Η ιταλική αστυνομία απέτρεψε την πιθανή παράνομη πώληση από οίκο δημοπρασιών στη Βιέννη πίνακα του 17ου αιώνα της ζωγράφου Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι.

Η διεύθυνση της ιταλικής αστυνομίας για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς ανακοίνωσε ότι οι έμποροι φέρεται να περιέγραψαν το έργο ως ζωγραφισμένο από οπαδό της Τζεντιλέσκι και όχι από την ίδια την καλλιτέχνη, προκειμένου να λάβουν παραπλανητικά άδεια εξαγωγής από τις ιταλικές αρχές.

1

Η Αρτεμίσια Τζεντιλέσκι είχε μεγάλη επιτυχία, αν και γυναίκα ζωγράφος στον ανδροκρατούμενο κόσμο της τέχνης της εποχής της και έγινε σύμβολο θαρραλέων γυναικών, επειδή κατέθεσε, παρ’ ότι βασανίστηκε, εναντίον άνδρα που τη βίασε όταν ήταν 17 ετών.

«Ο πίνακας σχεδιαζόταν να πωληθεί σε δημοπρασία» δήλωσε ο επικεφαλής της μονάδας για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, Άλφιο Γκουλότα στην ιταλική κρατική τηλεόραση από το Μπάρι, όπου το αριστούργημα που επιστράφηκε, Caritas Romana (Ρωμαϊκή Φιλανθρωπία), παρουσιάστηκε στους δημοσιογράφους.

Πρόκειται για πρώιμο έργο της Τζεντιλέσκι με επιρροές από τον ζωγράφο Καραβάτζο.

Οι ιταλικές αστυνομικές αρχές ανακοίνωσαν ότι υποψιάζονταν ότι οι ενδιάμεσοι, χρησιμοποιώντας έναν μεσολαβητή με έδρα την Τοσκάνη, είχαν ως στόχο να πωλήσουν τον πίνακα στο εξωτερικό και σκόπιμα δεν κατέθεσαν ιστορική τεκμηρίωση για την πραγματική προέλευση του έργου.

Η αξία του έργου «Roman Caritas» (Ρωμαϊκή Ευσπλαχνία) υπολογίζεται σε δύο εκατομμύρια ευρώ και επρόκειτο να πουληθεί μέσω του οίκου δημοπρασιών Dorhoteum στη Βιέννη, με κίνδυνο η Ιταλία να χάσει για πάντα έναν πίνακα μεγάλης ιστορικής-καλλιτεχνικής και οικονομικής αξίας.

Το έργο «Caritas romana» επέστρεψε στην Απουλία από την Αυστρία όπου είχε εξαχθεί παράνομα το 2019.

Οι δύο ιδιοκτήτες του έργου κατηγορούνται για απάτη και παράνομη εξαγωγή πολιτιστικών αγαθών.

Διαβάστε επίσης:

Τόπο στις γυναίκες. Νέα δεδομένα στην αγορά τέχνης φέρνουν στο προσκήνιο σπουδαίες καλλιτέχνιδες

Αρτεμισία: 5,3 εκατ. δολάρια για τη ζωγράφο του 17ου αιώνα, σύμβολο του σύγχρονου φεμινισμού