Οι εικόνες με τους ήρωες της ΕΜΑΚ να επιχειρούν στα συντρίμμια αποδεικνύουν ότι η Ελλάδα στέλνει μήνυμα φιλίας και αλληλεγγύης στην πράξη, κόντρα στη ρητορική του δηλητηρίου που έσπερνε η τουρκική κυβέρνηση σε βάρος της χώρας μας. Αυτή η τραγωδία έχει φέρει τους δύο λαούς πιο κοντά και ίσως ανοίξει ένα δρόμο αποκλιμάκωσης. Όμως, ας είμαστε ρεαλιστές. Ο αναθεωρητισμός αποτελεί δομικό στοιχείο της τουρκικής πολιτικής. Η Τουρκία πρέπει να πείσει ότι είναι έτοιμη να αφήσει την προκλητική της ατζέντα.

Αυτό τονίζει ο κ. Τάσος Χατζηβασιλείου, Βουλευτής Σερρών της ΝΔ, μιλώντας στο mononews, διαμηνύοντας ταυτοχρόνως ότι η Ελλάδα δεν φοβάται τον διάλογο ούτε την επικοινωνία με την Τουρκία. Άλλωστε, ο διάλογος δεν σημαίνει υπαναχώρηση από τις εθνικές μας θέσεις αλλά σταθερή και ξεκάθαρη προβολή τους.

1

Ο Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Εθνικής Άμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων και μέλος της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης, υπενθυμίζει με νόημα ότι ο Ερντογάν ήταν αυτός που είπε «Μητσοτάκης γιοκ» και τονίζει ότι θα πρέπει η Τουρκία να κάνει μία πρώτη κίνηση και να αποδείξει ότι πραγματικά επιθυμεί να έχει επικοινωνία με την Αθήνα.

Στην ίδια συνέντευξη ο κ. Χατζηβασιλείου υπογραμμίζει τη σημασία του ελληνικού προγράμματος ερευνών για υδρογονάνθρακες που βρίσκεται σε εξέλιξη σε περιοχές της Κρήτης, την διαφαινόμενη επανενεργοποίηση των συζητήσεων για τον αγωγό East Med, ενώ αναφέρεται και στο ενδεχόμενο πώλησης F-16 στην Τουρκία.

Υπεραμύνεται του εξωδικαστικού μηχανισμού για τους πλειστηριασμούς, αναφέρεται στη βελτιωτική τροπολογία του Υπουργείου Οικονομικών και καυτηριάζει την στάση του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ κ. Αλέξη Τσίπρα.

Στην ίδια παρέμβαση ο βουλευτής Σερρών αναλύει το διακύβευμα των εκλογών και εξηγεί γιατί μπορεί να εκλεγεί αυτοδύναμη κυβέρνηση της ΝΔ υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

Ακολουθεί ολόκληρη η συνέντευξη του κ. Τάσου Χατζηβασιλείου

–Αποτελεί η πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Εξωτερικών κ. Νίκου Δένδια στις πληγείσες από τους φονικούς σεισμούς περιοχές της Τουρκίας, μαζί με τον Μ.Τσαβούσογλου, το πρώτο βήμα για μια νέα εποχή στις ελληνοτουρκικές σχέσεις; Με ποιο τρόπο θα μπορούσε η Ελλάδα, μεσοπρόθεσμα, να πρωταγωνιστήσει στην επούλωση των πληγών και στην ανοικοδόμηση του σεισμόπληκτου κομματιού της γείτονος;

Ο σεισμός και οι καταστροφές στην Τουρκία και τη Συρία συνιστούν ανείπωτη τραγωδία. Η ελληνική κυβέρνηση αντέδρασε με αλληλεγγύη από την πρώτη στιγμή. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης επικοινώνησε με τον Τούρκο πρόεδρο και ο ελληνικός κρατικός μηχανισμός χωρίς καθυστέρηση ενεργοποιήθηκε για την αποστολή της ΕΜΑΚ. Το μήνυμα του Πρωθυπουργού στα τουρκικά, καθώς και η επίσκεψη του Νίκου Δένδια στο πεδίο, αλλάζουν την εικόνα της Ελλάδας στα μάτια του μέσου Τούρκου πολίτη. Οι εικόνες με τους ήρωες της ΕΜΑΚ να επιχειρούν στα συντρίμμια αποδεικνύουν ότι η Ελλάδα στέλνει μήνυμα φιλίας και αλληλεγγύης στην πράξη, κόντρα στη ρητορική του δηλητηρίου που έσπερνε η τουρκική κυβέρνηση σε βάρος της χώρας μας.

Αυτή η τραγωδία έχει φέρει τους δύο λαούς πιο κοντά και ίσως ανοίξει ένα δρόμο αποκλιμάκωσης. Όμως, ας είμαστε ρεαλιστές.Ο αναθεωρητισμός αποτελεί δομικό στοιχείο της τουρκικής πολιτικής. Η Τουρκία πρέπει να πείσει ότι είναι έτοιμη να αφήσει την προκλητική της ατζέντα. Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάδα και οι Έλληνες πολίτες θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε τους σεισμόπληκτους γείτονες με κάθε τρόπο. Και είμαστε έτοιμοι, σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο, να συμβάλουμε στην προσπάθεια για την ανοικοδόμηση των πληγεισών περιοχών.

–Πιστεύετε ότι, στη συγκεκριμένη συγκυρία, θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί συνάντηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρ.Τ.Ερντογάν;

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν είπε «Ερντογάν γιοκ». Ο Ερντογάν είναι αυτός που είπε «Μητσοτάκης γιοκ». Επομένως, θα πρέπει η Τουρκία να κάνει μία πρώτη κίνηση και να αποδείξει ότι πραγματικά επιθυμεί να έχει επικοινωνία με την Αθήνα. Άλλωστε, ο Κυριάκος Μητσοτάκης από την πρώτη στιγμή στάθηκε με αλληλεγγύη στη γειτονική χώρα. Η Ελλάδα δεν φοβάται το διάλογο, ούτε την επικοινωνία. Έχουμε πίστη στα επιχειρήματά μας που απορρέουν από το Διεθνές Δίκαιο. Άλλωστε, ο διάλογος δεν σημαίνει υπαναχώρηση από τις εθνικές μας θέσεις αλλά σταθερή και ξεκάθαρη προβολή τους.

–Ποια είναι η εικόνα που έχετε για τις έως τώρα έρευνες για υδρογονάνθρακες στις θαλάσσιες παραχωρήσεις της Κρήτης; Πως μεταφράζεται για τον Έλληνα πολίτη μια πιθανή εμπορική εκμετάλλευση των κοιτασμάτων και σε τι βάθος χρόνου; Σηματοδοτούν οι πρόσφατες εξελίξεις στη νοτιοανατολική Μεσόγειο και την εκ νέου ενεργοποίηση των διαβουλεύσεων για τον EastMed;

Οι έρευνες προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος. Μάλιστα, σύντομα, αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι σεισμικές έρευνες του «Sanco Swift» για την απόκτηση δισδιάστατων σεισμικών δεδομένων. Το 2025 αναμένεται να πραγματοποιηθούν οι πρώτες δοκιμαστικές γεωτρήσεις. Αν και είναι νωρίς, τα στοιχεία εμπνέουν αισιοδοξία. Τα κοιτάσματα θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν την Ευρώπη, καλύπτοντας μεγάλο κομμάτι από το κενό που προκύπτει από την απεξάρτησή της από τη Ρωσία. Ταυτόχρονα, θα συνέβαλλαν στην ενεργειακή ασφάλεια της ευρύτερης νοτιοανατολικής Ευρώπης. Για τη χώρα μας, τα οφέλη θα είναι πολλαπλά. Η αύξηση του ΑΕΠ θα βελτίωνε την καθημερινότητα των Ελλήνων. Παράλληλα, τα κοιτάσματα θα καθιστούσαν την Ελλάδα ενεργειακό πυλώνα για την ευρωπαϊκή αγορά. Για τον East Med, το δρόμο θα τον δείξουν οι αγορές και η συνολική ποσότητα των κοιτασμάτων. Είναι πολύ σημαντική η αναθέρμανση των συζητήσεων για ένα έργο που μπορεί να προσφέρει μακροπρόθεσμη ενεργειακή ασφάλεια στην Ευρώπη.

Πάντως, με δεδομένο και το πρόσφατο ενδιαφέρον της Τουρκίας για το συγκεκριμένο project, η οποιαδήποτε πιθανή συνέργεια προϋποθέτει συνεννόηση με την Κύπρο. Δεν μπορεί η Άγκυρα να συνεχίσει να αγνοεί την ύπαρξη της Κυπριακής Δημοκρατίας.

–Εκτιμάτε ότι οι ΗΠΑ τελικά θα πουλήσουν F-16 στην Τουρκία; Και σε αυτή την περίπτωση, ποια θα πρέπει να είναι η στάση της Ελλάδος;

Στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ πολλοί πιστεύουν στην αξία της Τουρκίας ως συμμάχου και επιθυμούν τη γειτονική χώρα προσδεδεμένη στο δυτικό άρμα. Δεν είναι παράλογο. Άλλωστε, και η Ελλάδα επιθυμεί μια δυτικόστροφη Τουρκία που θα σέβεται το Διεθνές Δίκαιο και τους κανόνες καλής γειτονίας. Όσο όμως η Τουρκία περιφρονεί το Διεθνές Δίκαιο και αγνοεί τις υποχρεώσεις που απορρέουν από τη συμμετοχή της στο ΝΑΤΟ, δεν μπορεί να προσδοκά σε απόκτηση αμυντικού υλικού από συμμαχικές δυνάμεις. Και σίγουρα, το κλίμα είναι βαρύ για την Άγκυρα, όσο εκείνη εμποδίζει την ένταξη της Φινλανδίας και της Σουηδίας στο ΝΑΤΟ.

–Γιατί ελληνικά κόμματα εξακολουθούν να έχουν στις τάξεις τους βουλευτές Έλληνες μουσουλμάνους οι οποίοι κάνουν λόγο για «τουρκική μειονότητα στη Θράκη και συμμετέχουν ακόμα και σε δημόσιες εκδηλώσεις με πρόδηλο αντεθνικό περιεχόμενο;

Έχουμε επανειλημμένα στηλιτεύσει την πρακτική που ακολουθούν μουσουλμάνοι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ που άλλοτε αποκαλούν τη μειονότητα «τουρκική», άλλοτε στηρίζουν τους ψευδομουφτήδες, παραβιάζοντας την ελληνική νομοθεσία, κι άλλοτε εναγκαλίζονται με τα στελέχη του τουρκικού προξενείου στην Κομοτηνή. Είναι αδιανόητη η ανοχή που δείχνουν κόμματα της αντιπολίτευσης σε αυτές τις κινήσεις βουλευτών τους που αναπαράγουν την τουρκική προπαγάνδα. Οι πλειοψηφία των Ελλήνων μουσουλμάνων της Θράκης είναι Ευρωπαίοι πολίτες  που δεν επιθυμούν να ποδηγετούνται.

–Είναι ο εξωδικαστικός συμβιβασμός η μόνη λύση στο θέμα των πλειστηριασμών; Υπάρχουν περιθώρια να εφαρμοστούν περισσότερα κοινωνικά κριτήρια, περαιτέρω εναλλακτικοί τρόποι αποπληρωμής, χωρίς να κινδυνεύσει το τραπεζικό σύστημα;

Η σημερινή κυβέρνηση από την αρχή της τετραετίας έχει θεσπίσει μέτρα για την αντιμετώπιση του ιδιωτικού χρέους χωρίς να θέτει σε κίνδυνο την εθνική οικονομία. Με το πρόγραμμα «Ηρακλής» επιτεύχθηκε η συρρίκνωση του ποσοστού των κόκκινων δανείων από το 44%, επί ΣΥΡΙΖΑ, μόλις στο 10% για το 2022. Ο νέος εξωδικαστικός μηχανισμός είναι ένα σημαντικό εργαλείο με θετικά αποτελέσματα. Ήδη, αξιοποιώντας το εργαλείο αυτό, περισσότεροι από 3.320 οφειλέτες έχουν ρυθμίσει οφειλές προς το Δημόσιο και προς χρηματοδοτικούς φορείς, συνολικού ύψους 1,08 δισ. ευρώ. Παράλληλα, τράπεζες και διαχειριστές απαιτήσεων έχουν πραγματοποιήσει διμερείς ρυθμίσεις συνολικού ύψους 27 δισ. ευρώ για μη-εξυπηρετούμενα δάνεια 590.000 δανειοληπτών. Το εργαλείο αυτό βελτιώνεται τώρα ακόμη περισσότερο με τροπολογία που κατατίθεται από το Υπουργείο Οικονομικών και προβλέπει τη διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής του εξωδικαστικού μηχανισμού και τη μείωση του επιτοκίου στις οφειλές που ρυθμίζονται. Ο εξωδικαστικός είναι ένας μηχανισμός που εγγυάται ότι οι ευάλωτοι συμπολίτες μας δεν κινδυνεύουν να χάσουν την περιουσία τους, αλλά και ότι δεν τίθεται σε κίνδυνο η οικονομική σταθερότητα. Και είναι οξύμωρο να βλέπει κάνεις τον Αλέξη Τσίπρα να εμφανίζεται ως δήθεν προστάτης των δανειοληπτών, όταν επί των ημερών του καταργήθηκε η προστασία της πρώτης κατοικίας και τα κόκκινα δάνεια δόθηκαν στα funds.

–Παρά τις κυβερνητικές παρεμβάσεις με μεταρρυθμιστικό και κοινωνικό πρόσημο, επαγγελματικές ομάδες, όπως οι εκπαιδευτικοί-πανεπιστημιακοί, οι καλλιτέχνες, οι αγρότες και άλλοι, αντιδρούν. Πως θα μπορούσαν να ικανοποιηθούν αιτήματά τους χωρίς να υπάρξει το αίσθημα της αδικίας στα συνήθη «υποζύγια», τους μισθωτούς, και κυρίως, χωρίς να αυξηθούν οι κίνδυνοι μιας νέας δημοσιονομικής εκτροπής;

Παρά την αντιμετώπιση διαδοχικών κρίσεων, η σημερινή κυβέρνηση δεν σταμάτησε να στηρίζει την κοινωνία και να ενισχύει το διαθέσιμο εισόδημα εκατομμυρίων πολιτών. Γνώμονας, όμως, είναι πάντα οι αντοχές της οικονομίας. Οι παρεμβάσεις στήριξης είναι πάντα κοστολογημένες. Δεν σχεδιάζονται στο «φτερό» και δεν χρηματοδοτούνται από υψηλή φορολογία και από δανεικά, όπως συχνά γινόταν στο παρελθόν. Οι συνετές επιλογές της κυβέρνησης Μητσοτάκη, η θεαματική αύξηση των εξαγωγών, καθώς και η προσέλκυση επενδύσεων, έχουν δημιουργήσει επιπλέον δημοσιονομικό χώρο που επιτρέπει τις δίκαιες παροχές προς αυτούς που τις χρειάζονται περισσότερο. Επομένως, δεν ελλοχεύει ο κίνδυνος δημοσιονομικής εκτροπής.

–Πόσο εφικτή είναι η αυτοδυναμία της ΝΔ στις προσεχείς εκλογές; Συμβαδίζει το κλίμα που εισπράττετε στην εκλογική σας περιφέρεια ενόψει των εκλογών, με τα ποσοστά που δίνουν τα δημοσκοπικά ευρήματα; Και, πως μεταφράζεται το διακύβευμα «Μητσοτάκης ή Τσίπρας» στην καθημερινότητα του πολίτη για την επόμενη μέρα;

Η χώρα χρειάζεται σταθερότητα, την οποία μπορεί να προσφέρει μια αυτοδύναμη κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Κι αυτό παραμένει στόχος εφικτός και ρεαλιστικός. Είναι φανερό τόσο από τα δημοσκοπικά αποτελέσματα όσο και από το κλίμα της κοινωνίας. Καθ’ όλη τη διάρκεια της τετραετίας, παρέμεινα κοντά στους συμπολίτες μου, στις Σέρρες. Είμαι σε συνεχή διάλογο μαζί τους και αφουγκράζομαι τους προβληματισμούς τους. Μια ανάσα πριν τις εκλογές, αυτό που εισπράττω από τους πολίτες είναι ότι αντιλαμβάνονται τη βελτίωση που έχουν φέρει στην καθημερινότητά τους οι πολιτικές της κυβέρνησης. Το δίλημμα, λοιπόν, είναι «εμπρός ή πίσω». Οι πολίτες θα κληθούν να επιλέξουν τη συνέχεια στο δρόμο της προκοπής ή την επιστροφή στη συμφορά. Θυμούνται καλά πως ήταν η καθημερινότητα επί ΣΥΡΙΖΑ με κλειστές τράπεζες, μειώσεις συντάξεων και μισθών και αυξήσεις φόρων. Το στοίχημα για τη σημερινή κυβέρνηση ήταν εξ αρχής η μείωση της φορολογίας και η προσέλκυση επενδύσεων. Και κερδήθηκε, αφού φόροι και εισφορές μειώθηκαν 50 φορές. Είμαι σίγουρος ότι η αυτοδύναμη Νέα Δημοκρατία θα καταφέρει να κερδίσει και το στοίχημα της επόμενης τετραετίας, δηλαδή καλύτερες δουλειές και καλύτερους μισθούς για όλους τους πολίτες.