ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
![](https://www.mononews.gr/wp-content/uploads/2025/02/250206213104_GIOGIAKAS-640x426-1-550x366.webp)
Θύελλα αντιδράσεων για τις δηλώσεις Γιόγιακα για Τέμπη: «Καλώς ή κακώς οι άνθρωποι ήταν νεκροί» – Ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά την διαγραφή του
Μια από τις πιο γνωστές αναφορές του κινέζου ηγέτη Μάο Τσε Τουνγκ είναι ότι «η πολιτική είναι αναίμακτος πόλεμος. Ο πόλεμος είναι μια αιματηρή πολιτική».
Με απλά λόγια όποιος εμπλέκεται στην πολιτική θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος για καθημερινούς πολέμους.
Ειδικά σε περιόδους μεγάλων κρίσεων, όταν τα διακυβεύματα είναι πολλά και σημαντικά, όπως τώρα που η κυβέρνηση βρίσκεται με την πλάτη στον τοίχο με αφορμή την τραγωδία των Τεμπών.
Μετά τα μεγαλειώδη συλλαλητήρια με το αίτημα της Δικαιοσύνης και να μην υπάρξει καμιά συγκάλυψη για την υπόθεση, άρχισαν να διαρρέονται αίφνης ονόματα υπουργών που θα αποχωρούσαν άμεσα από την κυβέρνηση, λόγω της «εμπλοκής» τους με την υπόθεση των Τεμπών.
Υπήρξαν και ονόματα πολιτικών που δόθηκαν από συγκεκριμένους κύκλους, εντός κι εκτός κυβέρνησης, ως αυτοί που θα πλήρωναν το… μάρμαρο για την τραγωδία, είτε γιατί όντως είχαν ευθύνες είτε γιατί έπρεπε να βρεθούν οι κατάλληλοι για το «θυσιαστήριο».
Ακούστηκαν τα ονόματα του Χρήστου Τριαντόπουλου (ο οποίος παραπέμπεται στην προανακριτική και παραιτείται), που είχε άμεση σχέση με τα Τέμπη αφού τότε ήταν μέλος της κυβέρνησης και κατηγορείται για την εμπλοκή του στο «μπάζωμα» που έγινε στον τόπο της τραγωδίας.
Φυσικά υπάρχει το όνομα του πρώην περιφερειάρχη, Κώστα Αγοραστού, κι άλλων επιχειρησιακών στελεχών που ενδεχομένως να έχουν ευθύνες για τα όσα έγιναν μετά τη μοιραία σύγκρουση.
Στο επίκεντρο της απόδοσης ευθυνών για το πώς έγινε το δυστύχημα στα Τέμπη, ασφαλώς ξαναμπήκε και ο πρώην υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής. Αλλωστε, ο ίδιος κατηγορείται τόσο γιατί διαβεβαίωνε για την ασφάλεια των σιδηρόδρομων όσο και γιατί δεν προώθησε στη θητεία του την περίφημη σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση.
Περιέργως, λιγότερο ακούγεται το όνομα του υπουργού Μεταφορών επί ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστου Σπίρτζη, ο οποίος έχει κι αυτός ευθύνες για την κατάσταση των σιδηροδρόμων.
Το εντελώς οξύμωρο, παράλογο αλλά και ύποπτο πολιτικά είναι ότι τις τελευταίες ημέρες έχει μπει στο στόχαστρο συγκεκριμένων κύκλων και ο νυν υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σταϊκούρας. Ο οποίος, θυμίζουμε, κάθισε στην ηλεκτρική καρέκλα του συγκεκριμένου υπουργείου στις 27 Ιουνίου 2023, δηλαδή τέσσερις μήνες μετά το δυστύχημα στα Τέμπη. Όταν έγινε η σύγκρουση ήταν υπουργός Οικονομικών και ουδεμία αρμοδιότητα είχε για τους σιδηρόδρομους.
Παρ’ όλα αυτά οι συγκεκριμένοι κύκλοι κάνουν διαρροές περί αποχώρησης του κ. Σταϊκούρα από την κυβέρνηση στον επικείμενο ανασχηματισμό, και κάποιοι του «φορτώνουν» ακόμη και τα… Τέμπη.
Ή ακόμη και το γεγονός ότι χρόνια τώρα γίνεται λαθρεμπόριο διαλυτών στα σύνορα με τη Βουλγαρία, την ευθύνη την οποία προφανώς έχουν τα τελωνεία και οι διωκτικές αρχές κι όχι το υπουργείο Μεταφορών.
Επειδή, όμως, όπως αναφέρθηκε στην αρχή, η πολιτική είναι πόλεμος, κι ενίοτε εμφύλιος, σε πολλούς πολιτικούς κύκλους ακούγεται ότι ο Σταϊκούρας κάποιους έχει ενοχλήσει και θέλουν να τον θυσιάσουν. Κι ότι σκοπίμως του χρεώνουν λάθη ή παραλείψεις για τις οποίες ο ίδιος δεν έχει ευθύνη.
Κι ενδεχομένως να κρύβεται πίσω από αυτές τις επιθέσεις και τις διαρροές μια προσπάθεια ορισμένων να προωθήσουν την δική τους υποψηφιότητα για συμμετοχή στην κυβέρνηση ή γιατί αναζητούν εξιλαστήρια θύματα.
Ουσιαστικά ο κ. Σταϊκούρας ανέλαβε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο «φορτωμένο» με αμαρτίες 50 και πλέον ετών, με καθυστερήσεις στον εκσυγχρονισμό του για τις οποίες θα έπρεπε να λογοδοτήσουν πολλοί άλλοι υπουργοί Μεταφορών πριν από την νυν.
Και φυσικά με μια σύμβαση παραχώρησης του σιδηροδρόμου στην Hellenic Train, μια λεόντειο συμφωνία για την οποία υπεύθυνος είναι ο κ. Σπίρτζης και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.
Παράλληλα, ο νυν υπουργός βρήκε ένα δίκτυο απαξιωμένο υπό το βάρος της φοβερής τραγωδίας στα Τέμπη όπου ήρθε και ο Daniel να καταστρέψει ένα μεγάλο τμήμα του στη Θεσσαλία.
Το ξυλόλιο
Τις τελευταίες ημέρες στο υπουργείο Μεταφορών καλούνται να αποκρούσουν ακόμη και την κατηγορία για ένα πιθανό παράνομο φορτίο ξυλολίου ή άλλων επικίνδυνων προϊόντων στην μοιραία εμπορική αμαξοστοιχία.
Ωστόσο, ακόμη και τη φόρτωση και τον έλεγχο των φορτίων στα τρένα την έχουν ο αποστολέας και ο μεταφορέας. Δηλαδή αυτός που έστειλε (εφόσον αποδειχθεί) τα επικίνδυνα υλικά και η Hellenic Train που διαχειρίζεται τη γραμμή.
Όπως δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός: «εκ του θεσμικού πλαισίου, όχι μόνο στην Ελλάδα, σε όλη την Ευρώπη, ο ρόλος του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν είναι να ελέγχει τα φορτία. Ευθύνη έχει ο αποστολέας και ο μεταφορέας και αν είναι από το εξωτερικό, είναι τα τελωνεία. Άρα δεν υπάρχει καμία ευθύνη των φορέων και των υπηρεσιών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εδώ και χρόνια, δεν έχει αλλάξει κάτι το τελευταίο διάστημα, να ελέγχει τα φορτία. Αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχουν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί για το όποιο λαθρεμπόριο στα καύσιμα, στα καπνικά, στα ποτά».
Ο κ. Σταϊκούρας το μόνο που μπορεί να κάνει, εφόσον βρίσκεται σε ισχύ η σύμβαση του ΣΥΡΙΖΑ με την ιταλική εταιρεία, είναι ακόμη και να «σπάσει» τα συμβόλαια εφόσον αποδειχθεί ότι κάτι έκρυβε η μοιραία αμαξοστοιχία.
Κάτι που το δήλωσε ξεκάθαρα στο mononews τονίζοντας πως «αν διαπιστωθεί ότι οι Ιταλοί δεν είχαν διασφαλίσει τις προϋποθέσεις για ασφαλή ταξίδια των πολιτών τότε το ελληνικό κράτος θα καταγγείλει τη σύμβαση του 2016 με την οποία τα τρένα είχαν παραχωρηθεί στην Hellenic Train από την τότε κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ.»
Οσο για το τι έχει γίνει τα τελευταία δύο χρόνια για τον εκσυγχρονισμό του σιδηρόδρομου, το υπουργείο Μεταφορών διαβεβαιώνει ότι η κατάσταση είναι πολύ καλύτερη μετά την τραγωδία των Τεμπών.
«Σήμερα έχουμε πια πιο ασφαλείς μετακινήσεις απ’ ότι στο παρελθόν», δήλωσε πρόσφατα ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών συμπληρώνοντας ότι η βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου είναι μια διαρκής διαδικασία που απαιτεί συνεχή παρακολούθηση και αναβάθμιση.
Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας «από το Σεπτέμβριο του ’23 έχουμε πλήρως και λειτουργική σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη» προσθέτοντας ωστόσο ότι οι ζημιές από την κακοκαιρία “Daniel” καθυστέρησαν την πλήρη εφαρμογή του συστήματος σε συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου.
«Πήγαμε στο Ελεγκτικό Συνέδριο την προηγούμενη εβδομάδα και λογικά υπογράφονται συμβάσεις τον επόμενο μήνα, έτσι ώστε να ξεκινήσει η αποκατάσταση μόνιμη και πιο ανθεκτική του βασικού σιδηροδρομικού άξονα και των κάθετων, Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλα – Καλαμπάκα, μαζί με τα συστήματα τηλεδιοίκησης και σηματοδότησης που καταστράφηκαν στην εν λόγω περιοχή εκτιμούμε ότι αυτά τα έργα θα ολοκληρωθούν περίπου το καλοκαίρι του 2026». Έργα συνολικού κόστους 463 εκατ. ευρώ.
«Υπάρχουν άλλα περίπου 900 εκατ. ευρώ, τα οποία θα τρέξουν το επόμενο χρονικό διάστημα συνολικά για την αποκατάσταση σε έξι περιφερειακές ενότητες της χώρας, στην Κεντρική Ελλάδα, εξαιτίας του Ντανιέλ», συμπλήρωσε ο υπουργός.
Σχετικά με τις επιπλέον ενέργειες που έχουν γίνει, ο υπουργός υπογράμμισε τη δημιουργία πέντε κέντρων κυκλοφορίας και τεσσάρων κέντρων ελέγχου σηράγγων, τα οποία, όπως είπε, δεν υπήρχαν πριν από το δυστύχημα στα Τέμπη.
«Το ερώτημα είναι αν φτάνουν όλα αυτά», παραδέχθηκε ο κ. Σταϊκούρας λέγοντας ότι «η απάντηση είναι όχι. Χρειάζονται και άλλες πρωτοβουλίες». Αναφέρθηκε, μάλιστα, στην τρίτη έκθεση προόδου της κυβέρνησης για τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου, η οποία υποβλήθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 31 Ιανουαρίου 2025. «Κάθε δίμηνο έχουμε συμφωνήσει να υποβάλλουμε νέα έκθεση προόδου», σημείωσε προσθέτοντας ότι επιδίωξη είναι για την εκπαίδευση του προσωπικού. «Είμαστε σε καλύτερη θέση απ’ ότι ήμασταν. Τα προβλήματα όμως έχουν μαζευτεί εδώ και 20 – 30 χρόνια. Έχουμε 90 αφύλακτες ισοπεδώσεις διαβάσεις», πρόσθεσε ο κ. Σταϊκούρας.
«Τα περιστατικά τα οποία αναδεικνύονται ήταν πολλαπλάσια πριν τα Τέμπη, αλλά τότε δεν ασχολούνταν κανένας. Τώρα συνεπώς, για πρώτη φορά εξασφαλίσαμε 25.000.000 ευρώ με το Υπουργείο Οικονομικών και βγαίνουν διαγωνισμοί έτσι ώστε να αντιμετωπίσουμε ολιστικά το πρόβλημα των εισόδων διαβάσεων σε όλη τη χώρα», τόνισε.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- HOPEgenesis: Το πάρτι για τα 10 χρόνια, η «διαστημική» κατασκευή, η «απόλυτη» και οι υψηλοί προσκεκλημένοι
- Όλη η αλήθεια για το placement της Trade Estates, η συντριβή του Ούγγρου αναλυτή και το κρυμμένο μυστικό του report της ΑΧΙΑ
- Κωτσόβολος: Ο κρυφός άσος της ΔΕΗ και το συγκριτικό πλεονέκτημα
- TITAN AMERICA: Μεγέθυνση μετά την είσοδο στο NYSE- Που θα επενδυθούν τα έσοδα της έκδοσης
![](https://www.mononews.gr/wp-content/themes/mononews2025/assets/icons/google-news-icon.png)