ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πρόκειται για έξι πίνακες, δύο γλυπτά και ένα σκίτσο, τα οποία βρίσκονται στην κατοχή της Μάγιας Ρουίζ – Πικάσο αλλά από τον επόμενο χρόνο θα έχουν προστεθεί στις συλλογές αυτού του μουσείου, που είναι το μεγαλύτερο του κόσμου, όσον αφορά τον αριθμό και την σπουδαιότητα των έργων του διάσημου ισπανού καλλιτέχνη.
Η συνολική αξία των εννέα έργων παραμένει άγνωστη, άρα άγνωστες είναι και οι λεπτομέρειες του κληρονομικού διακανονισμού που έγινε με το γαλλικό κράτος. Όλα ωστόσο έγιναν βάσει ενός ειδικού νόμου, που υπάρχει από το 1970 και παρέχει την δυνατότητα πληρωμής ορισμένων φόρων, μέσω της δωρεάς στο κράτος, πολύτιμων πολιτιστικών ή ιστορικών αντικειμένων. Χρειάστηκε εξάλλου, στην προκειμένη περίπτωση να συνεργαστούν τα υπουργεία Οικονομικών και Πολιτισμού της Γαλλίας ώστε να τελεσφορήσει η «ανταλλαγή», την οποία δημοσιοποίησαν οι δύο υπουργοί Μπρούνο Λε Μαιρ και Ροζελίν Μπάσελο σε συνέντευξη τύπου.
Η Μάγια Ρουίζ – Πικάσο είναι η κόρη της Μαρί – Τερέζ Βαλτέρ, η οποία γνώρισε τον καλλιτέχνη στο Παρίσι το 1927 όταν ήταν μόλις 17 ετών. Εκείνος ήταν 47 και παντρεμένος με την πρώτη του σύζυγο, Όλγκα Κόχλοβα, αυτό όμως δεν τον είχε εμποδίσει να ζήσει έναν νέο έρωτα με την όμορφη Μαρί-Τερέζ την οποία δεν παντρεύτηκε ποτέ. Τόσο η μητέρα, όσο και κόρη της πάντως θα γίνονταν τα μοντέλα σε ορισμένους από τους πιο σημαντικούς πίνακες του Πικάσο αυτής της περιόδου. Σε αυτά μάλιστα είναι εμφανείς οι ομοιότητές τους, καθώς η Μάγια έμοιαζε πολύ της μητέρας της, όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες της σε νεαρή ηλικία.
Ειδικά στο έργο με τίτλο «Παιδί με γλειφιτζούρι κάτω από καρέκλα», που παρουσίασαν οι δύο υπουργοί απεικονίζεται η Μάγια ως παιδάκι με έντονα σγουρά μαλλιά, που κάθεται κάτω από μια καρέκλα τραπεζαρίας, φορώντας μία ριγέ μπλούζα και κρατώντας προσεκτικά το γλειφιτζούρι της. Το έργο είναι του 1938 και η Μάγια ήταν τότε μόλις τριών ετών.
Μόλις πέρυσι εξάλλου η Μάγια Ρουίζ – Πικάσο αφηγήθηκε σε βιβλίο τη ζωή της δίπλα στον πατέρα της και τη στενή σχέση που είχε μαζί του ενώ μίλησε και για την παρουσία και τον ρόλο των γυναικών στο έργο του. Ο τίτλος του ήταν «Πικάσο και Μάγια: Πατέρας και Κόρη» και συγγραφέας, η δική της κόρη Ντιάνα Γουιντμάγιερ Πικάσο, που είναι ιστορικός της τέχνης.
«Τι θα ήταν η Γαλλία χωρίς αυτούς τους ξένους καλλιτέχνες που έφεραν την ιδιοφυία τους στον πολιτισμό μας;» έγραψε στο Twitter ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, Μπρούνο Λε Μαιρ μετά την παρουσίαση της συμφωνίας με την κάτοχο των έργων. «Είναι τιμή για τη χώρα μας να καλωσορίζει νέα έργα του Πικάσο. Εμπλουτίζουν και διευρύνουν την πολιτιστική μας κληρονομιά ». Ενώ η Γαλλίδα υπουργός πολιτισμού Ροζελίν Μπάσελο είπε ότι η νέα συλλογή θα παρουσιαστεί ως ομάδα την άνοιξη του 2022.
Ο Πικάσο κατατάσσεται σταθερά στους δέκα κορυφαίους καλλιτέχνες όλων των εποχών με τις υψηλότερες τιμές σε δημοπρασία, με τις συνολικές πωλήσεις να ξεπερνούν τα 350 εκατομμύρια δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2021. Χαρακτηριστικά, τον περασμένο Μάιο, το πορτρέτο του Πικάσο «Γυναίκα καθισμένη μπροστά σε ένα παράθυρο», όπου απεικονίζεται η Μαρί-Τερέζ πωλήθηκε έναντι 103,4 εκατομμύρια δολάρια στους Christie’s.
Διαβάστε επίσης:
Στο σφυρί 11 Πικάσο του θρυλικού Bellagio
Τα «ασημικά» σε διατίμηση, τα εκατομμύρια χωρίς αντίκρισμα και μια ιστορία χωρίς τέλος
Αϊνστάιν: Υπολογισμοί για τη θεωρία της σχετικότητας σε δημοπρασία για €3 εκατ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα