Το τρυφερό πορτρέτο ενός παιδιού με την υπογραφή του Ρενουάρ, ένας πίνακας που ήταν άγνωστος, καθώς δεν είχε εκτεθεί ποτέ δημόσια βγαίνει σε δημοπρασία στις 20 Απριλίου στο Παρίσι από τον οίκο δημοπρασιών Aguttes, με εκτίμηση 450.000-650.000 ευρώ. Έργο του 1895 με τίτλο «Παιδί που κάθεται σε καρέκλα» ανήκε κάποτε στον εμβληματικό έμπορο έργων τέχνης των αρχών του 20ού αιώνα Αμπρουάζ Βολάρ, ο οποίος το είχε πουλήσει το 1930 στον πατέρα των σημερινών κατόχων του. Αναφέρεται μάλιστα στον κατάλογο του 1918 του Βολάρ ως «Tableaux, Pastels & Dessins de Pierre-Auguste Renoir».

Το έργο είναι σχετικά μικρό, 40χ27 εκατοστά και ασφαλώς  είναι ένα από τα πολλά πορτρέτα, που ζωγράφισε ο Ρενουάρ, ο μόνος ιμπρεσιονιστής καλλιτέχνης, που χρησιμοποίησε το πορτραίτο ως πηγή εισοδήματος. Πάτρονες και τραπεζίτες ήταν μεταξύ άλλων οι πελάτες, που του ανέθεταν να απαθανατίσει τις γυναίκες και τα παιδιά τους γνωρίζοντας, ότι δεν θα είχαν κανένα λόγο επί του αποτελέσματος. «Έτσι πολλά πορτρέτα αναδείχθηκαν ως σημαντικά έργα του Ρενουάρ πριν από οτιδήποτε άλλο και μερικές φορές σε βάρος των μοντέλων τους» (!) όπως είχε γράψει η ειδική μελετήτρια του Ρενουάρ, Αν Ντιστέλ το 1993. Μερικά από τα πρώτα έργα, που έστειλε άλλωστε στο Σαλόνι του Παρισιού το 1865 ήταν πορτρέτα, μεταξύ των οποίων και αυτό του τοπιογράφου Άλφρεντ Σίσλεϊ.

Ρενουάρ «Παιδί που κάθεται σε καρέκλα»

Τα παιδιά του ζωγράφου         

Ως τη δεκαετία του 1890 όμως, ο Ρενουάρ είχε καθιερωθεί στον καλλιτεχνικό χώρο, οπότε ήταν ελεύθερος να επιλέγει τα δικά toy μοντέλα, μεταξύ των οποίων πρώτοι ήταν οι γιοι του, ο Πιέρ (γενν. 1885), ο Ζαν (1894) και κυρίως ο Κλοντ, γνωστός και ως Κοκό (1901).

Ρενουάρ «Η κυρία Σαρπεντιέ και τα παιδιά της», 1878

Τα οικογενειακά του πορτρέτα ή οι πίνακες του είδους που περιλαμβάνουν παιδιά και τους γονείς τους, όπως η «Madame Charpentier et ses enfants» (1878) είναι η αποθέωση της νεότητας. Όσο για την ταυτότητα του προσώπου του συγκεκριμένου έργου που δημοπρατείται  πολύ λίγα είναι γνωστά. «Δεν ξέρουμε αν ο πίνακας απεικονίζει ένα αγόρι ή ένα κορίτσι, γιατί αν και έχει μακριά μαλλιά, αυτό δεν αρκεί για να καθορίσει το φύλο. Αλλά δεν πιστεύουμε, ότι είναι ένα καθαρό αποκύημα της φαντασίας του Ρενουάρ», όπως λέει ο επικεφαλής του τμήματος ιμπρεσιονιστών και μοντέρνων έργων του οίκου Aguttes, Πιερ Αλμπάν Βανκάν.

Διαβάστε επίσης

Στο Βατικανό σήμερα το πρωί η Λίνα Μενδώνη – Δεκτή από τον Πάπα