Μία συζήτηση με τον δήμαρχο της Θεσσαλονίκης, Δημήτρη Ζέρβα,  μεταφέρει το Politico στη στήλη του Brussels Playbook, κάνοντας λόγο για μία κοσμοπολίτικη πόλη με «βαθειά σκοτεινή πολιτική ιστορία». Η στήλη υπενθυμίζει ότι η Εύα Καϊλή είναι από την Θεσσαλονίκη και με αφορμή αυτό, θυμάται και άλλους πολιτικά πρόσωπά με καταγωγή από την συμπρωτεύουσα που έχουν εμπλακεί σε μεγάλα σκάνδαλα.

Ο κ. Ζέρβας δήλωσε, όπως μεταφέρει η στήλη, «σοκαρισμένος από την είδηση της Εύας Καϊλή στις αρχές Δεκεμβρίου.

1

«Εξακολουθώ να είμαι ένας από αυτούς που πιστεύουν ότι οι όσοι  ασχολούνται με τα δημόσια, πρέπει να δείχνουν μηδενική ανοχή στη διαφθορά». Αλλά η υπόθεση δεν πρέπει να αντανακλά την ίδια τη Θεσσαλονίκη, υποστήριξε. Οι ντόπιοι βλέπουν τη σύλληψη του Καϊλή ως μία «κακή υπόθεση», αλλά κάτι που συνέβη «εκτός των ορίων της πόλης».

Οι αναμνήσεις από Τσοχατζόπουλο και Ψωμιάδη

Το Politico υπενθυμίζει ότι η περίπτωση της Καϊλή, η οποία εμπλέκεται στο QatarGate, είναι απλά η τελευταία περίπτωση πολιτικού που κατάγεται από την Θεσσαλονίκη και εμπλέκεται σε σκάνδαλο.

«Ο Άκης Τσοχατζόπουλος, πρώην υπουργός Άμυνας που φυλακίστηκε για διαφθορά, καταγόταν από την πόλη. Το ίδιος και ο Παναγιώτης Ψωμιάδης, ο σκανδαλώδης πρώην νομάρχης της Θεσσαλονίκης», αναφέρει.

«Αυτό δεν έχει να κάνει με το πολιτικό DNA της πόλης», ανταπαντάει ο κ. Ζέρβας. «Στην πραγματικότητα τα προβλήματα έχουν να κάνουν με την κεντρική κυβέρνηση της Ελλάδας και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο».

Το Politico εκτός από τα σκάνδαλα ασχολείται και με δύο άλλα θέματα που απασχολούν την πόλη: το μετρό και το Μουσείο του Ολοκαυτώματος.

«Όσο για το μετρό…  Έχει καθυστερήσει γιατί το υπέδαφος της Θεσσαλονίκης είναι γεμάτο με ιστορικά αντικείμενα. Αρκετά δίκαιο,  αλλά θα μπορούσαν να έχουν έρθει νωρίτερα καλύτερα μέσα μεταφοράς. Η κίνηση είναι αδιάκοπη. Ευτυχώς, όλα συγχωρούνται όταν κάθεσαι να φας. Ανέφερα το φαγητό;», αναφέρει η στήλη.

«Επικαλούμενη τα φαντάσματα της Θεσσαλονίκης, αναφέρεται και στην άρρηκτη ιστορία του εβραϊκού λαού με την πόλη. «Πράγματι, η Θεσσαλονίκη είχε κάποτε ένα  μεγάλο ποσοστό Εβραίων και μία ακόμα μεγαλύτερη κοινότητα όταν οι Ναζί κατέλαβαν την πόλη το 1941.

Μόνο το 4% των Εβραίων της πόλης επέζησε. Ωστόσο, 80 χρόνια μετά, το μουσείο του Ολοκαυτώματος δεν έχει δει ακόμη το φως της δημοσιότητας. Ερωτηθείς για την καθυστέρηση, ο Ζέρβας είπε ότι είχε να κάνει με τη γραφειοκρατία και το γεγονός ότι τα σχέδια για το μουσείο έπρεπε να αναθεωρηθούν από τη διοίκησή του», αναφέρει η στήλη.