ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Μέτρα για την προστασία ανηλίκων από στοχευμένες διαφημίσεις στο διαδίκτυο, ζητάει ο ευρωβουλευτής της ΝΔ, Δημήτρης Τσιόδρας, με ερώτησή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Συγκεκριμένα, ερωτά την Κομισιόν πώς, στο πλαίσιο της επικείμενης Digital Fairness Act, θα διασφαλίσει ότι τα διαφημιστικά μηνύματα και υπηρεσίες δεν θα σχεδιάζονται με τρόπο που να εκμεταλλεύονται την ευαλωτότητα των παιδιών ή να τα επηρεάζουν αδικαιολόγητα για να προβούν σε μια συγκεκριμένη ενέργεια όπως αγορά ενός προϊόντος.
Σημειώνει, επίσης, ότι «οι έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά δυσκολεύονται να ξεχωρίσουν διαφημιστικά μηνύματα στο διαδίκτυο ή περιεχόμενο από influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από γνήσιο περιεχόμενο. Επιπλέον, οι διαφημίσεις γίνονται όλο και πιο εξατομικευμένες και πολλές φορές στοχεύουν στα παιδιά, εκμεταλλευόμενες με αδιαφανή τρόπο την ευαλωτότητά τους».
Αυτό συμβαίνει, όπως αναφέρει, «παρά την υποχρέωση που έχουν οι διαδικτυακές πλατφόρμες να μην παρουσιάζουν διαφημίσεις βάσει κατάρτισης προφίλ με χρήση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα του αποδέκτη της υπηρεσίας, όταν γνωρίζουν με βεβαιότητα ότι ο αποδέκτης της υπηρεσίας είναι ανήλικος». Και καταλήγοντας, υπογραμμίζει: «Χρειάζεται περισσότερη διαφάνεια ως προς τη διαφήμιση στο διαδίκτυο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Το δε διαφημιστικό μήνυμα ή περιεχόμενο θα πρέπει να αναγράφεται με τρόπο σαφή ειδικά σε περιπτώσεις όπου είναι πιθανό να το δουν παιδιά».
Διαβάστε επίσης
Κρίσεις υποστρατήγων της ΕΛΑΣ: Ποιοι προάγονται, ποιοι αποστρατεύονται
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Απάντηση Θεοδωρικάκου σε Ανδρουλάκη: Δεν είπε κουβέντα για το γιατί, επιλέγεται ο δείκτης αντικατάστασης του ΙΟΒΕ με αυτόν της ΕΛΣΤΑΤ
- Η Motor Oil πούλησε 10,4 εκατ. μετοχές της Ελλάκτωρ, αξίας 13 εκ. ευρώ
- Motor Oil: Προχωρά σε νέα πώληση 550.000 ίδιων μετοχών
- Περιφέρεια Αττικής: Με παρέμβαση του Χαρδαλιά ανακλήθηκε το τέλος ταφής του ΕΔΣΝΑ στους δήμους