Η Αταλάντη Μαρτίνου, ιδρύτρια του υβριδικού εκθεσιακού χώρου Arch, έχει συμμετοχή και στην εξωστρέφεια του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης. Με διάφορους τρόπους προσπαθεί να συσπειρώνει τη νέα γενιά στους κόλπους του (δεν υπάρχουν μόνο οι δραστήριοι Young Patrons). Το Μουσείο αποδεικνύει έμπρακτα την αισθητική συνέχεια της ανθρώπινης δημιουργίας ανά τους αιώνες.

Ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Arch λειτουργεί ως εργαστήριο ή κέντρο φιλοξενίας διεθνών καλλιτεχνών αλλά παράλληλα και ως δανειστική βιβλιοθήκη. Εκεί βρίσκεται αυτή τη στιγμή η αμερικανίδα Πατρίσια Τράιμπ (Patricia Treib). Παρουσιάζεται μάλιστα για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Το εργαστήριο/φιλοξενία του Arch λειτουργεί εν είδει ατελιέ. Δηλαδή, ο εκάστοτε καλλιτέχνης χρησιμοποιεί τη διαμονή του στο χώρο για σπουδή και παραγωγή νέων έργων. Πολλές φορές προγράμματα φιλοξενίας έχουν καταλήξει σε εκθέσεις στον Arch.

Πατρίσια Τράιμπ

Επίμονη αναζήτηση της ουσίας

Αν η διαμονή της Πατρίσια Τράιμπ οδηγήσει σε έκθεση, τότε για ακόμη μια φορά η Αταλάντη Μαρτίνου θα έχειφέρει νέο αέρα στην ημέτερη καλλιτεχνική ζωή.

Η 42χρονη ζωγράφος παραμένει περιζήτητη. Η Τράιμπ (με πλείστες ατομικές εκθέσεις και συμμετοχή σε διάφορα προγράμματα φιλοξενίας), τιμήθηκε το 2017 με το βραβείο Artadia Award. Η πρώτη μονογραφία προς τιμήν της μόλις εκδόθηκε. Συμπεριλαμβάνει κείμενο από τη Τζοάνα Φιντούτσια (Joanna Fiduccia) και συνέντευξη με τον ποιητή και δοκιμιογράφο Μπεν Λέρνερ (Ben Lerner).

Στις εντυπωσιακές καμπύλες των μορφών της, στις μεγάλες επιφάνειες με τα πολλαπλά, απαλά χρώματα στα ταμπλώ της, αισθάνεται κανείς τη σιγουριά της οικειότητας. Σαν ψίθυρος, που υποδηλώνει και την παρουσία της δημιουργού στις έντονες πινελιές της.

Λειτουργεί ταυτόχρονα με το αφηρημένο και το ρεαλιστικό -λεπτομέρεια ενδύματος από πίνακα του Πιέρο Ντελλά Φραντσέσκα, το περίγραμμα μιας κάμερας 35 χιλιοστών, μια κορδέλα. Φανερώνουν ίχνη καθημερινής ζωής. Αλλά η Τράιμπ τα κατακερματίζει, την ενδιαφέρει η εμμονή και η εστίαση της προσοχής στη λεπτομέρεια. Το βλέμμα της παρατήρησης να αναζητά την ουσία. Τα σχήματα μοιάζουν έτσι με καλλιγραφικά γράμματα μιας γλώσσας μυστικής.

Η Τράιμπ μοιάζει να αναζητά την επιστροφή σε βασικά, καίρια ζητήματα ουσίας -αίτημα εξαιρετικά επίκαιρο σε ένα σύγχρονο κόσμο κοινωνικοπολιτικά στείρο. Αναζητά τις λύσεις στις αρετές της ποίησης και της δημιουργίας.

Cycladic Cafe Art Project με την Αφροδίτη Γκόνου

Το ίδιο επιτελεί εμμέσως και η Αταλάντη Μαρτίνου. Σε συνεργασία με την Αφροδίτη Γκόνου συμμετέχουν στη δράση του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης με τίτλο Cycladic Cafe Art Project.

Η Αφροδίτη Γκόνου λειτουργεί ως σύμβουλος του προγράμματος σύγχρονης τέχνης στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης. Θα μπορούσε κανείς να τη χαρακτηρίσει πιονιέρο της επιμέλειας αφού κινείται στα υψίπεδα του τομέα της. Ευθύνεται για κορυφαίες εκθέσεις του Κυκλαδικού που συγκλόνισαν το φιλότεχνο κοινό και όχι μόνο: Με τη Λουίζ Μπουρζουά, τον Γιάννη Κουνέλλη, τη Σάρα Λούκας (Sarah Lucas), τον Τόμας Στρουθ (Thomas Struth), τον Άι Γουέι Γουέι (Ai Weiwei), τον Στέρλινγκ Ρούμπι (Sterling Ruby) μεταξύ πολλών άλλων σούπερ σταρ της σύγχρονης σκηνής.

Αυτή τη φορά με την Αταλάντη Μαρτίνου παρουσιάζουν τα εξής έργα: Της Anne Collier (Αν Κόλιερ) το Folded Madonna Poster (Steven Meisel), 2007 και της  Barbara Kruger (Μπάρμπαρα Κρούγκερ) το Untitled (My face is your fortune), 1982.

Την αιχμή του δόρατος δηλαδή στα διεθνή τεκταινόμενα της σύγχρονης τέχνης.

Γνωστή και η αδυναμία της προέδρου του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης Σάντρας Μαρινοπούλου στην τέχνη της φωτογραφίας.

Σπεύσατε.

Πληροφορίες

PATRICIA TREIB

Από τις 22.09 ως τις 25.10.2021

Arch

Γκούρα 5

Αθήνα

Διαβάστε επίσης: Ο ελληνικός μύθος υπό το βλέμμα του Πικάσο – Χιλιάδες επισκέπτες στο Κυκλαδικό

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση