ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πού θα πάει η Intrakat, o δυνατός τζίρος της ΓΕΚ, τι συμβαίνει με τον Φέσσα, το τετ α τετ Μεγάλου – Πετραλιά, η κρίσιμη ημέρα για Σκλαβενίτη, τι συμβαίνει στο Ελληνικό, τα δίδυμα του Λούτον και η καλή -πλατινομαλλούσα- συνεργάτης του υπουργού
«Φιρμάνι δεν υπήρχε, η Ελλάδα το υποστηρίζει εδώ και χρόνια», λέει η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αναφερόμενη στο δήθεν φιρμάνι-άδεια, που χρησιμοποίησε ο Έλγιν για την κλοπή των Γλυπτών από τον Παρθενώνα. Η δήλωση της υπουργού έρχεται μετά και από την επισήμανση της τουρκάλας αντιπροσώπου στην Διακυβερνητική Διάσκεψη της UNESCO, η οποία όπως ανέφερε, κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, στην Τουρκία δεν έχουν υπ’ όψιν τους κανένα έγγραφο, που να νομιμοποιεί την αγορά των Γλυπτών από την Αγγλία. Ως εκ τούτου, όπως δήλωσε η κυρία Ζεϊνέπ Μποζ, προϊσταμένη του Τμήματος Καταπολέμησης Λαθρεμπορίας του τουρκικού υπουργείου Πολιτισμού δεν τίθεται καν υπό συζήτηση η νομιμότητα της πράξης, ακόμη κι αν εξετασθεί με την νομοθεσία της εποχής.
«Ένα από τα ενδιαφέροντα σημεία της συνόδου ήταν η συζήτηση η οποία έγινε, γύρω από το περίφημο -μέσα σε εισαγωγικά- «φιρμάνι» του Έλγιν» όπως λέει η κυρία Μενδώνη. «Το τοποθετώ εντός εισαγωγικών, γιατί αυτό είναι ένα επιχείρημα της βρετανικής πλευράς, το οποίο όμως έχει αποδειχθεί ότι δεν είναι γνήσιο. Δεν υπήρξε ποτέ φιρμάνι οθωμανικό το οποίο έδωσε στον Έλγιν τη δυνατότητα να φερθεί με τη βαρβαρότητα που φέρθηκε στα Γλυπτά του Παρθενώνα. Στη σύνοδο η εκπρόσωπος της Τουρκίας επιβεβαίωσε αυτό το οποίο υποστηρίζει εδώ και χρόνια η ελληνική πλευρά. Ότι δεν υπήρχε φιρμάνι», πρόσθεσε.
Η ιταλική μετάφραση
Να σημειωθεί άλλωστε, ότι το υποτιθέμενο φιρμάνι ουδέποτε έχει παρουσιαστεί από την βρετανική πλευρά, πόσο μάλλον την τουρκική, που αρνείται την ύπαρξή του. Όπως είναι γνωστό, το μόνο που υφίσταται ως ένα είδος «αποδεικτικού» είναι μία ιταλική μετάφρασή του, χωρίς να υπάρχει φυσικά το πρωτότυπο ώστε να μπορεί να ελεγχθεί. Άλλωστε και σε αυτήν την μετάφραση δεν γίνεται λόγος για απόσπαση αρχαιοτήτων –όπως συνέβη- αλλά για την δημιουργία σχεδίων, εκμαγείων και την συντηρητική περισυλλογή κάποιων αρχαίων που μπορεί να βρίσκονταν ελεύθερα στο χώρο. Την μετάφραση αυτή πάντως, χρησιμοποιεί το Βρετανικό Μουσείο ως επιχείρημα για την αγορά και κατοχή των Γλυπτών.
Η Διακυβερνητική Διάσκεψη της UNESCO διεξήχθη από 29 ως 30 Μαΐου στο Παρίσι και ένα από τα πάγια θέματά της στην ημερήσια διάταξη τα τελευταία 40 χρόνια ήταν τα Γλυπτά του Παρθενώνα. «Και αυτή τη φορά, η επιτροπή κατέληξε σε μία σύσταση όπου καλεί τις δύο πλευρές, τη βρετανική και την ελληνική, να επιλύσουν το θέμα αυτό, το οποίο χρονίζει αρκετές δεκαετίες», επισημαίνει η υπουργός Πολιτισμού. Προσθέτοντας ότι η Ελλάδα είναι, πάντα, ανοικτή στον διάλογο. «Έχει προσπαθήσει και θα συνεχίζει να προσπαθεί, προκειμένου ο μεγάλος εθνικός στόχος, που είναι η ικανοποίηση του εθνικού αιτήματος της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα, στο Μουσείο της Ακρόπολης, να γίνει πραγματικότητα», όπως λέει η κυρία Μενδώνη.
Στον στόχο αυτό εξάλλου, όπως αποδείχθηκε και από την συνεδρίαση της UNESCO, τεράστια είναι η συμπαράσταση από κράτη – μέλη που τάσσονται υπέρ του ελληνικού αιτήματος της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα στον τόπο τους, μεταξύ των οποίων και η τουρκική αντιπροσωπία.
Διαβάστε επίσης
Ένας κόμης φωτογραφίζει την Αθήνα –Έργα του Νίκολαϊ φον Μπίσμαρκ σε έκθεση
Αναζητώντας μια «χαμένη» γειτονιά της παλιάς Αθήνας – Έκθεση της Αμερικανικής Σχολής
Από γυναίκες για γυναίκες – Ιστορίες τέχνης και δημιουργίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Νάιτζελ Φάρατζ: Βρίσκεται σε «διαπραγματεύσεις» με τον Έλον Μασκ για τη χρηματοδότηση του κόμματός του
- «2017 – 2024: Τετραγωνίζοντας τους ΚΥΚΛΟΥΣ», ένα καινοτόμο concept δικτύωσης για ανώτερα στελέχη εταιρειών
- ΑΙ: Ρωτήστε το αυτοκίνητό σας (video)!
- Βουλή: Άρση ασυλίας της Κωνσταντοπούλου αποφάσισε η Επιτροπή Δεοντολογίας