Κεφαλή αγάλματος του Μεγάλου Αλεξάνδρου σε εξαιρετική κατάσταση ήρθε στο φως κατά τις ανασκαφές, που πραγματοποιούνται στην αρχαία ελληνική πόλη της Προυσιάδος επί τω Υππίω στη Βιθυνία της Μικράς Ασίας.

Την είδηση μεταδίδουν τα τουρκικά Μέσα Ενημέρωσης, σύμφωνα με τα οποία το μαρμάρινο κεφάλι εντοπίσθηκε στην περιοχή του αρχαίου θεάτρου της πόλης και παραδόθηκε στο Μουσείο της περιοχής.

«Οι αρχαιολόγοι, οι οποίοι συνειδητοποίησαν ότι υπήρχε θαμμένο στο έδαφος το γλυπτό, οργάνωσαν την ανασκαφή τους στο σημείο και το έφεραν στο χωρίς να το καταστραφεί» ήταν και η ανακοίνωση του δήμου της περιοχής.

Στη συνέχεια το έργο εξετάστηκε από ειδικούς, ιστορικούς και στελέχη του Τμήματος Ανασκαφών και Ερευνών,  οι οποίοι κατέληξαν στο συμπέρασμα, ότι το πορτρέτο ανήκε στον βασιλιά της Μακεδονίας Μέγα Αλέξανδρο.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του μουσείου εξάλλου, η  κεφαλή έχει ύψος 23 εκατοστών και χρονολογείται από τον 2ο μ.Χ. αιώνα, δηλαδή στην Ρωμαϊκή εποχή. Συγκεκριμένα σημειώνεται ότι «Απεικονίζεται με βαθιά και στραμμένα προς τα πάνω μάτια, οπές από τρυπάνι στις κόρες και ελαφρώς ανοιχτό στόμα που δεν αποκαλύπτει πολλά από τα δόντια του. Τα μακριά, σγουρά μαλλιά του φθάνουν ως τον λαιμό και προεξέχουν πίσω, στα πλάγια και στο μέτωπο, μοιάζοντας με χαίτη λιονταριού».

«Αυτή είναι μία τυπική απεικόνιση των μαλλιών του Μεγάλου Αλεξάνδρου», καταλήγει η ανακοίνωση.

Μαρμάρινη κεφαλή Μεγάλου Αλεξάνδρου, που ανακαλύφθηκε στην αρχαία πόλη της Προυσιάδος επί τω Υππίω στη Βιθυνία
Μαρμάρινη κεφαλή Μεγάλου Αλεξάνδρου, που ανακαλύφθηκε στην αρχαία πόλη της Προυσιάδος επί τω Υππίω στη Βιθυνία

Η είδηση αναφέρεται και σε ανάρτηση στον λογαριασμό κοινωνικής δικτύωσης του Τμήματος Ανασκαφών και Ερευνών με θέμα  «Πορτρέτα κεφαλών του Μεγάλου Αλεξάνδρου από τη ρωμαϊκή αυτοκρατορική περίοδο (2ος αιώνας μ.Χ.) από τις ανασκαφές μας του 2023».

Να σημειωθεί, ότι η αρχαία πόλη της Προυσιάδος επί τω Υππίω ήταν γνωστή και ως «Ύπιος» και «Κίερος» σε παλαιότερες περιόδους. Καταλήφθηκε από τον Προυσία Α΄ της Βιθυνίας και οι κάτοικοι της Βιθυνίας ονόμασαν την πόλη προς τιμή του βασιλιά τους.

Διαβάστε επίσης:

Μάνος Περράκης – Ο αρχιτέκτονας των θεάτρων της Αθήνας σε μία έκθεση

Γιώργος Χατζημιχάλης – Μισός και πλέον αιώνας δημιουργίας στο Μουσείο Μπενάκη

Σημαντική επιτυχία: Το Ζαγόρι στον Κατάλογο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO