ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Είχαν προηγηθεί οι κριτικοί της Βοστόνης και της Νέας Υόρκης αλλά οι συγκεκριμένη ένωση έχει ιδιαίτερη βαρύτητα καθώς επηρεάζει άμεσα τη γνώμη των επαγγελματιών οι οποίοι απαρτίζουν ως μέλη την Αμερικανική Ακαδημία Κινηματογράφου που ψηφίζει στα Όσκαρ.
Στα βραβεία των κριτικών του Λος Άντζελες, ο Γιώργος Λαμπρινός διακρίθηκε στην κατηγορία του καλύτερου μοντάζ για την ταινία The Father (Ο πατέρας), κινηματογραφικό ντεμπούτο του συγγραφέα και σεναριογράφου Φλόριαν Ζέλερ με πρωταγωνιστές τους πρωτοκλασσάτους σταρ Άντονι Χοπκινς και Ολίβια Κολμαν, που ήδη έχουν κερδίσει το χρυσό αγαλματίδιο. Εκείνη για την Ευνοούμενη του Λάνθιμου το 2019 ενώ ο σερ Χοπκινς για τη Σιωπή των Αμνών το 1992. Αμφότεροι θεωρείται ότι θα εμφανιστούν στο κόκκινο χαλί για ακόμη μία υποψηφιότητα στα επικείμενα Όσκαρ του 2021.
Ο Γιώργος Λαμπρινός έχει ήδη τιμηθεί με το περίζηλο Βραβείο Σεζάρ από τη Γαλλική Ακαδημία Κινηματογράφου στην κατηγορία του καλύτερου μοντάζ για την ταινία Μετά το Χωρισμό (Jusqu’à la garde) του γάλλου σκηνοθέτη Ξαβιέ Λεγκράν το 2019 (η ταινία κέρδισε και το βραβείο καλύτερης ταινίας και σεναρίου). Απέσπασε το Βραβείο Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου για το Ξενία του Πάνου Κούτρα το 2014. Έχει επίσης συνεργαστεί με την Ευαγγελία Κρανιώτη στις βραβευμένες ταινίες της Erotica, Exotica, Etc. και Obscuro Barroco.
Ο Γιώργος Λαμπρινός, γιος του σημαντικού σκηνοθέτη ντοκιμαντέρ και μυθοπλασίας, κριτικού κινηματογράφου (Αυγή), καθηγητή (πανεπιστήμιο Κρήτης), μεταφραστή (Τσβετάγιεβα) και γοητευτικού συγγραφέα Φώτου Λαμπρινού, κατοικεί μόνιμα στο Παρίσι. Η πρώτη υποψηφιότητα για Σεζάρ ήρθε ως αποτέλεσμα της δουλειάς του ως μοντέρ στο Κεφάλαιο (Le Capital, 2012) του Κώστα Γαβρά (ο οποίος είχε συνεργαστεί εκτενώς με τον πατέρα του σε έρευνα για τα κινηματογραφικά αρχεία επίκαιρων της Ευρώπης και της Αμερικής που οδήγησαν στη σειρά της ΕΡΤ Πανόραμα του αιώνα 1982-1987).
Το «ταξίδι» προς το Χόλιγουντ ξεκίνησε με την υποψηφιότητα στα Όσκαρ του μικρού μήκους φιλμ Avant que de Tout Perdre (Προτού χαθούν τα πάντα) του Ξαβιέ Λεγκράν το 2013 (η ταινία απέσπασε τελικά βραβείο Σεζάρ την ίδια χρονιά). Παραγωγός της ταινίας υπήρξε ο Αλέξανδρος Γαβράς (γιος του Κώστα), με τον οποίο ο έλληνος μοντέρ είχε συνεργαστεί και στο παρελθόν.
Όταν κέρδισε Σεζάρ καλύτερου μοντάζ για την ταινία Μετά το Χωρισμό του ίδιου γάλλου σκηνοθέτη (το οποίο παρέλαβε στη λαμπερή τελετή απονομής των «γαλλικών Όσκαρ» Σεζάρ στην 44η τελετή τους το 2019), ο Λαμπρινός στα παρασκήνια δήλωσε ότι «νιώθω ευγνωμοσύνη για τη συνεργασία μου με τον Λεγκράν και απλώς χαίρομαι όταν τα πράγματα γίνονται σωστά, όπως αποδεικνύεται στη συγκεκριμένη περίπτωση». Και ύστερα σε συνέντευξή του στη γαλλική τηλεόραση συμπλήρωσε: «Στον Ξαβιέ αρέσει πολύ το μοντάζ, όπως και η συγγραφή. Μου αρέσει να έχω τέτοιους σκηνοθέτες δίπλα μου γιατί στο μοντάζ υπάρχει μία στιγμή μαγείας όπου κοιτάζεις το υφιστάμενο υλικό σου και ύστερα το συνενώνεις με άλλο τρόπο και αυτό αποκτά άλλη έννοια».
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ