ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο πίνακας παρέμενε αφανής για περισσότερο από 50 χρόνια σε ιδιωτική συλλογή.
Η Τερψιχόρη Αγγελοπούλου διευθύντρια της Art Expertise και υπεύθυνη της δημοπρασίας αναφέρει σχετικά:
Γεμάτος δύναμη και σιγουριά για τη νίκη σαν έφιππος στρατιωτικός άγιος, ο ήρωας της Ελληνικής Επανάστασης καταδιώκει τον Κιουταχή Πασά κατά την πολιορκία της Ακρόπολης το 1826. Η αντίθεση ανάμεσα στην αγέρωχη μορφή του Καραϊσκάκη και τον ηττημένο Τούρκο στα πόδια του αλόγου του τονίζει την αποφασιστικότητα του Αγώνα και προαναγγέλλει την απελευθέρωση.
Η σκηνή της μάχης φιλτράρεται μέσα από τη φαντασία του ζωγράφου και μεταβάλλεται σε έκφραση λεβεντιάς και πατριωτικού μεγαλείου –μια ζωγραφική αντίληψη που έχει τις ρίζες της στη βυζαντινή τέχνη και τη δημοτική ποίηση.
Γνήσιος εκφραστής του νεοελληνικού πολιτισμού, ο Θεόφιλος αποτελεί σημείο αναφοράς για τους Έλληνες ζωγράφους του 20ού αιώνα. Για τον Γιάννη Τσαρούχη –ο οποίος σχεδίασε και έφτιαξε την κορνίζα του έργου στο σπίτι του Εμπειρίκου– ο Θεόφιλος ανήκει στη παρέα των σοφών, όπως ο Σολωμός, ο Καβάφης και ο Χαλεπάς, που απελευθέρωσαν την ελληνική τέχνη από τα δεσμά του ακαδημαϊσμού.
Διαβάστε ακόμη:
Μέγαρο Τσίλλερ-Λοβέρδου: Ένα κόσμημα της Αθήνας αποδίδεται στο κοινό
Δημήτρης Νόλλας, Δημοσθένης Παπαμάρκος: Τιμή από το ρωσικό κοινό
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυριάκος Μητσοτάκης: Τη Δευτέρα το μεσημέρι θα συμμετάσχει στην εκδήλωση του Bloomberg στην Αθήνα
- Πολυτεχνείο: Σε εξέλιξη η μεγάλη πορεία στην Αθήνα(Upd)
- Τα νέα πονταρίσματα των αναλυτών σε ΔΕΗ, ΟΤΕ και Motor Oil
- Χριστίνα Αλεξοπούλου για διαγραφή Σαμαρά: «Ανθέλληνες υπάρχουν πολλοί, Σαμαράς όμως ένας!»