ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Τις δέσμες παρεμβάσεων του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με στόχο την ενδυνάμωση της αποτελεσματικότητας του συστήματος εμπορευματικών μεταφορών και Logistics παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, στο 25ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εφοδιαστικής Αλυσίδας, το οποίο διοργανώνει η Ελληνική Εταιρεία Logistics (EEL).
Οι τρεις δέσμες παρεμβάσεων, σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, αφορούν:
- Στην ανάπτυξη πολυτροπικών εμπορευματικών τερματικών σταθμών στους λιμένες και στα αστικά κέντρα ενοποίησης της εφοδιαστικής, αλλά πρωτίστως, στην ενίσχυση του ρόλου του σιδηρόδρομου και τη σύνδεσή του με τους εμπορικούς λιμένες.
- Στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών, που επιτρέπουν την ανταλλαγή πληροφοριών με ανοικτά και διαλειτουργικά συστήματα, τόσο εντός της υποδομής, όσο και μεταξύ των τρόπων μεταφοράς στην εφοδιαστική αλυσίδα και στον τερματικό σταθμό.
- Στην υποστήριξη της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας του τομέα, μέσα από την ανάληψη δράσης για την ενσωμάτωση των εναλλακτικών καυσίμων, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση.
Ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι: «οι νέες προκλήσεις που ανακύπτουν από το διαρκώς μεταβαλλόμενο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον, θέτουν τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας στο επίκεντρο των εξελίξεων, με ισχυρές προοπτικές περαιτέρω ενίσχυσης».
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της τοποθέτησης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα:
Οι νέες προκλήσεις που ανακύπτουν από το διαρκώς μεταβαλλόμενο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτικό περιβάλλον, θέτουν τον κλάδο της εφοδιαστικής αλυσίδας στο επίκεντρο των εξελίξεων, με ισχυρές προοπτικές περαιτέρω ενίσχυσης.
Η ανοδική πορεία της Ελλάδας, από το 42η θέση το 2018 στην 19η θέση το 2022, βάσει της τελευταίας Έκθεσης της Παγκόσμιας Τράπεζας, αποδεικνύει την ισχυρή δυναμική του ρόλου της χώρας μας ως διαμετακομιστικού κόμβου της Νοτιοανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, καθώς και της προσέλκυσης διεθνών εμπορευματικών ροών και επενδύσεων.
Ο σύγχρονος σχεδιασμός και η λειτουργία του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών προτάσσουν την ανάγκη για βιώσιμες μορφές μεταφορών, βελτιωμένες πολυτροπικές και διαλειτουργικές λύσεις, καθώς και ενισχυμένη διατροπική ενοποίηση όλης της εφοδιαστικής αλυσίδας. Σημαντική εξέλιξη είναι η συμμετοχή της Ελλάδας σε δύο νέους Ευρωπαϊκούς Διαδρόμους Μεταφορών:
* στον Διάδρομο «Βαλτική Θάλασσα – Μαύρη Θάλασσα – Αιγαίο Πέλαγος» και
* στον Διάδρομο «Δυτικά Βαλκάνια – Ανατολική Μεσόγειος», με εντατικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης.
Στην ίδια κατεύθυνση βρίσκεται και η ένταξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, που επετεύχθη μέσω της πρόσφατης αναθεώρησης του σχετικού Ευρωπαϊκού Κανονισμού.
Κατά αυτό τον τρόπο, δημιουργούνται περισσότερο διασυνδεδεμένες αλυσίδες αξίας και εφοδιασμού, ενώ εξασφαλίζεται πρόσβαση σε σημαντικές αγορές, μέσω εναλλακτικών διαδρομών, οι οποίες ανταποκρίνονται στις γεωπολιτικές εξελίξεις.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιδιώκει την ανάπτυξη πολυτροπικών εμπορευματικών τερματικών σταθμών στους λιμένες και στα αστικά κέντρα ενοποίησης της εφοδιαστικής, αλλά πρωτίστως, την ενίσχυση του ρόλου του σιδηρόδρομου και τη σύνδεσή του με τους εμπορικούς λιμένες.
Η εξασφάλιση υψηλών κοινοτικών χρηματοδοτήσεων για την κατασκευή έργων αντανακλά και το ενδιαφέρον της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ανάπτυξη νέων εμπορευματικών διαδρόμων.
Από το Ταμείο Συνοχής για τη Σύνδεση της Ευρώπης θα συγχρηματοδοτηθούν, μεταξύ άλλων, μεγάλα έργα:
* Σιδηροδρομική γραμμή «Νέοι Τοξότες – Καρβάλη».
* Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.
* Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής Πύθιο – Ορμένιο.
Αρωγός στην προσπάθεια μας είναι και η εισαγωγή νέων τεχνολογιών, που επιτρέπουν την ανταλλαγή πληροφοριών με ανοικτά και διαλειτουργικά συστήματα, τόσο εντός της υποδομής όσο και μεταξύ των τρόπων μεταφοράς στην εφοδιαστική αλυσίδα και στον τερματικό σταθμό.
Παράλληλα, υποστηρίζουμε την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια του τομέα, αναλαμβάνοντας δράση για την ενσωμάτωση των εναλλακτικών καυσίμων, όπως είναι η ηλεκτροκίνηση. Συγκεκριμένο παραδείγματα αποτελούν τα προγράμματα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», που έχουν υψηλή αποτελεσματικότητα. Η αύξηση της χρήσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην αστική εφοδιαστική έχει θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αποτελεί βασική συνιστώσα της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Ενεργώντας ταυτόχρονα σε αυτές τις τρεις δέσμες παρεμβάσεων, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εργάζεται με συνέπεια και μεθοδικότητα, με στόχο την ενδυνάμωση της αποτελεσματικότητας ολόκληρου του συστήματος εμπορευματικών μεταφορών και Logistics. Ενός κλάδου που συνεισφέρει ήδη σχεδόν το 1/10 του ΑΕΠ, όπως καταγράφεται και από πανελλήνιες έρευνες της Ελληνικής Εταιρείας Logistics και μπορεί να προσφέρει ακόμη περισσότερο στην εθνική οικονομία, την απασχόληση, την κοινωνική συνοχή, αλλά και την ισχυροποίηση της γεωπολιτικής θέσης της πατρίδας μας.
Πηγή ΑΠΕ – ΜΠΕ
Διαβάστε επίσης
Ισραήλ: «Πολεμικός» και ο προϋπολογισμός του 2025 που παρουσίασε η κυβέρνηση Νετανιάχου
Βολιβία: Ένοπλοι κατέλαβαν στρατιωτική εγκατάσταση και κρατούν αιχμαλώτους
Ανάκαμψη για τις ευρωαγορές την Παρασκευή, αλλά βουτιά -1,52% για τον Stoxx 600 στην εβδομάδα
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μελόνι: Τα σημεία εκκίνησής μας είναι διαφορετικά, πρέπει να συναντηθούμε στα μισά του δρόμου
- ΔΕΗ: Γιατί οι αναλυτές την τοποθετούν στις κορυφαίες επιλογές τους το 2025
- FT: Γιατί το Κατάρ απειλεί να σταματήσει τις πωλήσεις φυσικού αερίου στην Ευρώπη
- FT-Σύμβουλοι Τραμπ: Αποχώρηση από τον ΠΟΥ «από την πρώτη μέρα»