Διαψεύδει το υπουργείο Πολιτισμού ότι έχει ζητηθεί η παραίτηση του ηθοποιού και σκηνοθέτη Δημήτρη Λιγνάδη από τη διεύθυνση του Εθνικού Θεάτρου.

Πρόκειται για μια είδηση που κυκλοφόρησε ευρέως σήμερα, λόγω σχετικής ανάρτησης στα social media της Έλενας Ακρίτα, η οποία όμως από την πλευρά του ΥΠΠΟ διαψεύδεται κατηγορηματικά.

«Δεν υπάρχει καμία τέτοια κίνηση από το υπουργείο Πολιτισμού, γιατί απλούστατα δεν υπάρχει καμία καταγγελία», αναφέρεται από την πλευρά της ηγεσίας του υπουργείου στο mononews.gr. Τονίζοντας μάλιστα πως αν υπάρξει οτιδήποτε συγκεκριμένο, σοβαρό και με την υπογραφή αυτού που καταγγέλλει, τότε ασφαλώς και θα επιληφθεί άμεσα του θέματος, όπως θα έκανε σε κάθε ανάλογη περίπτωση, οπουδήποτε και αν συνέβαινε.

«Οι αποφάσεις της υπουργού Πολιτισμού ανακοινώνονται αποκλειστικά μέσω των δελτίων Τύπου του ΥΠΠΟΑ και όχι από τα ιδιωτικά σόσιαλ μίντια. Κάθε άλλη «αξιόπιστη» πληροφορία» είναι παραπλανητική και εξυπηρετεί ασαφείς σκοπιμότητες», αναφέρει και η επίσημη ανακοίνωση του ΥΠΠΟ.

Από τη μεριά του και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου διαψεύδει επίσης τις φήμες που τον θέλουν να αναμειγνύεται σε περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης, χωρίς περαιτέρω ωστόσο διευκρινίσεις για όσα τον κατηγορούν.

Το θέμα προέκυψε, ύστερα από καταγγελίες που φέρεται να έχουν κάνει γονείς νεαρών ηθοποιών εναντίον του κ. Λιγνάδη για κάποιες «επιλήψιμες» συμπεριφορές του.

Η φήμη για την απόφαση της υπουργού Πολιτισμού να ζητήσει την παραίτηση του κ. Λιγνάδη, τον οποίο η ίδια είχε διορίσει στην διεύθυνση του πρώτου κρατικού θεάτρου της χώρας άρχισε, ύστερα από ανάρτηση στο facebook της Έλενας Ακρίτα, η οποία ανέφερε ότι είχε ασφαλείς πληροφορίες για το θέμα. Κρατώντας πάντως και αποστάσεις και η ίδια, αφού παρακάλεσε να μην γίνονται εικασίες, σχετικά με τους λόγους αυτής της παραίτησης.

Από την άλλη ωστόσο και ο Σύλλογος Σπουδαστών της Δραματικής Σχολής καλεί με ανακοίνωσή του τις νέες και τους νέους που φοιτούν στη σχολή να καταγγείλουν οποιασδήποτε μορφής παρενόχληση κι αν έχουν δεχθεί.

«Ο ασκός του Αιόλου άνοιξε και έφτασε η ώρα να φανερωθούν τα αμέτρητα περιστατικά εργασιακού εκφοβισμού, σεξιστικής βίας, ρατσισμού, ομοφοβίας, τρανσοφοβίας, μισοαναπειρισμού, ηλικισμού και αποκλεισμών του θεάματος —έναν χώρο, που αν και φαινομενικά μοιάζει ρόδινος, είναι γεμάτος από ανθρώπους που εκμεταλλευόμενοι τη θέση ισχύος μπορούν να υποτιμούν ή ακόμη και να συμπεριφέρονται παραβιαστικά, να εκβιάζουν συναισθηματικά και παρενοχλούν σεξουαλικά», όπως αναφέρει η ανακοίνωση.

Να σημειωθεί ότι η εμπλοκή και του ονόματος του Δημήτρη Λιγνάδη σε θέματα σεξουαλικής παρενόχλησης έρχεται μετά από την καταιγίδα καταγγελιών, διαμαρτυριών, υπερασπιστών προς την μία ή την άλλη κατεύθυνση, αλλά και απειλών με αγωγές, που έχει καταλάβει όλο τον καλλιτεχνικό χώρο την τελευταία εβδομάδα. Με αφετηρία τη σοβαρή καταγγελία της ολυμπιονίκη Σοφίας Μπεκατώρου τα στόματα άνοιξαν. Μπορεί όμως και… επί δικαίων και αδίκων. Αλλά αυτό θα φανεί.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι το θέμα δεν πρόκειται να λήξει γρήγορα, καθώς οι φωνές πληθαίνουν, είναι επιτακτικές και, όπως φαίνεται, ατρόμητες. Αν και, όπως λένε πολλοί, αυτά γίνονταν πάντα στο θέατρο —και σε άλλους χώρους βέβαια— η νεότερη γενιά των καλλιτεχνών δεν φαίνεται διατεθειμένη να τα αποδεχτεί, πόσο μάλλον να τα επαναλάβει.