Ο Αλέν Ντελόν σε έκθεση ζωγραφικής
Περιεχόμενα
«Υπάρχουν δύο πράγματα, που θεωρώ ως κληρονομιά μου: την καριέρα μου στην υποκριτική και τη συλλογή μου έργων τέχνης. Είμαι πολύ περήφανος και για τα δύο. Αγόρασα το πρώτο μου σχέδιο στο Λονδίνο όταν ήμουν 24 ετών και από τότε απέκτησα κι άλλα έργα. Όταν οι άνθρωποι με ρωτούν αν υπάρχει ένα νήμα, που ενώνει αυτά τα κομμάτια απαντώ: C’est moi!»
Αυτός είναι ο Αλέν Ντελόν πράγματι, σπουδαίος ηθοποιός του κινηματογράφου, που κυριάρχησε στη μεγάλη οθόνη από τη δεκαετία του 1960 έως και τη δεκαετία του 1980 με τους ρόλους του σε ταινίες, όπως «Ο Ρόκο και τ’ αδέρφια του» (1960), «Ο γατόπαρδος» (1963), «Ο Σαμουράι» (1967), «Η πισίνα» (1969) και «Η ιστορία μας» (1984) να έχουν μείνει ιστορικοί.
Τώρα όμως βρίσκεται στην επικαιρότητα για έναν άλλο λόγο, για τη συλλογή του, που δημιουργήθηκε σε διάρκεια εξήντα χρόνων, με έργα τέχνης, που προφανώς αγάπησε, αλλά έφτασε η στιγμή να αποχωριστεί. Κάτι, που θα γίνει στις 22 Ιουνίου στη δημοπρασία του Bonhams στο Παρίσι με 81 έργα, που εκτιμώνται ως τα 5 εκατομμύρια ευρώ.
Πρόκειται άλλωστε για κορυφαίους Γάλλους ζωγράφους του 19ου αιώνα, όπως και ιταλικά σχέδια και γλυπτά από την Αναγέννηση. Ανάμεσά τους οι Ντελακρουά, Βερονέζε, Κορό, Μιγιέ, Ντιφί. Όπως λέει κι ο ίδιος «Με τα χρόνια, απέκτησα περισσότερα σχέδια, πορτρέτα και γλυπτά που με συγκίνησαν, μου μίλησαν, ακόμη και με παρηγόρησαν περιστασιακά. Αυτά τα έργα με συντρόφευαν για πολλά χρόνια και ήταν μέρος της ζωής μου».
Η Ανούσκα Ντελόν
Τα έργα όμως, ήταν μέρος της ζωής και της κόρης του Ντελόν, της Ανούσκα – μητέρα της, η Ροζαλί Βαν Μπρέιμεν – που ζει σήμερα στη Νέα Υόρκη. «Μπορείτε να νιώσετε τη συγκίνηση του πατέρα μου», λέει η ίδια. «Αλλά και για μένα είναι δύσκολο να αποχαιρετήσω τον πάνθηρα», προσθέτει για το χάλκινο αγαλματίδιο ενός πάνθηρα από τον Ρέμπραντ Μπουγκάτι. «Λυπάμαι, που τα βλέπω να φεύγουν, αλλά ταυτόχρονα, νιώθω πολύ τυχερή, που μπόρεσα να βρεθώ κοντά σε τόσο όμορφα έργα τέχνης, που βρίσκονταν στην κρεβατοκάμαρά μου είτε στο γραφείο της μητέρας μου».
Ακριβότερο έργο της συλλογής είναι η «Η παραλία Σαντ-Αντρές» (1906) του Ντιφί, που εκτιμάται να φτάσει ως τις 800.000 ευρώ.
Πρόκειται για το κύριο, παραθαλάσσιο θέρετρο της Χάβρης στις αρχές της δεκαετίας του 1860, που προσέλκυε τουρίστες και καλλιτέχνες. Ανάμεσά τους οι Μπουντέν, Γιόνγκιντ και Μονέ, που μετέτρεψαν το θέρετρο ως προορισμό για ζωγραφική.
Τα έργα
Το έργο του Ντελακρουά «Αραβικό άλογο δεμένο σε πάσσαλο» (1825) εκτιμάται από 400.000 έως 600.000 ευρώ. Ενώ μία ακουαρέλα του, ζωγραφισμένη το 1832, την ημερομηνία του ταξιδιού του Ντελακρουά στο Μαρόκο, όταν συνόδευε τον κόμη του Μορνέ, πρεσβευτή του βασιλιά Λουί-Φιλίπ εκτιμάται από 50.000-80.000 ευρώ.
Τέσσερα έργα του Ζαν-Φρανσουά Μιγέ εξάλλου, υπολογίζονται από 200.000 έως 300.000 ευρώ. Ανάμεσά τους και τα «Νεαρά κορίτσια στην Μπαρμπιζόν» (περίπου το 1850), όπως και το «Γαλακτοπώλης από τη Νορμανδία». Αλλά και ένα σχέδιο με κάρβουνο, που εκτιμάται στα 100.000-150.000 ευρώ. Το θέμα των γαλατάδων της Νορμανδίας χρονολογείται από τη νεανική ηλικία του Μιγέ και ήταν ένα θέμα στο οποίο επέστρεφε σε όλη του τη ζωή.
Επίσης ένα τοπίο του Αλμπέρ Γκλεζ, ζωγραφισμένο το 1914-1915, που απεικονίζει τις νέες κυβιστικές τάσεις, που αγκάλιασε ο ζωγράφος μετά τη δημοσίευση, το 1912 του έργου του «Κυβισμός», που έγραψε από κοινού με τον Ζαν Μετσανζέ. Εκτίμηση: 200.000-300.000 ευρώ. Αλλά και ένα λάδι σε καμβά του 1834, με τίτλο «Γένοβα, Τα Απέννινα» του Καμίλ Κορό, «νομάδα» ζωγράφου, που ταξίδεψε σε όλη την επαρχιακή Γαλλία και εργάστηκε στη Ρώμη, την Ελβετία, την Ολλανδία και την Αγγλία.
Και τέλος «Ο Άγιος Γεώργιος σκοτώνει τον Δράκο», σχέδιο με πένα και μελάνι από τον Βερονόζε (1528-1588). Εκτίμηση: 40.000-60.000 ευρώ.
Τα βραβεία
Γεννημένος το 1935, ο Αλέν Ντελόν ξεκίνησε την καριέρα του στα τέλη της δεκαετίας του 1950, εντυπωσιάζοντας, πέρα από το ταλέντο του για την εμφάνισή του ενώ συχνά απασχόλησε τον Τύπο για τους έρωτές του. Ανάμεσα στις πολλές ταινίες του το «Notre Histoire» του έδωσε το Βραβείο Σεζάρ Α’ Ανδρικού Ρόλου (το γαλλικό αντίστοιχο των Όσκαρ). Επίσης του έχει απονεμηθεί η διάκριση της Λεγεώνας της Τιμής από το Γαλλικό Κράτος, το 1991 ενώ είναι και αποδέκτης της τιμητικής Χρυσής Άρκτου του Φεστιβάλ Βερολίνου και του τιμητικού Χρυσού Φοίνικα του Φεστιβάλ των Καννών.
«Είναι εύκολο να δει κανείς, πώς το μάτι του Αλέν Ντελόν στην τέχνη καθοδήγησε και την επιλογή του, όσον αφορά την ποιότητα των πινάκων, των σχεδίων και των αντικειμένων της συλλογής του», όπως λέει ο Κορνέτ ντε Σεν Κιρ, διευθύνων σύμβουλος του Bonhams στο Παρίσι. «Το πάθος του και το απαράμιλλο ένστικτό του αντανακλάται στη συλλογή του», καταλήγει.
Διαβάστε επίσης:
Η φύση και ο αρχιτέκτονας. Προς πώληση εμβληματική οικία του Φρανκ Λόιντ Ράιτ
Γεύση από Ρότσιλντ: Η πολυτέλεια έχει όνομα και πωλείται
──────────────────