ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επιστρέφει, δηλαδή, στην τακτική των επιθέσεων σε βάρος ερευνών και εταιρειών δημοσκοπήσεων, στην προσπάθεια αμφισβήτησής τους και ενοχοποίησής τους. Πρόκειται για μια τακτική που είχε χρησιμοποιήσει ξανά την περίοδο 2015 – 2019, η οποία ωστόσο κατέρρευσε από τα αποτελέσματα των ευρωεκλογών.
Παράλληλα με τον «πόλεμο» σε βάρος γνωστών και καταξιωμένων εταιρειών, χρησιμοποίησε την ίδια ώρα άλλες εταιρείες «μιας χρήσης» για να δώσει την εικόνα ότι «το παλεύει».
VOX POP, Bridging Europe, COMMON VIEW είναι εταιρείες, με έρευνες που έχουν καταγραφεί ως μνημεία στημένων μετρήσεων από εκείνη την περίοδο.
Σήμερα επιστρέφει με σφοδρότητα σε αυτή την τακτική, θέλοντας να αμφισβητήσει την εικόνα προβαδίσματος της ΝΔ με διψήφια διαφορά από το ΣΥΡΙΖΑ, επιδιώκει να θολώσει την εικόνα, γνωρίζοντας ότι με την κατάσταση που καταγράφουν όλες οι μετρήσεις όλων των εταιρειών επί δύο χρόνια μπορεί να ενταθούν φυγόκεντρες δυνάμεις.
Και το βασικό δεν είναι ότι ζήτησε σύγκληση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας ή ότι ζήτησε Εξεταστική Επιτροπή. Είναι ότι επιχειρεί να εκφοβίσει τις εταιρείες δημοσκοπήσεων, ώστε να δείχνουν αυτοσυγκράτηση και επιδιώκει αυτό το κλίμα -αν μπορεί- να το συντηρήσει μέχρι επόμενες βουλευτικές εκλογές.
Ωστόσο, και εν όψει της αυριανής συζήτησης στην Βουλή για την σύσταση εξεταστικής επιτροπής, μπορεί να τεθούν τρία ερωτήματα προς τον ΣΥΡΙΖΑ:
Ερώτημα πρώτο
Το πρώτο ερώτημα είναι γιατί έχει εξαπολύσει αυτή την μανιώδη επίθεση κατά της εταιρείας Opinion Poll, όταν όλες οι έρευνες όλων των εταιρειών δίνουν ουσιαστικά τα ίδια αποτελέσματα. Ενδεικτικά, μπορεί κανείς να δει τα αποτελέσματα ερευνών που δημοσιεύτηκαν από τα τέλη Αυγούστου ως σήμερα, τουλάχιστον για τις εκλογικές επιδόσεις ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ στην πρόθεση ψήφου.
ΕΤΑΙΡΕΙΑ/ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ | ΝΔ % | ΣΥΡΙΖΑ % | ΔΙΑΦΟΡΑ % | ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ |
GPO 28/8 | 34,50 | 24,4 | 10,1 | |
INTERVIEW 30/8 | 35 | 22,5 | 12,7 | |
OPINION POLL 9/9 | 35 | 21,1 | 13,9 | |
PULSE 22/9 | 36,5 | 25 | 11,5 | ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΓΚΥΡΩΝ |
MRB 16/9 | 34,6 | 23,7 | 10,9 | ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΓΚΥΡΩΝ |
ALKO 17/9 | 34 | 23,8 | 10,2 | ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΓΚΥΡΩΝ |
GPO 18/9 | 35,4 | 24,9 | 10,5 | |
MRB 22/9 | 37,9 | 26,7 | 11,2 | ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΓΚΥΡΩΝ |
MARC 26/9 | 34,4 | 23 | 11,4 | |
GPO 28/9 | 35,8 | 25 | 10,2 | |
METRON ANALYSIS 30/9 | 30,8 | 19,7 | 10,1 | 39,9%-25,8%. ΑΡΑ ΔΙΑΦΟΡΑ 14,1% ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΓΚΥΡΩΝ |
MARC ΟΚΤΩΒΡΗΣ | 34,8 | 22 | 12,8 | |
INTERVIEW 16/10 | 35,3 | 22,3 | 13 | |
PRORATA 16/10 | 34 | 26,8 | 10,5 | ΔΙΑΦΟΡΑ ΣΤΗΝ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΨΗΦΟΥ |
ALCO 18/ | 35 | 24,9 | 10,5 | ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΓΚΥΡΩΝ |
OPINION POLL 19/10 | 35,5 | 22,2 | 13,3 | |
GPO 1/11 | 35,5 | 24,5 | 11 | |
PULSE 2/11 | 36,5 | 24,5 | 12 | ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΓΚΥΡΩΝ |
Από τα παραπάνω στοιχεία προκύπτει μια εντυπωσιακή σύμπτωση -πλην λίγων εξαιρέσεων- στην εκλογική επίδοση της ΝΔ και αποκλίσεις -στο πλαίσιο του στατιστικού σφάλματος- της εκλογικής επίδοσης του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτός είναι και ο λόγος που παρουσιάζει αυξομείωση από έρευνα σε έρευνα η διαφορά μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ.
Το γενικό πολιτικό συμπέρασμα, πάντως, που προκύπτει από όλες τις έρευνες είναι ένα: Η ΝΔ διατηρεί υψηλό προβάδισμα έναντι του ΣΥΡΙΖΑ και μάλιστα με διαφορά διψήφια, μεγαλύτερη από αυτή των εκλογών του 2019.
Εξ αυτών των συμπερασμάτων γεννάται το ερώτημα γιατί υπάρχει αυτή η επίθεση σε βάρος της OPINION POLL, όπως και γιατί γίνονται οι επιθέσεις κατά της MARC, αν και η εν λόγω εταιρεία δεν αναφέρεται στην πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για την εξεταστική.
Μια απάντηση που θα μπορούσε να δοθεί είναι επειδή ίσως ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει να στείλει «μήνυμα αυτοσυγκράτησης» προς όλες τις εταιρείες, για τα αποτελέσματα που δημοσιεύουν.
Όμως, πώς μπορεί να στοιχειοθετηθούν οι κατηγορίες, όταν όλες οι έρευνες δίνουν παραπλήσιες μετρήσεις;
Και πώς μπορεί να υπερασπιστεί την υπόστασή της μια εταιρεία, πώς μπορούν να υπερασπιστούν την προσωπικότητά τους πολίτες αυτής της χώρας και επιστήμονες, όταν ένα κόμμα -και μάλιστα αυτό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης- λέει ό,τι θέλει, οχυρωμένο στον κομματικό του μηχανισμό και από βουλευτές οχυρωμένους πίσω από την βουλευτική ασυλία;
Ερώτημα δεύτερο
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ» στις 23 Οκτωβρίου 2021 ο ΣΥΡΙΖΑ είχε συνεργαστεί με την OPINION POLL.
Πραγματοποίησε έρευνα/ες το 2017 με την αποπληρωμή να γίνεται το 2019. Στο δημοσίευμα υπήρχε και το τιμολόγιο και η απόδειξη πληρωμής από το ΣΥΡΙΖΑ. Όλα κανονίστηκαν ανάμεσα στον τότε υπουργό Χριστόφορο Βερναρδάκη και το πρώην διευθυντικό στέλεχος της Εταιρείας Θάνο Πατσέλο. Ήταν έρευνα/ ες για κομματική χρήση και όχι για δημοσίευση.
Τι μεσολάβησε λοιπόν και από εταιρεία που υπήρχε εμπιστοσύνη για την αξιοπιστία των μετρήσεών της αντιμετωπίζεται ως εταιρεία «στημένων ερευνών» και «εταιρεία που είναι στο pay roll του Μαξίμου»; Αυτό μπορεί μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ να το απαντήσει…
Αυτό που πάντως είναι σίγουρο είναι το γεγονός ότι η εταιρεία την ίδια περίοδο αυτής της συνεργασίας πραγματοποιούσε έρευνες που δημοσιεύονταν και έδειχναν την διαφορά μεταξύ ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ να μεγαλώνει.
Φαίνεται δηλαδή στην πράξη ότι πρόκειται για εταιρεία που δεν «ρίχνει νερό στο κρασί της», δεν επηρεάζεται από τυχόν συνεργασίες στα αποτελέσματα που δίνει.
Ερώτημα τρίτο
Ο ΣΥΡΙΖΑ «ανακάλυψε» ότι η εταιρεία REPOSITION STRATEGY, που έχει ιδιοκτήτη τον ιδιοκτήτη της OPINION POLL, ανέλαβε κάποια εργασία από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής και πάνω σ’ αυτό δημιούργησε το σενάριο της ευνοημένης εταιρείας που κάνει κατά παραγγελία έρευνες.
Όμως, μπορεί ο ΣΥΡΙΖΑ να προσβάλει το ήθος ανθρώπων και την υπόσταση εταιρειών ανάλογα με το αν πήραν μια δουλειά από το Δημόσιο;
Πώς βγάζει το αυθαίρετο συμπέρασμα ότι αν μια εταιρεία δημοσκοπήσεων ή μια εταιρεία που μπορεί ο ιδιοκτήτης της να έχει και μια άλλη εταιρεία, πάρει μια δουλειά από το Δημόσιο, τρέχει να φανεί αρεστή με τα αποτελέσματα των δημοσκοπήσεων; Πώς σπιλώνεται η επιστημονική, ερευνητική εργασία μιας εταιρείας ερευνών και δημοσκοπήσεων;
Και από πότε ενοχοποιείται η επιχειρηματική δραστηριότητα μιας εταιρείας δημοσκοπήσεων ή και μιας άλλης εταιρείας που μπορεί να έχει ο ιδιοκτήτης μιας εταιρείας δημοσκοπήσεων; Απαγορεύεται να παίρνουν δουλειές από το Δημόσιο; Σε τι χώρα και σε τι κοινωνικό σύστημα νομίζουν κάποιοι ότι ζούμε;
Αν τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ ενδιαφέρονται για την διαφάνεια, γιατί δεν έλεγξαν αν άλλες εταιρείες έχουν πάρει δουλειές από φορείς του Δημοσίους; Με μια ματιά στην Διαύγεια θα μπορούσαν να βρουν.
Και γιατί δεν αναζητούν π.χ. σε βάθος δεκαετίας τι δουλειές έχουν πάρει δημοσκοπικές εταιρείες ή παράλληλες εταιρείες που έχουν ιδιοκτήτες εταιρειών δημοσκοπήσεων; Θα τους επέτρεπε να βρουν.
Κατηγορούν την OPINION POLL γιατί η άλλη εταιρεία του ιδιοκτήτη της πήρε δουλειά από το υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. Αν έκαναν τον κόπο να ψάξουν τι δουλειές έχει δώσει και μόνο το συγκεκριμένο υπουργείο σε δημοσκοπικές εταιρείες, θα έβρισκαν πολλές εταιρείες που τους έχουν ανατεθεί έρευνες.
Θα έβρισκαν, για παράδειγμα, ότι τις ημέρες που ζητούσαν Εξεταστική και πετούσαν λάσπη στην OPINION POLL, ανατίθετο -και καλώς- από την Κοινωνία της Πληροφορίας «Έρευνα για τις στάσεις και αντιλήψεις των Εταιρειών του ευρύτερου κλάδου Πληροφορικής/ Τεχνολογίας» στην PRORATA.
Δείχνει αυτό ότι και η PRORATA είναι «πουλημένη στο Μαξίμου»;
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε αχαρτογράφητα νερά οι εταιρείες τεχνολογίας – Ποιοι λένε «Πρώτα η Ευρώπη»
- Χρηματιστήριο: Tι μπορεί να επαναφέρει ακόμα και σήμερα την αγορά, ποια χαρτιά πλήρωσαν την «μήνιν» των πωλητών
- Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
- Εύθραυστες ισορροπίες στον πόλεμο Ρωσίας-Ουκρανίας: Οι σύμμαχοι, ο ρόλος του Τραμπ και η αστάθεια στις αγορές