• Top Stories

    Τέρμα οι διαφημίσεις για αποκριάτικες στολές με σεξουαλικά υπονοούμενα

    Δημήτρης Παπαδημητρίου

    Ο υπ. Οικονομίας και Ανάπτυξης Δ. Παπαδημητρίου


    Τέλος στη διάθεση ή και εμπορική προβολή προϊόντων, κυρίως στις αποκριάτικες στολές με σεξουαλικά υπονοούμενα, τα οποία πωλούνταν σε παιδικά τμήματα ορισμένων καταστημάτων επέβαλε ο υπουργός Οικονομίας Δ. Παπαδημητρίου.

    Όπως αναφέρει η «Καθημερινή», πρόκειται για προϊόντα που είτε είχαν σεξουαλικά υπονοούμενα, είτε προβάλλονταν μέσω αυτών ναζιστικά πρότυπα.

    Η απόφαση βασίστηκε στη γνωμοδότηση της Επιτροπής Προστασίας Ανηλίκων και προβλέπει τα εξής:

    • Δεν θα περιλαμβάνονται προϊόντα, όπως το σακίδιο πλάτης με απεικόνιση γλειφιτζουριού και επιγραφή «Lick it slowly» (γλείψε το αργά) και άλλα παρόμοια, σε καταστήματα παιχνιδιών, σε παιδικά τμήματα καταστημάτων και σε έντυπα, φυλλάδια, e-shops που απευθύνονται σε ανήλικους καταναλωτές και ιδίως σε παιδιά κάτω των 14 ετών. Τέτοια μηνύματα μπορεί να λειτουργήσουν αρνητικά προς το παιδί, εξοικειώνοντάς το με σεξιστικά πρότυπα.
    • Δεν θα επιτρέπεται η προβολή προϊόντων, όπως άσεμνες αποκριάτικες στολές που παρουσιάζονται ως παιδικές, σε ιστοσελίδες ή καταστήματα, προκειμένου να μην αλλοιώνονται τα χαρακτηριστικά της ηλικίας αυτής.
    • Δεν θα επιτρέπεται η εμπορική προβολή προϊόντων, όπως η παιδική στολή που αναπαριστά τον Χίτλερ, με το αιτιολογικό ότι η διάθεση τέτοιων στολών παραπέμπει σε στάσεις και χειρονομίες άμεσα συνδεδεμένες με εγκλήματα μίσους, όπως ο ναζιστικός χαιρετισμός.

    Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή Προστασίας Ανηλίκων αποτελεί βάσει του άρθρου 7α του ν. 2251/1994, διεπιστημονικό συμβουλευτικό όργανο της Πολιτείας σε θέματα προστασίας της ψυχικής υγείας των παιδιών από εμπορικές πρακτικές και καταναλωτικά προϊόντα.

    Σημειώνεται, επίσης, ότι βάσει του άρθρου 13α παρ. 2 του Ν.2251/1994 για την Προστασία του Καταναλωτή, προβλέπεται η επιβολή διοικητικών κυρώσεων σε βάρος των παραβατών των διατάξεων του νόμου.

    Τέλος, επισημαίνεται, ότι αποδέκτες της απόφασης, μεταξύ άλλων, είναι: η Γενική Γραμματεία Βιομηχανίας, το υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας, καθώς και οι Ενώσεις Καταναλωτών, ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βιομηχάνων και η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων, προκειμένου να ενημερωθούν και να ενημερώσουν τα μέλη τους.

    ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ:  Μόνικα Μπελούτσι: Γυμνή, εντυπωσιακή και σέξι στο GQ

    ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ποιο μοντέλο αυτοκινήτου ρήμαξε σπείρα κλεφτών στην Αττική;

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: L’Oréal: Το ενδιαφέρον του γαλλικού κολοσσού για την ελληνική Apivita

     



    ΣΧΟΛΙΑ