ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Η Πολιτική Γραμματεία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κάνει κριτική στον πρωθυπουργό και στον επικοινωνιακό χειρισμό του δυστυχήματος, αναφέροντας: «Ακόμα και σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, η κυβέρνηση της ΝΔ και ο ίδιος ο Κ. Μητσοτάκης, λειτουργούν με όρους επικοινωνιακής διαχείρισης και συγκάλυψης των πολιτικών ευθυνών. Αρχικά, ο Κ. Μητσοτάκης έσπευσε να προκαταλάβει το αποτέλεσμα των ερευνών, και να μιλήσει περί ‘ανθρώπινου λάθους’. Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση, η οποία είναι ελεγχόμενη, διόρισε χωρίς καμία διαβούλευση ή διάλογο με τα υπόλοιπα κοινοβουλευτικά κόμματα, μια Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων. Και σαν να μην έφτανε αυτό, ο πρωθυπουργός, με την επιστολή του στον Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, παρενέβη με αντιθεσμικό τρόπο, στη λειτουργία της Δικαιοσύνης. Τόσες μέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη, ο παραιτημένος υπουργός Μεταφορών, Κ. Καραμανλής, αλλά και οι αρμόδιοι υφυπουργοί, σιωπούν και είναι εξαφανισμένοι, ενώ ο πρωθυπουργός παρουσιάζεται για άλλη μια φορά μετά την πανδημία και το σκάνδαλο των παράνομων παρακολουθήσεων, ως ‘ανήξερος’».
Ακολούθως η Πολιτική Γραμματεία αποδίδει ευθύνες στην κυβέρνηση, παραθέτοντας πράξεις και παραλείψεις το προηγούμενο διάστημα: «Η κυβέρνηση απαξίωσε και εγκατέλειψε συνειδητά το σιδηροδρομικό δίκτυο. Γιατί είναι αυτή που αγνόησε συστηματικά τις προειδοποιήσεις των εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, που κατήγγειλαν ζητήματα ασφάλειας. Είναι αυτή που αγνόησε τις 65 ερωτήσεις που έχει καταθέσει μόνο η κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ για συναφή ζητήματα. Γιατί από το καλοκαίρι του 2019, απαξιώθηκαν και καταργήθηκαν μια σειρά από δικλείδες ασφαλείας που θα μπορούσαν να έχουν αποτρέψει το δυστύχημα, όπως το Δευτεροβάθμιο Κέντρο ελέγχου στην οδό Καρόλου, το Κέντρο Τηλεδιοίκησης στη Λάρισα, αρκετοί και εκπαιδευμένοι σταθμάρχες. Γιατί είναι η κυβέρνηση της ΝΔ αυτή που παρέλαβε το έργο της τηλεδιοίκησης, υλοποιημένο σε ποσοστό πάνω από 72%, και τέσσερα χρόνια μετά δεν το έχει ακόμα ολοκληρώσει. Γιατί επί υπουργίας Κ. Καραμανλή άλλαξε η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με αποτέλεσμα η ιταλική εταιρία να απαλλαγεί από επενδύσεις σχεδόν 600 εκ. ευρώ και ταυτόχρονα να απαλειφθεί η υποχρέωση του Δημοσίου να ολοκληρώσει τα συστήματα ασφαλείας».
Συνεχίζοντας, γίνεται λόγος για «ρουσφετολογική μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, η αίτηση του οποίου θα έπρεπε να απορριφθεί λόγω υπέρβασης του ορίου ηλικίας που ο ίδιος ο ΟΣΕ είχε θέσει ως απαιτούμενο πρόσθετο τυπικό προσόν. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τη ΡΑΣ, ο κύκλος της εκπαίδευσης του Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας στον οποίο συμμετείχε και ο εν λόγω σταθμάρχης, ήταν ελλιπής και ανεπαρκής. Ήταν επιλογή οι δεκάδες ρουσφετολογικές προσλήψεις με μπλοκάκια και οι επιλεκτικές μετατάξεις».
Η Π.Γ. του ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι «η κυβέρνηση ματαίως προσπαθεί με τη διάχυση των ευθυνών και το ‘όλοι ίδιοι είναι’, να στρέψει την κοινωνία, και ιδίως τη νεολαία, προς την αποχή ή την δήθεν ‘αντισυστημική’ ψήφο. Δεν θα τα καταφέρει. Όπως δεν θα καταφέρει με την καταστολή και την αστυνομική βία κατά ειρηνικών διαδηλωτών, να φιμώσει τη φωνή της κοινωνίας που ζητά Δικαιοσύνη και αλήθεια. Το μόνο που αποδεικνύει με τη βία και τον αυταρχισμό, είναι ο φόβος της απέναντι στην κοινωνία και τη νέα γενιά, που αγωνίζεται και διεκδικεί ένα καλύτερο μέλλον».
Αναφερόμενη στον ρόλο της Δικαιοσύνης, η Π.Γ. του κόμματος υποστηρίζει ότι «σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, η Δικαιοσύνη θα πρέπει να αφεθεί να επιτελέσει απερίσπαστη και με ταχύτητα το έργο της. Αλλά και όλος ο πολιτικός κόσμος οφείλει να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων».
Γενικεύοντας, η Πολιτική Γραμματεία καταλήγει: «Η τραγωδία στα Τέμπη κατέδειξε με δραματική ευκρίνεια την αποτυχία του νεοφιλελεύθερου μοντέλου, που εφαρμόζει με ευλαβική εμμονή η κυβέρνηση της ΝΔ, να διαφυλάξει την ανθρώπινη ζωή. Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα αναστρέψει αυτήν την πολιτική, όχι μόνο για τον σιδηρόδρομο, αλλά συνολικά για τα δημόσια και κοινωνικά αγαθά, καθώς και για τις δημόσιες υποδομές. Σε αυτό το πλαίσιο, ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ θα καταθέσει μια συνολική και ολοκληρωμένη πρόταση για τον εκσυγχρονισμό και την ανάταξη ενός σύγχρονου, ασφαλούς και ποιοτικού δημοσίου σιδηροδρομικού δικτύου, με αξιοποίηση του Ταμείου Ανάκαμψης, αλλά και εθνικών πόρων. Γιατί πρέπει να μπει ένα τέλος στην απαξίωση των δημόσιων υποδομών της χώρας, αλλά και γιατί η ‘ασφάλεια’ που έχει κοινωνικό περιεχόμενο, και αφορά πρώτιστα την υγεία, την παιδεία, την κοινωνική πρόνοια, τις υποδομές, δεν μπορεί και δεν πρέπει να θυσιάζεται στο βωμό του κέρδους».
Διαβάστε επίσης
Υπόθεση Μαρία Τσάλλα: Στο στόχαστρο ο δικηγόρος της Ρωσίδας κατασκόπου
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες στα εργοτάξια του οδικού άξονα Μπράλος – Άμφισσα
- Πλημμύρες: Στην τελική ευθεία οι διαγωνισμοί για έργα 1,35 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
- Ένα όνειρο τρελό, όνειρο απατηλό, η πορεία του Στέφανος στο λαό, τα ψυχολογικά της Θεοδώρας και τα κασκορσέ πουκαμισάκια
- Αλλάζει ξανά το σκηνικό του καιρού με σημαντική πτώση της θερμοκρασίας – Πού θα σημειωθούν καταιγίδες