφραγίδα» Ζούλα και οι φήμες για τον Τούρκο Ατζούν
- Schneider Electric: Στο 7% η ανάπτυξη εξοπλισμών για κτήρια το 2025