ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την απάντηση αυτή έδωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτική, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, σε ερώτηση που του τέθηκε για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων και πρόσθεσε:
«Αποτέλεσμα ήταν η άμεση ανταπόκριση της πλειονότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών στο αίτημα της κοινωνίας, με σημαντικές μειώσεις των τιμών, της τάξεως του 20%. Πέρα από το κρίσιμο ζήτημα των τιμών, προτεραιότητα της κυβέρνησης αποτελεί ο εκσυγχρονισμός του ακτοπλοϊκού στόλου και η αναβάθμιση των λιμένων με στόχο την εξασφάλιση ποιοτικών υπηρεσιών συνολικά. Εξάλλου οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες είναι λεωφόροι ανάπτυξης των νησιών μας και στόχο μας αποτελεί η ενίσχυση της γαλάζιας οικονομίας και της νησιωτικότητας, ώστε κανένα νησί να μην είναι απομονωμένο και ξεχασμένο από το κέντρο καθόλη την διάρκεια του χρόνου».
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «REALNews», ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, τόνισε επίσης και τα εξής:
Τα μέτρα που αποφασίστηκαν μετά την σύσκεψη με τον πρόεδρο της UEFA και τους επικεφαλής των τεσσάρων ΠΑΕ μπορούν να αποκλείσουν τελικά τους χούλιγκαν από τα γήπεδα;
Το πρόβλημα της οπαδικής βίας είναι ένα φαινόμενο που δεν έχουμε καταφέρει να αντιμετωπίσουμε εδώ και δεκαετίες, σε αντίθεση με άλλα ευρωπαϊκά κράτη που πέτυχαν να βάλουν τέλος στο «τέρας» του χουλιγκανισμού. Μετά την τραγωδία της Νέας Φιλαδέλφειας με τον νεκρό φίλαθλο της ΑΕΚ, πολύ σωστά ο Πρωθυπουργός πήρε την πρωτοβουλία και κάλεσε στην Ελλάδα τον Πρόεδρο της UEFA καθώς χρειάζεται πανευρωπαϊκή συνεργασία σε όλα τα επίπεδα τόσο στην αποτροπή φαινομένων τυφλής οπαδικής βίας, όσο και με την βαριά τιμωρία εκείνων που διαπράττουν τέτοιες εγκληματικές πράξεις. Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να επιδείξει μηδενική ανοχή απέναντι στα φαινόμενα γηπεδικής βίας, για αυτό και σε συνεργασία με την UEFA αναζητούμε τις καλύτερες δυνατές πρακτικές ώστε το «έως εδώ» να γίνει επιτέλους πράξη. Για να πετύχουμε τον τελικό στόχο χρειάζεται φυσικά και η συμμετοχή των παραγόντων του ποδοσφαίρου, των ιδιοκτητών των ΠΑΕ. Τα μέτρα που ανακοινώθηκαν με την κατάργηση των παράνομων λεσχών φιλάθλων, την ανάληψη της ευθύνης των ελέγχων από την αστυνομία, το κλείσιμο των θυρών οργανωμένων οπαδών, αλλά και το ύστατο μέτρο του αποκλεισμού ελληνικών ομάδων από τις ευρωπαϊκές διοργανώσεις, είναι ένα πρώτο ισχυρό πλέγμα μέτρων, απέναντι στην οπαδική βία.
Το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί οι μεταναστευτικές ροές, ειδικά από τη θάλασσα. Θα πάρετε επιπλέον μέτρα;
Πάντα τους καλοκαιρινούς μήνες παρατηρείται μια αύξηση των μεταναστευτικών ροών, καθώς τα κυκλώματα των διακινητών εκμεταλλεύονται τις καλές καιρικές συνθήκες αλλά και την τουριστική περίοδο. Ωστόσο, συνολικά μπορούμε με βεβαιότητα να πούμε ότι παρά την αυξητική τάση, η μεταναστευτική εικόνα παραμένει πλήρως ελεγχόμενη. Το Λιμενικό Σώμα βρίσκεται σε διαρκή επιφυλακή. Ενδεικτικά να σας αναφέρω ότι από τις αρχές Ιουλίου έως τις 10 Αυγούστου, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 50 επιχειρήσεις εντοπισμού και διάσωσης στο θαλάσσιο πεδίο. Το Λιμενικό σε αυτές τις περιπτώσεις έχει διασώσει περισσότερους από 800 ανθρώπους ενώ έχουν γίνει πάνω από 25 συλλήψεις διακινητών. Για εμάς, η αντιμετώπιση του μεταναστευτικού έχει και εθνική σημασία αλλά και ανθρώπινη διάσταση.
Πάντως κάποιοι υποστηρίζουν πως το Λιμενικό Σώμα συνεχίζει να ακολουθεί τακτική της επαναπροώθησης μεταναστών; Τι απαντάτε;
Τα σενάρια των επαναπροωθήσεων αναπαράγονται και διακινούνται από συγκεκριμένους κύκλους συμφερόντων. Είναι σύνηθες πολλά περιστατικά αποτροπών να «βαπτίζονται» ως επαναπροωθήσεις. Οι αποτροπές είναι κομμάτι των επιχειρήσεων του Λιμενικού Σώματος. Τις κάναμε, τις κάνουμε και θα συνεχίσουμε να τις κάνουμε!
Θέλω εδώ να επισημάνω κύριε Σιαδήμα, ότι η δημοσιότητα και η διαφάνεια είναι κεφαλαιώδους σημασίας για το Υπουργείο Ναυτιλίας κι εγώ ο ίδιος έχω δώσει εντολή, όπου υπάρχει διαθέσιμο βιντεοσκοπημένο υλικό από επιχειρήσεις διάσωσης, να δίδεται στη δημοσιότητα και να γνωρίζει ο κόσμος τις άοκνες και υπεράνθρωπες προσπάθειες που κάνουν οι άνδρες και οι γυναίκες του Λιμενικού Σώματος. Είναι αυτές οι εικόνες λοιπόν που καταρρίπτουν τις κατηγορίες που δέχεται το Λιμενικό Σώμα, ότι δήθεν πνίγει ανθρώπους και αδιαφορεί για την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα και αποτυπώνουν τον ρόλο των κυκλωμάτων που εκθέτουν επανειλημμένως ανθρώπινες ζωές σε έναν τόσο μεγάλο κίνδυνο.
Αυτοί που καταγγέλλουν επαναπροωθήσεις, ας σκεφτούν πόσους ανθρώπους έχει διασώσει το Λιμενικό Σώμα όλα αυτά τα χρόνια, γεγονός που αποδεικνύει έμπρακτα το ανθρωπιστικό έργο που επιτελεί. Είναι εκατοντάδες χιλιάδες!
Πράγματι έχουν δοθεί στη δημοσιότητα βίντεο από τις επιχειρήσεις εντοπισμού και διάσωσης…
Τα κυκλώματα των διακινητών δρουν με εγκληματικό τρόπο. Είναι εγκληματίες! Θέτουν σε κίνδυνο χιλιάδες ανθρώπινες ζωές, βάζοντας ανθρώπους στοιβαγμένους σε βάρκες που πολλοί εκ των οποίων δεν έχουν καμία σχέση με το θαλάσσιο στοιχείο ή δεν φορούν σωσίβια. Στη συνέχεια όταν εισέρχονται στα ελληνικά χωρικά ύδατα και στη θέα των σκαφών του Λιμενικού Σώματος, σκίζουν τις βάρκες και πετούν τις μηχανές στη θάλασσα, με αποτέλεσμα ανήμποροι άνθρωποι, γυναίκες και παιδιά να βρίσκονται αντιμέτωποι με τα κύματα. Τουλάχιστον περίεργος είναι και ο ρόλος των ΜΚΟ, καθώς σε πολλές περιπτώσεις έχει παρατηρηθεί να γνωρίζουν λεπτομέρειες της πορείας των βαρκών, πότε ξεκινούν, πόσοι επιβαίνουν, πότε βουλιάζουν. Αν δεν εμπλέκονται, σίγουρα δεν βοηθάνε ώστε να αποτραπούν αυτά τα δρομολόγια του θανάτου γύρω από τα οποία έχουν στηθεί μπίζνες εκατομμυρίων ευρώ.
Οι έλεγχοι για την καταπάτηση παράλιων από καταστηματάρχες συνεχίζονται. Το Λιμενικό Σώμα συμμετέχει στους ελέγχους;
Η διαχείριση των παραλιών και η διενέργεια ελέγχων σε αυτές είναι ένα θέμα που προκαλεί συχνά σύγχυση. Το Λιμενικό Σώμα ασκεί κατά βάση τις αρμοδιότητές του στον θαλάσσιο χώρο ευθύνης του, σε λιμένες και λιμενικές ζώνες, χωρίς να υπάρχει αρμοδιότητα για την διενέργεια ελέγχων ως προς την παράνομη κατάληψη του αιγιαλού και της παραλίας με ομπρελοκαθίσματα από καταστηματάρχες.
Αναφορικά με την διασφάλιση των δικαιωμάτων των πολιτών και ιδίως με εκείνων που σχετίζονται με την ασφάλειά τους στη θάλασσα, το Λιμενικό Σώμα διενεργεί εντατικούς και εκτενείς ελέγχους, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του. Ενδεικτικά για την τρέχουσα θερινή περίοδο και μέχρι στιγμής έχουν διενεργηθεί πάνω από 3.600 έλεγχοι που αφορούν στην ύπαρξη ή όχι ναυαγοσώστη, διαπιστώνοντας περισσότερες από 770 παραβάσεις και πάνω από 10.000 έλεγχοι σε επαγγελματικά και ιδιωτικά θαλάσσια μέσα αναψυχής, έχοντας βεβαιωθεί πάνω από 1000 παραβάσεις.
Διαβάστε επίσης
Πυροσβεστική: 53 πυρκαγιές το τελευταίο 24ωρο – Σε γενική επιφυλακή τη Δευτέρα σε 5 περιοχές
Μύκονος: Μηχανική βλάβη στο Fast Ferries andros
Τους ηγέτες των Δυτικών Βαλκανίων υποδέχεται αύριο ο Κυριάκος Μητσοτάκης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Metlen: Αγορά ιδίων μετοχών συνολικής αξίας 258.407 ευρώ
- Χατζηδάκης για ελληνοτουρκικά: Άδικο για την πορεία της χώρας να υπερισχύσουν κάποια υπερεγώ – Τι είπε για Καραμανλή
- Μηνάς Δήμος: Επιτακτική η ανάγκη για εκσυγχρονισμό των επιμελητηρίων – Εκδήλωση για το μέλλον του ΕΒΕΑ
- Αυτοκινητοβιομηχανία στην ΕΕ: Αυξήθηκαν οριακά οι πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων τον Οκτώβριο