ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Έχει μυστηριώδες παρελθόν, σχετίζεται με ευγενείς, μία βασίλισσα μάλιστα έχασε το κεφάλι της, πιθανόν και εξ αιτίας του (!) όσο για τα 500 διαμάντια του μετράνε 300 καράτια.
Το αντίκα περιδέραιο με «γραβάτες», που βγαίνει σε δημοπρασία τον Νοέμβριο στην Γενεύη με εκτίμηση ως 2,8 εκατομμύρια δολάρια από τους Sotheby’s χρονολογείται στη δεκαετία που προηγήθηκε της Γαλλικής Επανάστασης και ήταν «εξαφανισμένο» για μισό αιώνα.
Το γεγονός εξάλλου, ότι μερικά από τα διαμάντια του πιστεύεται, ότι προέρχονται από το περιβόητο κολιέ, για την απόκτηση του οποίου είχε συκοφαντηθεί η Μαρία Αντουανέτα λίγο πριν οδηγηθεί στην γκιλοτίνα αυξάνει ασφαλώς, τον μύθο του.
Το κολιέ αποτελείται από τρεις σειρές διαμαντιών με μια φούντα επικολλημένη σε κάθε άκρο. Όπως συνηθιζόταν άλλωστε τον 18ο αιώνα τα κοσμήματα αυτού του τύπου μπορούσαν να φορεθούν με διάφορους τρόπους, όπως να είναι ραμμένα σε ένα ρούχο, να φοριούνται στο λαιμό με τις φούντες να κρέμονται ή να δένονται σε κόμπο.
Η ιστορία του ωστόσο, από τις αρχές του αιώνα είναι ξεκάθαρη, καθώς είναι γνωστό, ότι είχε περιέλθει στην κατοχή των Μαρκησίων του Άνγκλις, μιας αγγλοουαλικής οικογένειας με στενές σχέσεις με τους βρετανούς βασιλείς.
Κατά συνέπεια, η βρετανίδα συγγραφέας και εικονογράφος Μάρτζορι Πάτζετ σύζυγος του Τσάρλς Πάτζετ 6ου Μαρκήσιου του Άνγκλις, είχε φορέσει το κόσμημα στην στέψη του βασιλιά Γεωργίου ΣΤ΄ το 1937 και η νύφη της, Σίρλεϊ Πάτζετ το φόρεσε στη στέψη της βασίλισσας Ελισάβετ Β’ το 1953.
Το απόλυτο κόσμημα
Κάπου στις αρχές της δεκαετίας του 1960 όμως, το περιδέραιο έφυγε από την κατοχή των Άνγκλις και το 1976 εμφανίστηκε σε έκθεση στο Αμερικανικό Μουσείο Φυσικής Ιστορίας της Νέας Υόρκης. Στη συνέχεια περιήλθε σε μία συλλογή, ο κάτοχος της οποίας, που ο Sotheby’s περιγράφει ως «σημαντικό ασιάτη συλλέκτη», το φέρνει τώρα σε δημοπρασία.
«Πρόκειται για έναν υπέροχο κόσμημα που έχει διασωθεί από την πλούσια αυλική ζωή της Γεωργιανής εποχής, που ορίζεται από την ασυναγώνιστη μεγαλοπρέπεια και το μεγαλείο της», όπως δηλώνει σήμερα ο Άντρες Γουάιτ Κόριαλ, πρόεδρος του τμήματος κοσμημάτων του Sotheby’s.
«Τα διαμάντια του είναι μία περιουσία ενώ ο σχεδιασμός του είναι εξαιρετικός, το ίδιο η κατασκευή και η τεχνική καινοτομία του. Είναι το απόλυτο αντικείμενο στον σχεδιασμό κοσμημάτων του 18ου αιώνα».
Η Μαρία Αντουανέτα
Το κόσμημα έχει συνδεθεί με την «Υπόθεση του Διαμαντένιου Κολιέ» του 1784, ένα σκάνδαλο που ξέσπασε στη Γαλλία μετά τις κατηγορίες, ότι η Μαρία Αντουανέτα είχε παραγγείλει αλλά δεν είχε πληρώσει ένα εντυπωσιακά ακριβό κόσμημα.
Μάλιστα, μια άλλη γυναίκα είχε υποδυθεί την βασίλισσα της Γαλλίας και πλαστογραφούσε την υπογραφή της. Κι όλα αυτά στην πιο ταραγμένη περίοδο της ιστορίας της Γαλλικής Ιστορίας.
Τα διαμάντια του προέρχονται από τα ορυχεία Γκολκόντα της Ινδίας, τα οποία ήταν από τα πρώτα στον κόσμο, που ανακαλύφθηκαν και βιομηχανοποιήθηκαν.
Τα ορυχεία αυτά εξάλλου, είχαν μετατρέψει την Ινδία στον κύριο παραγωγό διαμαντιών στον κόσμο για περίπου μια χιλιετία (από τον 4ο π.Χ. αιώνα) με τα διαμάντια Γκολκόντα να βραβεύονται για τη διαφάνεια και την αγνότητά τους.
Τώρα πάντως και πριν περάσει στον επόμενο πλειοδότη, το κόσμημα ξεκινά περιοδεία σε Χονγκ Κονγκ, Νέα Υόρκη, Σιγκαπούρη, Ταϊπέι και Ντουμπάι, όπου ζουν δηλαδή, οι περισσότερο πιθανοί αγοραστές.
Διαβάστε επίσης:
Σε κρίσιμη κατάσταση η Μαρινέλλα: Με εγκεφαλική αιμορραγία νοσηλεύεται στην Εντατική
Η πρώτη ανακοίνωση του ΥΓΕΙΑ για τη Μαρινέλλα: Υπέστη σοβαρό αγγειακό εγκεφαλικό