ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Η υψίφωνος Χριστίνα Πουλίτση ίσως κατέκτησε τα υψίπεδα της φήμης της όταν εμφανίστηκε στο πλευρό των θρυλικών Καρέρας και Ντομίνγκο στο Ηρώδειο. Ωστόσο, για τους connaisseurs του λυρικού θεάτρου, διαπρέπει στις διεθνείς κορυφογραμμές χρόνια τώρα. Αλλά (σύμφωνα και με το αγγλικό ρητό) it’s never too late να τη γνωρίσει πραγματικά και το ευρύτερο ελληνικό κοινό. Και ας μοιάζει παράδοξο αφού η φημισμένη αοιδός αρκετές φορές έχει διακριθεί στην ελληνική σκηνή.
Ερμήνευσε Χατζιδάκι με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών (για τα 80 της χρόνια) με sold out εμφανίσεις το 2023 και πάλι στο Ηρώδειο. Κόσμημα επί σκηνής στο Μέγαρο Μουσικής αρκετές φορές. Με τον Ντομίνγκο συνεργάστηκε και πέρσι στο Ολύμπια -Δημοτικό Θέατρο Μαρία Κάλλας.
Μεγίστη καταξίωση
Και πριν από τις φετινές συναυλίες με τον Ντομίνγκο, δεν αναπαυόταν. Τραγούδησε Κοντσάντσε από την όπερα του Μότσαρτ Απαγωγή από το σεράι (ρόλο που έχει ερμηνεύσει και στο παρελθόν), στο Φεστιβάλ Ακρας του Ισραήλ με μαέστρο τον Ζερεμί Ρόρερ.
Ύστερα φόρεσε τη στολή της περίφημης Κάρμινα Μπουράνα (Καρλ Ορφ). Εμφανίστηκε στο εμβληματικό Μπάρμπικαν Χολ (Barbican Centre) με τη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου, υπό τη διεύθυνση του Τζιαναντρέα Νοσέντα.
Έτσι, η Χριστίνα Πουλίτση πραγματοποίησε την πρώτη, πολυπόθητη ηχογράφηση με την περίφημη Συμφωνική Ορχήστρα του Λονδίνου, μεγίστη καταξίωση για τη νέα (ακόμη) υψίφωνο.
Οι μεγάλοι ρόλοι
Η Χριστίνα Πουλίτση θεωρείται μάλιστα ανάμεσα στις καλύτερες ερμηνεύτριες της Βασίλισσας της νύχτας (Ο μαγικός αυλός του Μότσαρτ), που έχει αποδώσει σε κορυφαία θέατρα σε όλο τον κόσμο. Για το ρόλο της Τζίλντας στον Ριγολέτο με την Εθνική Λυρική Σκηνή στο Ηρώδειο τιμήθηκε από την Ένωση Ελλήνων Θεατρικών και Μουσικών Κριτικών με το βραβείο Kαλύτερης πρωτοεμφανιζόμενης τραγουδίστριας. Πρόκειται για καλλιτέχνη με ευαίσθητες ψυχικές χορδές που εμπλουτίζουν τη φωνητική της χροιά. Όπως η ίδια επισήμανε για τη βραδιά της βράβευσής της, ερμήνευε ατενίζοντας τον Παρθενώνα και «αυτή τη συγκίνηση τη μετέφερα στο τραγούδι μου και την έδινα στο κοινό απλόχερα».
Έχει επίσης ερμηνεύσει την Κονστάντσε (Η απαγωγή απ’ το σεράι του Μότσαρτ), τον πρωταγωνιστικό ρόλο στο Αηδόνι του Στραβίνσκι, την Ιταλίδα τραγουδίστρια (Καπρίτσιο του Στράους, μαζί με την περίφημη Ρενέ Φλέμινγκ υπό τον Κρίστιαν Τίλεμαν, την Κοντέσσα ντι Φολεβίλ (Το ταξίδι στη Ρεμς, μ.δ.: Α. Τσέντα) και Βασίλισσα της νύχτας (μ.δ.: Μ. Μαριόττι), μεταξύ πολλών άλλων ρόλων.
Παραμένει κοντά στον διάσημο αυστραλό σκηνοθέτη και διευθυντή της Κωμικής Όπερας Βερολίνου Μπάρρη Κόσκυ καθώς και στον κορυφαίο σύγχρονο μαέστρο Ζούμπιν Μέτα, με τον οποίο διασταυρώθηκε για πρώτη φορά επί σκηνής στη Φλωρεντία. Τον είχε γνωρίσει όμως από το Πανεπιστήμιο Τεχνών στο Βερολίνο.
Με το σπρώξιμο των γονιών της
Πώς έφτασε όμως ακόμη μία Ελληνίδα να μεσουρανεί στο απαιτητικό πεδίο του διεθνούς λυρικού θεάτρου;
Το ταξίδι καλλιεργήθηκε από τους γονείς της εξ απαλών ονύχων. Στην ηλικία των πέντε ετών, η Χριστίνα Πουλίτση ξεκίνησε μαθήματα μουσικoκινητικής του συστήματος Orf. Μεγαλώνοντας μελέτησε κλασική και τζαζ κιθάρα αλλά οι δάσκαλοί της διαρκώς επεσήμαιναν το φωνητικό της εύρος. Ενώ εξεταζόταν στην κιθάρα, τής ζητούσαν παράλληλα να τραγουδάει.
Στην εφηβεία έφτασε το πλήρωμα του χρόνου και παρακολουθώντας κάποια παράσταση στο Ηρώδειο, αποφάσισε και η ίδια να ακολουθήσει το αληθινό χάρισμα και κάλεσμά της. «Μια απόφαση που έμοιαζε να με επέλεξε εκείνη κι όχι εγώ αυτήν», έχει πολλάκις παρατηρήσει η ίδια.
Έπειτα από σπουδές στο Ωδείο Αθηνών και στο τμήμα Μουσικολογίας στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο, η Χριστίνα Πουλίτση κέρδισε τις υποτροφίες «Μαρία Κάλλας» και «Αλεξάνδρα Τριάντη» και το 2007 συνέχισε για Μάστερ στο Πανεπιστήμιο Τεχνών του Βερολίνου.
Πώς εξακοντίστηκε στις ευρωπαϊκές κορυφογραμμές;
Οι διακεκριμένοι καθηγητές της εκεί διέκριναν πως πρόκειται για κολορατούρα σοπράνο (όπως άλλωστε και η Κάλλας τηρουμένων των αναλογιών). Μέσα σε δύο μήνες καθημερινών μαθημάτων τραγουδούσε όλο το ρεπερτόριο, «σαν να άνοιξε μια πόρτα στη φωνή μου και προστέθηκε μια οκτάβα», όπως έχει επισημάνει. Ακολούθησαν μαθήματα σκηνικής δραματουργίας, για να στήσουν την Πουλίτση με την αυτοπεποίθηση και την παρουσία που απαιτεί η σκηνή. Ακόμη και σήμερα ξεσκονίζει τις δεξιότητές της με μαθήματα.
Κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο Βερολίνο, η Χριστίνα Πουλίτση ξεκίνησε σειρά ακροάσεων.
Tο 2010, πήρε μέρος σε μικρή όπερα της Δρέσδης ως «Βασίλισσα της Νύχτας». Την ίδια εποχή συμμετείχε σε φωνητικό διαγωνισμό στη Βιέννη. Μετά την εμφάνισή της την προσέγγισε ο Μίκαελ Εκμπερτ, και της πρότεινε να την οδηγήσει σε κάποιον άλλον ειδικό που εάν «αποφανθεί ότι έχετε μέλλον θα σας βοηθήσω να βρείτε ατζέντη», όπως έχει αφηγηθεί η ίδια. Μιλούσε βέβαια για τον ογκόλιθο Ζούμπιν Μέτα. Έτσι πραγματοποιήθηκε η πρώτη τη συνάντηση μαζί του. Το αποτέλεσμα γνωστό από την πορεία της.
Το 2016 εμφανίστηκε μαζί του και τη Συμφωνική Ορχήστρα του Ισραήλ στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Στη μεγάλη παράδοση
Παρότι διεθνής υψίφωνος, η Χριστίνα Πουλίτση παραμένει Ελληνίδα. Το 2023 βάφτισε στις Σπέτσες το πρώτο της παιδί, που ονόμασε Άννα Μαίρη.
Στις 17 Αυγούστου θα εμφανιστεί στο Φεστιβάλ Αιγαίου που πραγματοποιείται στη Σύρο με τον κορυφαίο Έλληνα βαρύτονο Δημήτρη Πλατανιά, που επίσης ξεκίνησε με υποτροφία Τριάντη στα πρώτα του βήματα.
Νεαρή ακόμη, η Χριστίνα Πουλίτση συνεχίζει τη μακρά παράδοση των σπουδαίων ελληνίδων σοπράνο στο λυρικό τραγούδι.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Volkswagen: Στα άδυτα της συμμαχίας με τη Silicon Valley για τη διάσωση της αυτοκινητοβιομηχανίας
- Ελληνικό: Κέρδη 0,98 ανά μετοχή για τους μετόχους της Lamda από τα τελευταία deals για οικόπεδα
- Γιώργος Στάσσης: Διπλάσιες επενδύσεις, ισχυρά κέρδη, νέα σχέδια ανάπτυξης
- Η κυβέρνηση βρίσκει τον βηματισμό της και η αντιπολίτευση τον ψάχνει