ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Επιταχύνει τις διαδικασίες με εντολή του Πρωθυπουργού, ο κ. Γιώργος Γεραπετρίτης για τη διαλεύκανση των αιτιών που οδήγησαν στο τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Σήμερα, ο αρμόδιος Υπουργός θα συναντηθεί για πρώτη φορά, με την Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, που έχει συσταθεί, προκειμένου να τους δώσεις σαφέστερες οδηγίες για την τριπλή εντολή του Πρωθυπουργού, αναφορικά με τη διερεύνηση των αιτίων της καταστροφής, το εύρος της έρευνας και τα σχετικά χρονοδιαγράμματα.
Στόχος είναι το σχετικό πόρισμα να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό, καθώς το στοιχείο αυτό είναι ιδιαιτέρως κρίσιμο για τους ευρύτερους κυβερνητικούς σχεδιασμούς.
Σήμερα και αύριο ο Υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα Υποδομών και Μεταφορών θα μεταβεί στο σημείο του δυστυχήματος για επιτόπια επιθεώρηση, ακολούθως αναμένεται να επισκεφθεί το μοιραίο Σταθμαρχείο της Λάρισας, και στη συνέχεια είναι προγραμματισμένο να πάει στη Θεσσαλονίκη, πιθανότατα στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης Βορείου Ελλάδος, ενώ την Τετάρτη, θα παραχωρήσει την πρώτη συνέντευξη Τύπου μετά την ανάληψη των καθηκόντων του.
Σύμφωνα με πληροφορίες, κατά τη διάρκεια αυτής της συνέντευξης ο κ Γεραπετρίτης, αναμένεται να ανακοινώσει και τα πρώτα μεταβατικά βήματα με στόχο την σταδιακή ανάκτηση του συναισθήματος ασφάλειας των πολιτών, ενώ, πιθανότατα, θα αναφερθεί και στα επόμενα κυβερνητικά βήματα αναφορικά με την ολοκλήρωση του συστήματος τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού δικτύου.
Παράλληλα, ο ίδιος ο Πρωθυπουργός θα απευθυνθεί προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αλλά και προς τις ηγεσίες κρατών- μελών, ζητώντας τη συνδρομή τους σε τεχνογνωσία, καθώς και πρόσθετη χρηματοδότηση, προκειμένου να συντηρηθεί και να αναβαθμιστεί το συντομότερο δυνατόν, το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Στο σχεδιασμό του Πρωθυπουργού, όπως ο ίδιος ανακοίνωσε με τη χθεσινή του ανάρτηση στο Facebook, είναι και η πρόταση προς τα κόμματα της αντιπολίτευσης όλες οι πτέρυγες της Βουλής να δεσμευθούν ότι στην επόμενη κοινοβουλευτική περίοδο, θα συσταθεί Ειδική Επιτροπή, που θα διερευνήσει το πώς φτάσαμε ως εδώ, τις διαχρονικές παθογένειες των ελληνικών σιδηροδρόμων και τις διακομματικές ευθύνες.
Στο κυβερνητικό στρατόπεδο διαμηνύουν ότι εφόσον προκληθούν, θα δώσουν στη δημοσιότητα συγκεκριμένα στοιχεία για το πώς η μη ολοκλήρωση των απαιτούμενων έργων, που αποδείχθηκε μοιραία, είχε λιμνάσει επί ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι δεν κάνουν και την αυτοκριτική τους για τις καθυστερήσεις που παρατηρήθηκαν την τελευταία τετραετία.
Ταυτόχρονα, και παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με πληροφορίες ο κύριος Μητσοτάκης αποτρέπει τον οποιοδήποτε από τους συνεργάτες του να αναφερθεί στις προσέχεις εκλογές, ο κυβερνητικός σχεδιασμός, εξ ορισμού, θα συνεχιστεί μετά τη λήξη και του εθνικού πένθους. Και στο πλαίσιο αυτό, τις αμέσως προσεχείς ημέρες, αναμένεται να οριστεί μεταξύ άλλων και ημερομηνία σύγκλησης του Υπουργικού Συμβουλίου, που ήταν προγραμματισμένο για την προηγούμενη Παρασκευή, με βασικό θέμα τη νέα αύξηση στον κατώτατο μισθό.
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι κεντρικός στόχος ενόψει και των εκλογών, είναι η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός να έχουν στα χέρια τους το πόρισμα της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων πριν από την κάλπη, ώστε να ενισχυθεί το σύνθημα «δεν είμαστε όλοι ίδιοι».
Με αυτά τα δεδομένα, έμπειροι κοινοβουλευτικοί, εκτιμούν ότι αυτή τη στιγμή το ισχυρότερο σενάριο για τη διεξαγωγή των πρώτων εκλογών αφορά τον Μάιο, με πιθανότερη ημερομηνία την 21η του μηνός και επαναληπτική κάλπη, εφόσον χρειαστεί, ίσως εντός της πρώτης εβδομάδας του Ιουλίου.
Σφοδρές αντιδράσεις της αντιπολίτευσης
Την ίδια ώρα και με την λήξη του εθνικού πένθους, αναμένεται ότι θα υπάρξει σφοδρή αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης, με τον ΣΥΡΙΖΑ να βρίσκεται ήδη στα «χαρακώματα».
Στην Κουμουνδούρου υπογραμμίζουν ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης κατάλαβε πολύ αργά ότι δεν έφταιγε μόνο ο Σταθμάρχης και η τραγωδία δεν οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος, Και ισχυρίζονται ότι η αναδίπλωση όπως την αποκαλούν, του Πρωθυπουργού οφείλεται στην κοινωνική κατακραυγή, όπως αυτή αποτυπώνεται και στις συγκεντρώσεις που πραγματοποιήθηκαν σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας
Μάλιστα, αναφερόμενοι στη σχετική αποστροφή του μηνύματος Μητσοτάκη τονίζουν ότι ο σημερινός Πρωθυπουργός δεν δικαιούται να ζητά «συγγνώμη» στο όνομα των άλλων κομμάτων και κάνουν λόγο νέο «επικοινωνιακό σόου», στο πλαίσιο του οποίου εντάσσουν και την επιτόπια επίσκεψη- αυτοψία του κυρίου Γεραπετρίτη σήμερα.
Στο επίκεντρο της κριτικής του ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται η σύνθεση και το έργο της τριμελούς Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων και στο πλαίσιο αυτό η αντιπολίτευση ισχυρίζεται ότι σκοπός της κυβέρνησης είναι «να κουκουλώσει την υπόθεση, όπως έκανε και με τις υποκλοπές»
Μάλιστα, στην αξιωματική αντιπολίτευση αναρωτιούνται γιατί η Κυβέρνηση θεσμοθετεί και ανακοινώνει όλες αυτές τις επιτροπές εντός και εκτός κοινοβουλίου, για τη διερεύνηση της υπόθεσης.
Ενώ, ζήτημα κατά το ΣΥΡΙΖΑ προκύπτει και από τις ενέργειες του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, καθώς τα δύο στελέχη υπογράφουν τις αποφάσεις με τις οποίες τίθεται σε αργία ο αρμόδιος Επιθεωρητής της Λάρισας, ενώ υποτίθεται ότι έχουν ήδη παραιτηθεί.
Εντύπωση προκαλεί και η αναφορά Παππά σε «χρήματα που πάνε σε συνεδρία για την προβολή» από τις παραιτημένες διοικήσεις σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, μετά το δυστύχημα στα Τέμπη.
Με αφορμή αυτόν τον ισχυρισμό, από την Κυβέρνηση τονίζουν ότι οι υπογραφές των συγκεκριμένων στελεχών, που όντως έχουν παραιτηθεί, αφορούν μόνο ένα μεταβατικό διάστημα μέχρι να οριστούν και είναι οι νέοι επικεφαλής των Οργανισμών.
Διαβάστε επίσης
Μητσοτάκης για Τέμπη: Μια μεγάλη συγγνώμη στις οικογένειες των θυμάτων
ΝΔ για Παππά: Το τελευταίο πράγμα που μπορεί να κάνει ο καταδικασμένος Παππάς είναι υποδείξεις
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike