ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, με δομές και σχεδιασμό έργων που εξυπηρετούν τις κοινωνικές ανάγκες και τη δίκαιη ανάπτυξη και δεν θα γίνονται με βάση τα συμφέροντα του παλαιοκομματισμού, μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, στην ΕΡΤ, υπογραμμίζοντας, ότι η λειτουργία αυτού του παραγωγικού μοντέλου, είναι πλέον εφικτή, χάρις στο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Υποδομών και Μεταφορών το οποίο εκπόνησε και ολοκλήρωσε η παρούσα κυβέρνηση.
Παράλληλα, ο υπουργός ανακοίνωσε ότι στο πλέγμα των υποδομών αυτών και των έργων, συγκαταλέγεται όσον αφορά την Αττική, η επέκταση του προαστιακού στο Λαύριο και τη Ραφήνα, υπογραμμίζοντας μάλιστα, ότι ο ορίζοντας ολοκλήρωσης των έργων αυτών είναι τα τρία έτη: «Μέσα σε μία τριετία, από την ημέρα που θα εκκινήσουν οι εργασίες , θα ολοκληρωθούν οι διαγωνισμοί, το έργο να είναι ολοκληρωμένο» Και πρόσθεσε: «Η επέκταση του προαστιακού για Λαύριο, η πρώτη φάση, είναι το οδικό και σιδηροδρομικό τμήμα μέχρι το Μαρκόπουλο και η δεύτερη φάση είναι από το Μαρκόπουλο μέχρι το Λαύριο».
Ανέφερε, ότι ήδη ολοκληρώθηκαν οι μελέτες μέχρι το Μαρκόπουλο, και πως το ίδιο προβλέπεται για την επέκταση του προαστιακού και του οδικού δικτύου μέχρι τη Ραφήνα.
Όσον αφορά τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των έργων, υπογράμμισε ότι θα γίνονται σε συντεταγμένη βάση, χάρις στο εθνικό στρατηγικό σχέδιο υποδομών μεταφορών, που «πλέον έχουμε ολοκληρώσει ως χώρα μαζί με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα, από σήμερα μέχρι και το 2037. Υπάρχει πια συγκεκριμένη ιεράρχηση υπάρχουν δείκτες, υπάρχει δομή που παρακολουθεί αν πετυχαίνουμε τους στόχους με τις υποδομές που κάνουμε».
Ο κ. Σπίρτζης εξήγησε ότι αυτή η συγκεκριμένη φιλοσοφία, στην οποία στηρίζεται η ανάπτυξη της χώρας, είναι και το αφήγημα για τις επερχόμενες εκλογές.« Το αφήγημα το ξέρετε», είπε χαρακτηριστικά.
«Είναι πως μπορούμε να έχουμε μία άλλη ανάπτυξη της χώρας, να σταθούμε στα δικά μας πόδια, να αναπτύξουμε παραγωγικές δομές, να έχουμε επιχειρήσεις καινοτομίας , να γυρίσουν οι επιστήμονες μας πίσω, που έφυγαν τα χρόνια της κρίσης, ιδιαίτερα τα πρώτα χρόνια, από το 2010 μέχρι το το2014, να έχει εξωστρέφεια η ελληνική οικονομία. Και πιστεύουμε για να γίνουν αυτά, πρέπει μία σειρά από τομείς, όπως είναι οι Υποδομές να μην εξυπηρετούν συγκεκριμένα συμφέροντα, ή να μην εξυπηρετούν έναν κακό εννοούμενο παλαιοκομματισμό που υπήρχε, αλλά να εξυπηρετούν τις υγιείς παραγωγικές δυνάμεις και τις πραγματικές κοινωνικές ανάγκες», πρόσθεσε.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε επίσης, ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει συγκεκριμένο σχέδιο για να θωρακίσει τα κοινωνικά στρώματα που επλήγησαν από το 2009 και κατά τη διάρκεια της επιβολής των μνημονίων. Εξήγησε, δε, ότι το πρόσφατο εκλογικό αποτέλεσμα θορύβησε την κυβέρνηση, αλλά επεσήμανε ότι τα κυβερνητικά στελέχη δεν ζούν σε γυάλα ούτε εκτός της κοινωνίας. «θεωρώ ότι μία σειρά από πολιτικές που είτε καθυστερήσαμε να τις εφαρμόσουμε, είτε δεν είχαν άμεσα αποτέλεσμα στην παραγωγική ζωή, στην καθημερινότητα, στην τσέπη του κάθε πολίτη, έφεραν αυτό το αποτέλεσμα».
Σε ερώτηση, για το τι κούρασε τη μεσαία τάξη, ειδικά στην Ανατολική Αττική όπου και είναι υποψήφιος, ανέφερε χαρακτηριστικά:«Η ανατολική Αττική έχει πολύ μεγάλο εύρος κοινωνικής διαστρωμάτωσης. Πιστεύω, ότι έχουν κουράσει από τα διαχρονικά προβλήματα που έχει η περιοχή όπως και όλη η Ελλάδα, όπως για παράδειγμα το χωροταξικό χάος μέχρι τις ιδιαίτερες κοινωνικές ομάδας που έχουμε, που ζούνε σε φτώχεια».
«Κούρασε το μεγάλο χρονικό διάστημα παρατεταμένων μνημονίων, μου και οι λάθος προβλέψεις, που έγιναν στη χώρα, από τους θεσμούς, το ΔΝΤ την Ευρωπαϊκή επιτροπή, για την υπερφορολόγηση και τις πολύ μεγάλες ασφαλιστικές εισφορές», πρόσθεσε.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κινδυνεύει η Ελλάδα από τους Ντεγκρέτσια και τα εγγόνια της Φρειδερίκης;
- Πιερρακάκης: Έρχονται νέοι τύποι σχολείων από το 2025- Η συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση, οι καινοτομίες και η εδραίωση του ΙΒ
- Όταν ο Δένδιας σπιτώνει αξιωματικούς
- Το ΠΑΣΟΚ στα κάγκελα, οι άλλοι σε αμηχανία και η Ν.Δ. αναζητά όραμα