Ο «Προσωπικός Αριθμός» κάθε πολίτη εγκρίθηκε από το Συμβούλιο της Επικρατείας.

Έτσι σε λίγους μήνες, «ξεχνάμε» αριθμούς όπως ο ΑΜΚΑ ή της αστυνομικής ταυτότητας και κάνουμε τις συναλλαγές μας με το Δημόσιο μόνο με τον ΑΦΜ μας και 3 γράμματα του λατινικού αλφαβήτου.

Το Ανώτατο Δικαστήριο ενέκρινε, με κάποιες παρατηρήσεις, το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για την εφαρμογή του Π.Α., του Προσωπικού Αριθμού» του πολίτη.

Στόχος είναι να αρχίσει η χρήση του στα τέλη του καλοκαιριού για να μπει «φρένο» στη γραφειοκρατία και να διευκολυνθούν οι συναλλαγές με το Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα

Ο ΠΑ θα είναι υποχρεωτικός, θα αποτελεί στοιχείο επαλήθευσης του κάθε πολίτη και έχει νομοθετηθεί από το 2020 (νόμος 4727/2020 περί ψηφιακής διακυβέρνησης).

Το Ε΄Τμήμα του ΣτΕ με την υπ΄ αριθμ. 60/2024 γνωμοδότησή του, προχώρησε σε επτά νομοτεχνικού περιεχομένου παρατηρήσεις για το ΠΔ.

Σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας «ο Π.Α. ο οποίος είναι προδήλως χρηστικός και για τα φυσικά πρόσωπα, τα οποία δεν θα έχουν πλέον την υποχρέωση απομνημόνευσης πολλών αριθμών ταυτοποίησης και διατήρησης αντίστοιχων πιστοποιητικών, θα τηρείται μόνο σε ένα κεντρικό σημείο στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής διακυβέρνησης, η οποία αποτελεί την αρμόδια αρχή για να επιβεβαίωση της ταυτότητας των πολιτών, περιλαμβάνει τα στοιχεία που είναι απολύτως αναγκαία για την επαλήθευση της ταυτότητας του φυσικού προσώπου».

Ο 12ψήφιος Προσωπικός Αριθμός θα αποτελείται από 3 γράμματα από το λατινικό αλφάβητο και στη συνέχεια τον ΑΦΜ μας. Τα 2 από τα 3 γράμματα μπορούμε να τα επιλέξουμε εμείς.

Για κάθε πολίτη ο ΠΑ θα εκδίδεται μια φορά, θα είναι μοναδικός και δεν θα μεταβάλλεται εν ζωή. Θα εκδίδεται και θα χορηγείται υποχρεωτικά σε κάθε φυσικό πρόσωπο που δικαιούται ΑΦΜ και ΑΜΚΑ και θα απενεργοποιείται μετά το θάνατο ή την κήρυξη σε αφάνεια του φυσικού προσώπου.

Διαβάστε επίσης

Φυλακές Ιωαννίνων: Μεγάλη επιχείρηση της ΕΛΑΣ

Άδωνις Γεωργιάδης: Τα πράγματα δεν είναι αισιόδοξα για την αντιπολίτευση

Βασίλης Οικονόμου: Θα δουλέψουμε με στόχο να γίνει το τρένο το δημοφιλέστερο μέσο μετακίνησης