ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η γεώτρηση, σύμφωνα με τις συντεταγμένες της εν λόγω Navtex, αναμένεται να γίνει σε σημείο που βρίσκεται σε απόσταση 60 χιλιομέτρων δυτικά της Πάφου, στο ύψος του Αγίου Γεωργίου Πέγειας. Το τουρκικό γεωτρύπανο συνοδεύεται από τα πλοία υποστήριξης “Siem Korkut”, “Siem Altan” και “Siem Sancar”. Ωστόσο, το μεσημέρι, το γεωτρύπανο σταμάτησε σε σημείο που βρίσκεται περίπου 100 χιλιόμετρα νοτιοδυτικά του Ακάμα και 150 χιλιόμετρα από το Καστελόριζο, λίγο έξω από τα όρια της ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Μέχρι αργά χθες το βράδυ το τουρκικό γεωτρύπανο παρέμενε στο εν λόγω σημείο, το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στην περιοχή που βρίσκεται ο στόχος «Φοινίκη-1». Πρόκειται, σύμφωνα με το philenews.com για στόχο που έχει εντοπιστεί με σεισμογραφικά που έγιναν μεταξύ 2013 και 2016, τα οποία επεξεργάστηκε πρώτα η νορβηγική Polarcus και μετέπειτα η τουρκική Εταιρεία Πετρελαίων, γνωστή ως TPAO. Οι στόχοι καθορίστηκαν μετά την πραγματοποίηση δισδιάστατων και τρισδιάστατων σεισμογραφικών στο πλαίσιο υλοποίησης των έργων “Finike Maz 3D Project”.
Τα τουρκικά τερτίπια, σε σχέση με τη νέα γεώτρηση, δεν σταμάτησαν στο ότι εξέδωσε παράνομη Navtex που καταπατούσε την κυπριακή ΑΟΖ, ενώ το γεωτρύπανο έμεινε μέχρι και αργά χθες εκτός των ορίων της, αλλά προχώρησαν και αναφορικά με ύποπτες αλλαγές σε σχέση με τις ονομασίες των πλοίων υποστήριξης. Συγκεκριμένα, τα τελευταία 24ωρα, τα πλοία υποστήριξης της νορβηγικής Siem, που συμμετείχαν και στην πρώτη γεώτρηση του Fatih, άλλαξαν ονομασίες. Δόθηκαν τουρκικά ονόματα και, συγκεκριμένα, το πλοίο “Siem Sasha” ονομάστηκε “Altan”, то “Siem Sophie” ονομάστηκε “Sancar” και το “Siem Louisa” βαπτίστηκε σε “Korkut”, χωρίς μάλιστα, σύμφωνα με τα στοιχεία του «Φ», να αλλάξουν είτε σημαία είτε ιδιοκτησία.
Το γεγονός αυτό επίσης δείχνει τουρκικά παιγνίδια πρόκλησης εντυπώσεων, αφού, όπως επισημαίνει το philenews.com, σειρά διεθνών εξειδικευμένων εταιρειών, των οποίων η συνεργασία είναι απαραίτητη για την πραγματοποίηση τέτοιων γεωτρήσεων, έχουν διαβεβαιώσει ότι δεν θα συμμετέχουν σε περιπτώσεις παραβίασης του διεθνούς δικαίου. Το ίδιο και η “Siem”, στην οποία ανήκουν τα σκάφη υποστήριξης.