Στο στόχαστρο των οδηγών ταξί έχει μπει, όπως όλα δείχνουν, ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, μετά την τοποθέτησή του κατά τη διάρκεια συνέντευξης που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ, όσον αφορά στην κίνηση των ταξί στις λεωφορειολωρίδες.
Ειδικότερα, ο κ. Κυρανάκης επεσήμανε θα εξεταστεί το ενδεχόμενο της στιγμιαίας στάσης στις λεωφορειολωρίδες για την παραλαβή ή την άφιξη των επιβατών. Όπως εξήγησε ο ίδιος, «Αυτό το οποίο σκεφτόμαστε είναι ότι εφόσον μιλάμε για λίγα δευτερόλεπτα στάσης, για να πάρεις έναν επιβάτη ο οποίος εκείνη τη στιγμή είναι στη λεωφορειολωρίδα και αυτό καταγράφεται πλέον από μία κάμερα, με την έννοια ότι δεν παρεμποδίζεις το λεωφορείο, ναι, αυτό είναι σε λογικά πλαίσια. Γενικά όμως να κυκλοφορεί οποιοσδήποτε και τα ταξί στη λεωφορειολωρίδα, όχι», ενώ παράλληλα είπε ότι τα ταξί κάνουν και αυτά συγκοινωνιακό έργο, αλλά συμπληρωματικά, ξεκαθαρίζοντας ότι στόχος της κυβέρνησης είναι οι ασφαλέστερες και πιο γρήγορες μετακινήσεις του κοινού, που θα οδηγήσουν στη βελτίωση της επιβατική εμπειρίας.
«Στη λεωφορειολωρίδα τα λεωφορεία θα έχουν απόλυτη προτεραιότητα και τις λεωφορειολωρίδες θα τις περιχαρακώσουμε και με άλλα μέτρα. Δηλαδή θα μπει μια οριοθέτηση με φυσικά εμπόδια σε κάποιες λεωφορειολωρίδες», δήλωσε ακολούθως.
Τα σχέδια του κ. Κυρανάκη έρχονται σε αντίθεση με το αίτημα των οδηγών ταξί, όταν τον περασμένο Φεβρουάριο μέσω της ομοσπονδίας και των σωματείων τους, έθεσαν επί τάπητος το ζήτημα της κυκλοφορίας των ταξί στις λεωφορειολωρίδες στον πρώην υφυπουργό Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου. Τότε, ο κ. Οικονόμου είχε αναφέρει μεταξύ άλλων «Σχετικά με το αίτημα που αφορά τις λεωφορειολωρίδες, στο σχέδιο του νέου Κ.Ο.Κ. έχουμε ήδη προβλέψει τη δυνατότητα επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών εντός αυτών. Ωστόσο, το αίτημα για κυκλοφορία των έμφορτων ταξί στις λεωφορειολωρίδες είναι ένα ζήτημα που θα μελετήσουμε, λαμβάνοντας υπόψη τις ευρωπαϊκές πρακτικές και δεδομένα που μας παρουσίασαν σήμερα οι εκπρόσωποι του κλάδου».
Η θέση της ΠΟΕΙΑΤΑ
Αυτό το μέτρο εξέπληξε του οδηγούς ταξί, με τις πληροφορίες να αναφέρουν ότι χθες, Πέμπτη 10 Απριλίου 2025, ο Πρόεδρος του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος επικοινώνησε με το γραφείο του αναπληρωτή υπουργού σηκώνοντας τους τόνους της συζήτησης, προειδοποιώντας τον πως αν δεν πάρει πίσω την απόφαση, οι ταξιτζήδες θα συγκεντρωθούν έξω από το υπουργείο και θα τα κάνουν «γυαλιά καρφιά».
«Τα πράγματα είναι απλά και ξεκάθαρα. Εμείς είχαμε μείνει στην υπόσχεση του Οικονόμου, όταν τα έμφορτα ταξί θα μπουν στους λεωφορειόδρομους, με την αλλαγή του κώδικα και μετά από μελέτη την οποία θα κάνει το Υπουργείο Μεταφορών. Όσον αφορά στη δήλωση του κ. Κυρανάκη, επειδή δεν έχουμε κάνει συνάντηση μαζί του, απλώς μας το έχει ρυθμίσει για μετά το Πάσχα, γιατί οι προτεραιότητες απ’ ό,τι μας είπαν, ήταν τα τρένα κλ.π, μέχρι να ενημερωθεί για όλα, μας ξάφνιασε», εξήγησε στο mononews.gr ο Πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ κ. Λευτέρης Πετράκης.
Ο Πρόεδρος της ομοσπονδίας ήταν πιο διαλλακτικός, υπογραμμίζοντας ότι θα περιμένει την προγραμματισμένη συνάντηση της Ομοσπονδίας με τον υπουργό, ούτως ώστε να σχηματίσει πλήρη εικόνα της κατάστασης. «Ίσως να μην ήταν ενημερωμένος για το συγκεκριμένο θέμα, να είχε ακούσει για τα έμφορτα και την επιβίβαση-αποβίβαση και να είχε μείνει εκεί. Δεν μπορώ να τον κατηγορήσω στην προκειμένη περίπτωση, αν δεν ενημερωθεί πλήρως από την Ομοσπονδία. Και ήθελα πολύ να κάνω τη συζήτηση μαζί του μετά το Πάσχα, γιατί αλλιώς δύο εβδομάδες είναι, δεν είναι παραπάνω», είπε.
Όσον αφορά στην αντίδραση της ΣΑΤΑ, ο κ. Πετράκης πρόσθεσε ότι το πρωί της ίδιας ημέρας επικοινώνησε με το Σωματείο της Αττικής και τους είπε να περιμένουν τη συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργό, για να τον ενημερώσουν, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να προχώρησε σε αυτή τη δήλωση εκ παραδρομής, ενώ την ίδια ώρα ο κ. Πετράκης εξέφρασε τις ενστάσεις του για το «θερμό επεισόδιο» ΣΑΤΑ και υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. «Δεν ξέρω για ποιον λόγο αντιδρούν έτσι. Βάζουνε το κομματικό πάνω από τον κλάδο; Βάζουνε κάτι άλλο; Δεν γνωρίζω τι συμβαίνει», σχολίασε.
Απεργιακές κινητοποιήσεις από ΣΑΤΑ και Σωματείο Θεσσαλονίκης
Ωστόσο, την περασμένη Παρασκευή, το ΣΑΤΑ και το Σωματείο της Θεσσαλονίκης ανακοίνωσαν ότι θα προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις. Ειδικότερα, το Σωματείο της Θεσσαλονίκης προχωρά σε 24ωρη απεργία από τις 05:00 το πρωί της Μεγάλης Δευτέρας 14 Απριλίου έως τις 05:00 το πρωί της Μεγάλης Τρίτης 15 Απριλίου. Αφορμή για την κινητοποίηση στη Θεσσαλονίκη στάθηκαν οι υπερβολικές χρεώσεις στο πάρκινγκ του αεροδρομίου, η υποκλοπή του Μεταφορικού Έργου από τα Ε.Ι.Χ. Βαν και τα υπερβολικά ποσά για το Ρ5, που ζητά η Fraport. Το σωματείο επιδιώκει συνάντηση με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, με σκοπό να παρέμβει άμεσα και να επιληφθεί των αιτημάτων του σωματείου, τα οποία είναι:
- Να βρεθεί άμεσα νέος χώρος προμίσθωσης στο αεροδρόμιο ξεχωριστά από τα ΙΧ χωρίς περαιτέρω χρεώσεις,
- η ίση αντιμετώπιση από τη Fraport όπως σε όλα τα αεροδρόμια της χώρας,
- να υπάρξει ξεχωριστός χώρος για καλύτερο έλεγχο του Ι.Χ. Βαν λόγω της τεράστιας υποκλοπής έργου .
Να σημειωθεί, δε ότι στην εν λόγω κινητοποίηση θα συμμετάσχουν ταξί από Σωματεία της περιφέρειας.
Παράλληλα, το ΣΑΤΑ προχωρά και αυτό σε απεργιακή κινητοποίηση τη Μεγάλη Τρίτη, έπειτα από απόφαση της έκτακτης συνέλευσης του Διοικητικού του Συμβουλίου. «Μετά την σημερινή δήλωση του αναπληρωτή υπουργού Μεταφορών κ. Κυρανάκη με την οποία απέκλεισε την διέλευση των έμφορτων ταξί από τις λεωφορειολωρίδες, το προεδρείο του ΣΑΤΑ συγκάλεσε έκτακτο διοικητικό συμβούλιο. Σε αυτό αρνήθηκαν να συμμετάσχουν οι δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης (Ενωτική Κίνηση Ταξί, Ανεξάρτητη Κίνηση Ραδιοταξί), ενώ ο κ. Δήμος δεν παρέστη λόγω ασθένειας. Η απόφαση που πήρε το ΔΣ είναι 24ωρη προειδοποιητική απεργία την Τρίτη 15/04/2025.
Το ΣΑΤΑ ζητά να ισχύσουν όσα αναφέρονται στο τελικό κείμενο του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για τα οποία δεσμεύτηκε ΔΗΜΟΣΙΑ η κυβέρνηση, μέσω του πρώην υφυπουργού Μεταφορών Βασίλη Οικονόμου. Το προεδρείο αδυνατεί να εξηγήσει την στάση των δύο παρατάξεων της αντιπολίτευσης και την αφήνει στην κρίση των συναδέλφων μας. Σε κάθε περίπτωση, το ΣΑΤΑ θα εξαντλήσει κάθε περιθώριο επικοινωνίας με τον κ. Κυρανάκη, προκειμένου να λυθεί οριστικά και χωρίς «ήξεις – αφήξεις» το θέμα της διέλευσης των έμφορτων Ταξί από τις ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας», αναφέρει η ανακοίνωση του σωματείου.
Η πρόταση της ΠΟΕΙΑΤΑ για τις λεωφορειολωρίδες
Ερωτηθείς για το τι θα πρότεινε η ΠΟΕΙΑΤΑ για τις λεωφορειολωρίδες, ο κ. Πετράκης πιστεύει ότι τα έμφορτα ταξί θα μπορούσαν να κινηθούν πιλοτικά στις λεωφορειολωρίδες ορισμένες ώρες της ημέρας. «Δεν έχουμε συζητήσει ακόμα με τον κ. Κυρανάκη. Η πρόταση είναι συγκεκριμένη. Έμφορτα και αν είναι δυνατόν πιλοτικά για κάποιες ώρες, για να δούμε πώς βαδίζει», επεσήμανε ο Πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ.
Διαβάστε επίσης:
Δίκη υποκλοπών: Μπαράζ ενστάσεων από Λαβράνο, Μπίτζιο, Ντίλιαν
Κυρανάκης: Σήμερα έγινε η πρώτη διαδρομή με πομπό για χαρτογράφηση του σιδηροδρομικού δικτύου
ΕΟΔΑΣΑΑΜ: Ο ERA να δώσει επίσημη απάντηση για τις συμβάσεις και τα παραδοτέα τους
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών καταδικάζει την επίθεση στα γραφεία της Hellenic Train: «Η Δικαιοσύνη δεν θα έρθει μέσα από τη βία»
- Κικίλιας για επεισόδιο στη Λέσβο: Η παράνομη εγκληματική δράση των διακινητών δεν θα γίνεται ανεκτή
- Βόρεια Μακεδονία: Νέο κύμα συλλήψεων για την πυρκαγιά σε νυχτερινό κλαμπ στο Κότσανι με 61 θύματα
- Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης: Η ελληνική αμυντική βιομηχανία έχει την ευκαιρία εξαγωγικής προσέγγισης
