ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα έργα είναι «Δύο σπουδές για σουλιώτικες φορεσιές» και «Σπουδή για μαροκινές παντόφλες», το πρώτο λάδι σε χαρτόνι (43×46 εκ.) και το δεύτερο λάδι σε μουσαμά (16,5×20,5 εκ.).
Πρόκειται για έργα μεγάλης ζωντάνιας καμωμένα με σβέλτες και τολμηρές πινελιές και δείχνουν την προσπάθεια του καλλιτέχνη να ζωντανέψει την κίνηση των φορεσιών και να μελετήσει το φως πάνω στις χρυσοκέντητες παντόφλες πριν τα εντάξει σε κάποια μεγαλόπνοη σύνθεση.
Και τα δύο έχουν εκτεθεί στη δεύτερη ενότητα της έκθεσης, η οποία είναι αφιερωμένη στα γεγονότα και τους πρωταγωνιστές της Ελληνικής Επανάστασης.
Οπτική Μαρτυρία
Με έργα μεγάλης κλίμακας, όπως «Η σφαγή της Χίου», αλλά και μικρότερης, όπως τα δύο που ταξίδεψαν από το Παρίσι στην Αθήνα, ο Ευγένιος Ντελακρουά (1798-1863) κινητοποίησε την ευρωπαϊκή κοινή γνώμη υπέρ της Επανάστασης αλλά παράλληλα εξασφάλισε για τις επόμενες γενιές την «οπτική μαρτυρία» των γεγονότων που διαδραματίστηκαν κατά τη διάρκεια του απελευθερωτικού Αγώνα των Ελλήνων.
Η έκθεση, όπως είναι γνωστό άνοιξε τις πόρτες της στο κοινό με την επαναλειτουργία όλων των μουσείων στις 14 Μαΐου.
Οι πρωτόγνωρες συνθήκες όμως, που είχαν επικρατήσει μέχρι τότε στις μετακινήσεις είχαν καταστήσει αδύνατη την έγκαιρη μεταφορά αυτών των δύο έργων του σπουδαίου Γάλλου ζωγράφου από τη συλλογή του Μουσείου του Λούβρου, τα οποία είχαν προγραμματιστεί να συμπεριληφθούν στην έκθεση από την αρχή της.
Μέσα στο καλοκαίρι, και αφού η μετακίνηση ανθρώπων και έργων τέχνης είχε αποκατασταθεί, τα έργα του Ντελακρουά έφθασαν στην Ελλάδα συνοδευόμενα από έναν επιμελητή του Μουσείου του Λούβρου.
Πήραν έτσι τη θέση τους ανάμεσα σε άλλες δημιουργίες φιλελλήνων ρομαντικών ζωγράφων του 19ου αιώνα, οι οποίοι συγκινήθηκαν από τον απελευθερωτικό Αγώνα των Ελλήνων, εμπνεύστηκαν από αυτόν και τον στήριξαν με πολλούς τρόπους.
Η έκθεση «1821 Πριν και Μετά», ανανεωμένη με τις νέες αφίξεις, θα παραμείνει ανοιχτή στο κοινό έως τις 7 Νοεμβρίου του 2021 στο Μουσείο Μπενάκη / Πειραιώς 138.