ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
Το Mononews πρώτο και αποκλειστικά από τον Ιούλιο είχε γράψει πως η χώρα μας είναι φαβορί για το χαρτοφυλάκιο των μεταφορών το οποίο για τη νέα πενταετία ενισχύθηκε και με τον Τουρισμό.
Πώς όμως η χώρα μας έφτασε σε αυτό το χαρτοφυλάκιο που σηματοδοτεί πως η Αθήνα έχει αναβαθμισμένο ρόλο στα ευρωπαϊκά πράγματα και στην ευρύτερη περιοχή;
Αν και η επιλογή του χαρτοφυλακίου είναι προνόμιο της Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν είναι ξεκάθαρο ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την πρώτη στιγμή ήταν σε διαβουλεύσεις μαζί της και επιδίωξε μέσω του νέου χαρτοφυλακίου να σηματοδοτηθεί ο αναβαθμισμένος ευρωπαϊκός ρόλος της χώρας μας.
Μάλιστα δεν πρέπει να περνάει απαρατήρητο πως ο πρωθυπουργός έπαιξε καθοριστικό ρόλο για να είναι εκ νέου υποψήφια η Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν για την Κομισιόν κάτι που σήμαινε όπως και αποδείχθηκε οτι η Αθήνα μπορούσε να διεκδικήσει το χαρτοφυλάκιο που ήθελε και μάλιστα διευρυμένο και ενισχυμένο.
Μετά την ανακοίνωση για το ποια χαρτοφυλάκια θα πάρουν οι χώρες ο Κυριάκος Μητσοτάκης με παρέμβαση του περιέγραψε τους βασικούς άξονες την στόχων της ελληνικής πλευράς.
«Ο τίτλος και μόνο, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται ο Τουρισμός, είναι μεγάλη επιτυχία της χώρας μας. Καταφέραμε και πείσαμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι ο Τουρισμός αξίζει τον δικό του χώρο στις ευρωπαϊκές πολιτικές. Και ο χώρος του είναι ελληνικός, καθώς η Ελλάδα είναι πρωτοπόρος στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και μπορεί να συμβάλει με προτάσεις και πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση του βιώσιμου τουρισμού και της βελτίωσης των υποδομών» ανέφερε ο πρωθυπουργός δείχνοντας πόσο σημαντικό είναι το κομμάτι του τουρισμού όχι μόνο για την χώρα μας που καταγράφει ρεκόρ κάθε χρόνο αλλά για όλη την Ευρώπη.
Παράλληλα πρόσθεσε πως «το χαρτοφυλάκιο αναδεικνύει επίσης τη γεωπολιτική σημασία της Ελλάδας και της στρατηγικής της θέσης, ως χώρα-πύλη, για το εμπόριο, την ενέργεια και τη δικτύωση, τόσο προς τα Δυτικά Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, όσο και ως βορειοανατολικό άκρο της Μεσογείου», αναδεικνύοντας τον κομβικό ρόλο της χώρας στην ευρύτερη περιοχή.
Από εκεί και πέρα τόνισε ότι «το χαρτοφυλάκιο της Ελλάδας χειρίζεται σημαντικά έργα και κοινοτικούς πόρους, όπως το Connecting Europe Facility (CEF), το χρηματοδοτικό εργαλείο της Ε.Ε. για στρατηγικές επενδύσεις στα δίκτυα μεταφορών, την ενέργεια και τα ψηφιακά. Πρόκειται για το «ΕΣΠΑ των δικτύων». Ενδεικτικό της σημασίας το γεγονός ότι κατά την περίοδο 2021-2027 χειρίζεται πόρους της τάξης των 26 δισ. ευρώ για τον τομέα των μεταφορών αποκλειστικά και μόνο»
Είναι ξεκάθαρο πως η Αθήνα στόχευσε στις υποδομές που περιλαμβάνουν και το ναυτιλιακό κλάδο, κομβικής σημασίας για την Ελλάδα που αποτελεί παγκόσμια δύναμη στη Ναυτιλία ενώ επιδίωξε και τον τουρισμό που μέχρι σήμερα δεν είχε αυτόνομο χαρτοφυλάκιο.
Υποδομές
Στο κομμάτι των δικτύων υποδομών και των υποδομών είναι σαφές ότι η κυβέρνηση εκτός των άλλων δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού τα τελευταία χρόνια προχωράει και στην αναβάθμιση και του σιδηροδρομικού δικτύου ενώ όπως επισήμανε ο πρωθυπουργός μόνο την περίοδο 2021-2027 οι πόροι για τον τομέα των μεταφορών φτάνουν τα 26 δις ευρώ.
Από την πλευρά του ο Απόστολος Τζιτζικώστας που μέχρι το Νοέμβριο θα περάσει την προβλεπόμενη διαδικασία που περιλαμβάνει και συνέντευξη μετά τον ορισμό του χαρτοφυλακίου είπε πως «αποτελεί μεγάλη τιμή και ευθύνη η ανάθεση από την πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν των χαρτοφυλακίων των βιώσιμων μεταφορών και του τουρισμού. Οι μεταφορές είναι η ραχοκοκαλιά της Ευρώπης, έχοντας γεωστρατηγική σημασία για κρίσιμους κλάδους, όπως το εμπόριο, η ενέργεια και η δικτύωση και ταυτόχρονα εξασφαλίζουν την ελεύθερη πρόσβαση, τη μετακίνηση και τη διασύνδεση πολιτών και περιοχών».
Και πρόσθεσε ότι «στην καρδιά των μεταφορών βρίσκεται και η ναυτιλία και οι θαλάσσιες μεταφορές, που έχουν κομβικό ρόλο σήμερα για την Ευρώπη. Ταυτόχρονα, συνιστά ένα πολύ σημαντικό πρώτο επίτευγμα η ουσιαστική αναβάθμιση της ευρωπαϊκής πολιτικής για τον τουρισμό, όπως και η σύνδεσή του με τις μεταφορές».
Διαβάστε επίσης:
Nova: Γιατί βάζει φωτιά στα τιμολόγια σε σταθερή και ίντερνετ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χρήστος Μεγάλου (Τράπεζα Πειραιώς): Εξετάζουμε το ενδεχόμενο να επενδύσουμε εκτός Ελλάδας – Η χώρα χρειάζεται ισχυρότερες τράπεζες
- Kristina Blahnik: Από την αρχιτεκτονική στην κυριαρχία του Manolo Blahnik και η μυστική συνταγή της επιτυχίας
- Επιτροπή Ανταγωνισμού: Εγκρίθηκε η απόκτηση της Αττικής Οδού από ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
- Μύκονος: Ο μεγαλοκατασκευαστής και η καταδίκη