Την ταυτότητα του με στόχο την ανάπτυξη αναζητά το Λιμάνι του Λαυρίου με τον Δήμαρχο Λαυρεωτικής, Δημήτρη Λουκά, να δηλώνει στο «mononews» ότι «επιτέλους είναι ώρα να ληφθούν αποφάσεις».

Το ερώτημα που πρέπει να απαντηθεί είναι «προαστιακός και εθνικό λιμάνι με περισσότερες ακτοπλοϊκές γραμμές και κρουαζιέρα ή μαρίνα για mega yacht».

Όπως σημειώνει ο κ. Λουκάς από το 2001 έως 2014 επενδύθηκαν στο Λιμάνι Λαυρίου περί τα 200 εκατ. ευρώ για να επεκταθεί και να μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερα δρομολόγια προς το Αιγαίο. Ουσιαστικά σήμερα δεν λειτουργεί με βάση τις δυνατότητές του αφού εξυπηρετεί μόνο τις ανάγκες για ακτοπλοϊκή σύνδεση με Τζια και Κύθνο. Ούτε υπάρχει κάποια κίνηση για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας. Εν μέρει οι εφοπλιστές φαίνεται να προβάλουν το επιχείρημα της έλλειψης προαστιακού σιδηρόδρομου. Ένας φαύλος κύκλος δηλαδή με επίκεντρο το αν θα πρέπει να αναπτυχθεί το λιμάνι ως εθνικό, πρώτα ή αν χρειάζεται να επεκταθεί έως εκεί ο προαστιακός, ως προϋπόθεση για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Ο δήμαρχος Λαυρεωτικής θεωρεί ότι το βασικότερο είναι να γίνουν οι αναγκαίες μελέτες βιωσιμότητας και να ξεκαθαρίσει ο χαρακτήρας του λιμανιού σημειώνοντας ότι η εναλλακτική είναι να επεκταθεί η υφιστάμενη μαρίνα για να μπορεί να φιλοξενήσει μεγαλύτερα σκάφη. Η περιοχή, άλλωστε, διαθέτει ήδη τις λοιπές εξυπηρετήσεις (εστιατόρια, αναψυκτήρια κ.λ.π.) ενώ υπάρχουν και δυνατότητες ανάπτυξης  τουριστικών καταλυμάτων.

Στο όλο θέμα χρειάζεται να ληφθούν υπόψη τα σχέδια της Cosco στον Πειραιά για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας καθώς και το τι θα γίνει με το καμποτάζ που περιορίζει τα yacht υπό ξένη σημαία να δραστηριοποιηθούν στα ελληνικά λιμάνια.

Οι δύο αυτές βασικές υποδομές του δήμου Λαυρεωτικής αποτέλεσαν το αντικείμενο συζήτησης χθες μεταξύ του δημάρχου, των υπουργών Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Μάκη Βορίδη και του Αντιπεριφερειάρχη Ανατολικής Αττικής, Θανάση Αυγερινού.

Ο καθ΄ ύλην αρμόδιος υπουργός, ο κ. Καραμανλής, έπειτα από τη συνάντηση, αναφέρθηκε στο θέμα γενικόλογα, σημειώνοντας ότι «εξετάζεται η υλοποίηση των συγκεκριμένων έργων πάντοτε στο πλαίσιο μιας συνολικής εκτίμησης της βιωσιμότητάς τους και της αναπτυξιακής προοπτικής τους για την περιοχή». Διευκρίνισε  ότι «οι χρηματοδοτήσεις των έργων υπόκεινται στην έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, προϋπόθεση της οποίας είναι οι μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας» ωστόσο, δεσμεύθηκε «να εξετάσει εξαντλητικά όλες τις εναλλακτικές προοπτικές για την ανάπτυξη του λιμένος Λαυρίου και της ευρύτερης περιοχής».