ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως τονίζει ο υπουργός Επικρατείας, σύμφωνα με το Σώμα Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων, το σχέδιο αυτό θα φέρει ένα πρόσθετο εισόδημα ύψους 7,5 δισ ευρώ στο τοπικό ΑΕΠ της Αχαΐας και αρκετές χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Προσθέτει δε ότι απώτερος στόχος της περιφερειακής αναπτυξιακής πολιτικής της κυβέρνησης είναι μια δυναμική και συμπεριληπτική ανάπτυξη που θα αφορά κάθε πολίτη της χώρας και θα μοιράζεται δίκαια σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Ολόκληρη η ανάρτηση του κ. Σκέρτσου:
“Παράλληλα με τη διαχείριση των πολλών εξωγενών και ιστορικά πρωτοφανών κρίσεων που έχουν ενσκήψει την τελευταία τριετία (πανδημία, ενεργειακή και πληθωριστική κρίση, τουρκική προκλητικότητα, προσφυγικές ροές), η κυβέρνηση εργάζεται καθημερινά για να αλλάξει την Ελλάδα από άκρη σε άκρη με έναν παράλληλο μηχανισμό σχεδιασμού και υλοποίησης έργων και δημοσίων πολιτικών.
Έτσι, μετά τη Θεσσαλονίκη όπου παρουσιάσαμε τον Σεπτέμβριο ένα ολοκληρωμένο σχέδιο υπερτοπικής ανάπτυξης με 30 εμβληματικά έργα ύψους 9,3 δισ. ευρώ, σειρά είχε χθες και σήμερα η Πάτρα ως τρίτη μεγαλύτερη πόλη της χώρας μας.
Με ένα διευρυμένο κυβερνητικό κλιμάκιο υπό τον Πρωθυπουργό όπου συμμετείχαν 11 υπουργοί, 7 υφυπουργοί, 5 γενικοί γραμματείς και 2 διοικητές οργανισμών, παρουσιάσαμε ένα οραματικό και ταυτόχρονα ρεαλιστικό σχέδιο με 88 έργα που έχουν εξασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 3,8 δισ. ευρώ και οδηγούν στην Πάτρα της επόμενης μέρας. Την Πάτρα του 2030.
Σύμφωνα με το Σώμα Οικονομικών Εμπειρογνωμόνων, το σχέδιο αυτό θα φέρει ένα πρόσθετο εισόδημα ύψους 7,5 δισ ευρώ στο τοπικό ΑΕΠ της Αχαΐας και αρκετές χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Πρακτικά για κάθε 1 ευρώ δημόσιας επένδυσης επιστρέφουν 2 ευρώ πολλαπλασιαστικά στην τοπική οικονομία. Το σχέδιο μας ισοδυναμεί με 4 κοινοτικά πλαίσια στήριξης της περιόδου 2000-20013 και αντανακλά την έμφαση που δίνουμε στην τοπική και υπερτοπική ανάπτυξη της Πάτρας ως δυτικής εμπορικής πύλης εισόδου και εξόδου της χώρας μας.
Η διασύνδεση με τον σιδηρόδρομο έως το λιμάνι της Πάτρας (5,2 χλμ. του οποίου θα είναι υπογειοποιημένα αποδίδοντας ελεύθερο δημόσιο χώρο για αστικές αναπλάσεις) θα μεταφέρει σε δύο ώρες εμπορεύματα και επιβάτες από την Αθήνα· η εμπορική, επιβατική και τουριστική παραχώρηση του λιμανιού θα δώσει νέα πνοή στο παραλιακό μέτωπο της πόλης· η άρδευση του κάμπου της δυτικής Αχαΐας από το φράγμα Πηνειού και της πόλης της Πάτρας με νέα δίκτυα από το φράγμα Πείρου-Παραπείρου, η ανακαίνιση του παιδιατρικού νοσοκομείου Καραμανδάνειου, η δημιουργία ενός νέου ισχυρού υπερτοπικού ερευνητικού κέντρου, η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου του Ρίου, η επέκταση του οδοντωτού σιδηροδρόμου ως την Αγ. Λαύρα και ο εκσυγχρονισμός του χιονοδρομικού κέντρου των Καλαβρύτων, οι επενδύσεις στα ενεργειακά δίκτυα της Αχαΐας, η δημιουργία χώρων ολοκληρωμένης διαχείρισης αποβλήτων και πολλά ακόμη έργα αποτελούν μέρος ενός σχεδίου που έχει έναν και μόνο στόχο: να κρατήσει τους Πατρινούς στον τόπο τους και να προσελκύσει και άλλους να ζήσουν σε αυτή την όμορφη γωνιά της Ελλάδας.
Αυτός είναι, άλλωστε, και ο απώτερος στόχος της περιφερειακής αναπτυξιακής μας πολιτικής. Μια δυναμική και συμπεριληπτική ανάπτυξη που θα αφορά κάθε πολίτη της χώρας και θα μοιράζεται δίκαια σε κάθε γωνιά της Ελλάδας.
Αυτή είναι, τελικά, και η προστιθέμενη αξία του επιτελικού σχεδιασμού στη διακυβέρνηση μιας χώρας. Διότι επιτελικό κράτος είναι το συνεργατικό κράτος που βλέπει μπροστά και σχεδιάζει συνεκτικά, πέρα και πάνω από την τυραννία του εφήμερου, με όραμα για τις σημερινές αλλά και τις επόμενες γενιές”.
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας, διατήρησε σταθερές τις προοπτικές – Βλέπει ανάπτυξη 2,4% το 2025
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ