• Πολιτική

    Steve Vranakis – Ιωάννα Δρέττα: Τα δύο πρόσωπα στα οποία εμπιστεύτηκε ο Κ. Μητσοτάκης το restart στον τουρισμό

    • Νένα Σώκου


    Όταν η απάντηση στο ερώτημα «τι είναι το ελληνικό καλοκαίρι;» έρχεται τόσο λιτή, αλλά και τόσο περιεκτική, αυτοί που «γράφουν» την απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι άτομα γεμάτα δημιουργικές εμπειρίες, με ανοιχτή ματιά στον κόσμο, άνθρωποι που έχουν ζήσει την ασφυκτική πίεση της δουλειάς και την προσμονή για το αθάνατο ελληνικό καλοκαίρι.

    Αμέτρητοι στίχοι έχουν κλείσει μέσα τους την μαγεία αυτής της πιο πολύ πνευματικής κατάστασης, αυτού του συναισθήματος στο οποίο όλοι θέλουμε να επιστρέφουμε, ανακαλώντας συναισθήματα, εικόνες, γεύσεις και μυρωδιές άρρηκτα συνδεδεμένες με το ελληνικό καλοκαιρινό τοπίο, που γεμίζουν τις μπαταρίες μας, μας ανατροφοδοτούν και μας δίνουν δύναμη για να συνεχίσουμε τον επόμενο χειμώνα.

    Αυτό το μοναδικό συναίσθημα κατάφερε να αιχμαλωτίσει μέσα στο λιτό βίντεο των 40 δευτερολέπτων η δημιουργική ομάδα της ταινίας «Endless Greek Summer», που αποτελεί το πρώτο από τα βίντεο της καμπάνιας, τα οποία θα «τρέξουν» για την επανεκκίνηση του ελληνικού τουρισμού στις τόσο αντίξοες συνθήκες της εποχής του κορονοϊού.

    Δύο από τα πρωταγωνιστικά πρόσωπα, στα οποία ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εμπιστεύτηκε το restart του ελληνικού τουρισμού, είναι η διευθύνουσα σύμβουλος της Marketing Greece, Ιωάννα Δρέττα και ο Chief Creative Officer της Προεδρίας της Κυβέρνησης, Steve Vranakis.

    Ιωάννα Δρέττα

    Η Ιωάννα Δρέττα είναι απόφοιτη του Harvard με μεταπτυχιακό στην Δημόσια Διοίκηση και διευθύνουσα Σύμβουλος στη Marketing Greece. Ανέλαβε τα ηνία της εταιρείας το καλοκαίρι του 2017. Από τότε δουλεύει αθόρυβα, αλλά πολύ παραγωγικά το μεγάλο project που ακούει στο όνομα Rembranding Greece, πάνω στο οποίο «κλείδωσε» το «Restart Tourism».

    «Να πιστέψουμε στις δυνάμεις μας»

    Πριν από λίγους μήνες η Ιωάννα Δρέττα έλεγε μιλώντας στο mononews.gr:

    «Το brand Ελλάδα είναι ισχυρό. Το απέδειξε στα δύσκολα. Η μεγάλη πρόκληση τώρα είναι να γίνει η χώρα παραγωγική, δημιουργική, με σταθερό περιβάλλον, μικρότερη ανεργία, μεγαλύτερη κοινωνική ανταπόδοση. Περάσαμε δέκα δύσκολα χρόνια. Η δεκαετία του 2010 που κλείνει σε λίγους μήνες είναι από τις δυσκολότερες μεταπολεμικές περιόδους για την Ελλάδα, με πληγές ανοιχτές στην οικονομία και φυσικά στην κοινωνία. Ο κύκλος αυτής της περιόδου όμως ολοκληρώνεται. Βρισκόμαστε σε φάση ανασύνταξης, θέλω να πιστεύω πιο ώριμοι και πιο κατασταλαγμένοι.

    » Στα χρόνια που έρχονται η Ελλάδα θα πρέπει να κατακτήσει το χαμένο έδαφος της κρίσης, να δουλέψει σκληρά για να πετύχει τους στόχους που θα θέσει, να πιστέψει στον εαυτό της και στις δυνάμεις της. Η επόμενη πενταετία είναι ιδιαίτερα σημαντική για να πετύχουμε συγκεκριμένους στόχους. Να γίνει η χώρα παραγωγική, δημιουργική, με σταθερό περιβάλλον, μικρότερη ανεργία, μεγαλύτερη κοινωνική ανταπόδοση.

    » Στα χρόνια της κρίσης υπάρχουν και θετικά παραδείγματα σημαντικών επιτυχιών που δεν πρέπει να παραγνωρίσουμε, αλλά αντίθετα να εξελίξουμε. Ένα από αυτά είναι και ο τουρισμός. Μεγάλες οι επιτυχίες στο παρελθόν, αλλά και μεγάλες οι προκλήσεις που εμφανίζονται μπροστά του. Η σημαντικότερη είναι να γίνουμε το όχημα ανάδειξης μιας φωτεινής χώρας που ξεπερνάει τις δυσκολίες της και ανακάμπτει. Να αναδείξουμε τα μνημεία, τα μουσεία, την παράδοση μας και να την εντάξουμε στο βίωμα του επισκέπτη. Να απολαύσει μια χώρα με πλούσιο παρελθόν και σπουδαίο παρόν.

    » Το brand Ελλάδα είναι ισχυρό. Το απέδειξε στα δύσκολα. Είναι καιρός όμως να το κάνουμε ακόμα πιο δυνατό, ακόμα πιο αποτελεσματικό, ένα ισχυρό όπλο στα χέρια της χώρας μας».

    Από τους πιο σημαντικούς σταθμούς της σταδιοδρομίας της στον τομέα του τουρισμού ήταν η συμμετοχή της στο Up Greek Tourism, μια εθελοντική πρωτοβουλία προώθησης του ελληνικού τουρισμού στο εξωτερικό, με τη χρήση των social media.

    Την περίοδο 2012 – 2015 εκτελεί χρέη διευθύντριας του γραφείου της τότε υπουργού Τουρισμού, Όλγας Κεφαλογιάννη, και στη συνέχεια διετέλεσε σύμβουλος του προέδρου ΣΕΤΕ, μέχρι το 2017 όταν παίρνει στα χέρια της τα ηνία της Marketing Greece.

    Ο Steve Vranakis έκανε ο ίδιος πράξη το brain gain επιστρέφοντας στην Ελλάδα και αφήνοντας πίσω του μια πολύ σημαντική καριέρα στην Google.

    Ο τέως εκτελεστικός διευθυντής του Creative Lab του ιντερνετικού κολοσσού για την Ευρώπη, την Μέση Ανατολή και την Αφρική έχει καταγωγή από την πλευρά του πατέρα του από τα Σφακιά και από την πλευρά της μητέρας του από την Καλαμάτα, ενώ ο ίδιος είναι μεγαλωμένος στο Βανκούβερ του Καναδά.

    Ήρθε στην Ελλάδα μετά από πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη και όπως λέει ο ίδιος, στόχος του είναι να εμπνεύσει τους Έλληνες να πιστέψουν στον εαυτό τους, να αξιοποιήσουν δημιουργικά τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται και να προσελκύσει δυνάμεις από το εξωτερικό.

    Ο ρόλος του Vranakis στην Προεδρία της Κυβέρνησης είναι ένα βαθύ και ουσιαστικό rebranding της Ελλάδας, μια βαθιά και ουσιαστική αλλαγή.

    Έχει βραβευτεί για δημιουργίες του έχοντας εργαστεί σε project της Apple και της Amazon στο Ηνωμένο Βασίλειο, για λογαριασμό της NASA, των Ηνωμένων Εθνών και της UNICEF, ενώ με το rebranding της χώρας έχει καταπιαστεί και το 2013.

    Τα τελευταία οκτώ χρόνια εργαζόταν στην Google στο τμήμα που στελεχώνεται από designers, κειμενογράφους, animators, παραγωγούς και κινηματογραφιστές, οι οποίοι συνεργάζονται με όλα τα τμήματα με στόχο την προώθηση των brands της Google και την δημιουργία νέων.

    Πριν από λίγους μήνες ο Steve Vranakis έλεγε μιλώντας στο mononews.gr:

    «Σε πέντε χρόνια από σήμερα, ελπίζω η χώρα να έχει μπει σε μια πορεία προς μια άλλη κατεύθυνση ώστε η ψυχολογία να είναι και πάλι θετική, όπως ήταν το 2004, όταν είχαμε τις μεγάλες εθνικές επιτυχίες, την Ολυμπιάδα και πήραμε το Euro. Θέλουμε να έχουμε αυτή την ευφορία, αυτήν την αίσθηση επιτυχίας, αυτήν την περηφάνια και αυτοπεποίθηση. Να είμαστε πάλι ενωμένοι και με πίστη.

    Έχοντας μεγαλώσει εκτός Ελλάδας και επιστρέφοντας τώρα στην Ελλάδα, βλέπω τη διαφορά τους δύο κόσμους, την Ελλάδα που έχουν στο μυαλό τους οι ομογενείς, όπως οι γονείς μου, και αυτή που βλέπουν όσοι ζουν εδώ…

    Το όραμά μου είναι να συνδεθούν και πάλι οι δύο εποχές, η ένδοξη Ελλάδα του παρελθόντος και η Ελλάδα με την προοπτική του μέλλοντος. Γιατί η χώρα, που είναι γνωστή για την αρχαία της δόξα, έχει και σήμερα, εξαιρετικούς ανθρώπους, ταλέντα σε όλους τους τομείς σε όλον τον κόσμο που ξεχνάει να αναγνωρίζει τη σημασία τους και τα επιτεύγματά τους.

    Το όραμά μου είναι πάντα να θυμόμαστε την αρχαία ιστορία μας, αλλά να κοιτάζουμε μπροστά και να ρίξουμε φως στους ξεχωριστούς Έλληνες που σήμερα πρέπει να συνδεθούν και να δημιουργήσουν μια σύγχρονη λαμπρή εποχή…».



    ΣΧΟΛΙΑ