Είναι τα λατομεία που προμήθευσαν μάρμαρο στην αρχαία Αθήνα για την οικοδόμηση των λαμπρών μνημείων της με κορυφαίο τον Παρθενώνα αλλά πλέον βρίσκονται σε κατάσταση εγκατάλειψης. Στην Πεντέλη φυσικά, απ΄ όπου προήλθε το ονομαστό «πεντελικό μάρμαρο».

Τώρα ο δήμος Πεντέλης, στο πλαίσιο κοινού προγράμματος των υπουργείων Πολιτισμού και Περιβάλλοντος, της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, των δήμων Πεντέλης, Κηφισιάς, Διονύσου και του Συνδέσμου Προστασίας και Ανάπλασης Πεντελικού έχει εκπονήσει ένα πρόγραμμα για την συνολική ανάδειξη των πολιτιστικών μνημείων του Πεντελικού. Έμφαση θα δοθεί στο Αρχαίο Λατομείο και στο Ιερό του Διονύσου, που βρίσκεται στη βόρεια κλιτύ του βουνού. Το στρατηγικό σχέδιο του Πεντελικού Ορους αναμένεται εξάλλου να εξεταστεί από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο εντός του μηνός.

Όλα αυτά συζητήθηκαν κατά την αυτοψία που έγινε από την υπουργό Πολιτισμού κυρία Λίνα Μενδώνη και τον υφυπουργό Περιβάλλοντος κ. Αμυρά μετά από πρόσκληση της δημάρχου Πεντέλης κυρίας Δήμητρας Κεχαγιά στο Αρχαίο Λατομείο, στη Σπηλιά του Νταβέλη και στην «οδό λιθαγωγίας», τον δρόμο δηλαδή από τον οποίον γινόταν η μεταφορά του μαρμάρου στην αρχαιότητα. Πρόκειται για μία περιοχή άλλωστε που γενικότερα είναι γεμάτη από αρχαία ιερά, βυζαντινά εκκλησάκια και νεότερες μαρτυρίες, πέρα από το φυσικό περιβάλλον, «ένα μοναδικό σύνολο, ένα εξαιρετικό τοπίο, το οποίο οφείλουμε να προστατεύσουμε και να αναδείξουμε», όπως είπε η υπουργός Πολιτισμού. Προσθέτοντας πως στο Πεντελικό ΄Ορος το πολιτιστικό και το φυσικό περιβάλλον αποτελούν μια αδιάσπαστη ενότητα, ενώ η εγγύτητα με την πρωτεύουσα καθιστούν την ανάδειξη του επιβεβλημένη, καθώς αποτελεί σημαντικό πνεύμονα για την Αθήνα και συγχρόνως τόπο άθλησης και ψυχαγωγίας.

Κατηγορηματικά αρνητικός ήταν εξάλλου ο υφυπουργός Περιβάλλοντος για το θέμα της επιχειρούμενης λειτουργίας λατομείων στη βόρεια πλευρά του Πεντελικού δηλώνοντας, πως «Όσοι επιχειρούν την ενδεχόμενη λειτουργία ή επαναλειτουργεία λατομείων, ας το ξεχάσουν. Η προσπάθεια ανάδειξης του περιβαλλοντικού και πολιτιστικού πλούτου του βουνού δεν συνάδει με την επαναλειτουργία λατομείων».

Διαβάστε επίσης:

Πώς η ναυτική τραγιάσκα έγινε αξεσουάρ του Dior – Συνεργασία με το Μουσείο Μπενάκη