Ο υπουργός Παιδείας, Κυριάκος Πιερρακάκης
Περιεχόμενα
Την παρουσίαση των βασικών σημείων του νομοσχεδίου για την ενίσχυση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης έκανε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης στη πρώτη συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων στη Βουλή.
«Ερχόμαστε σήμερα να συζητήσουμε την πρώτη από μία σειρά από μεταρρυθμίσεις τις οποίες θα εισάγουμε ως Υπουργείο Παιδείας και ως Κυβέρνηση το επόμενο διάστημα. Είναι εξόχως συμβολικό ότι η πρώτη αυτή μεταρρύθμιση γίνεται στο χώρο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης», ανέφερε, σημειώνοντας ότι αναμένεται και νέα νομοθετική πρωτοβουλία του υπουργείου Παιδείας το επόμενο διάστημα που θα αφορά τα σχολεία.
«Σχηματικά, από τον ατμό, στον ηλεκτρισμό ως τη πληροφορική καλύφθηκαν οι τρείς πρώτες επαναστάσεις. Τώρα, πρακτικά, είμαστε σε μία σύγκλιση της ψηφιακής με τη φυσική και τη βιολογική σφαίρα. Και η διάσταση αυτή της κατασκευής και της υλικής δημιουργίας επανέρχεται δυναμικά μέσα από την ώσμωσή της με την Τεχνολογία. Άρα, για να συμμετάσχουμε προνομιακά σε αυτό το πεδίο χρειάζεται να παράγουμε, να προοδεύουμε και να κάνουμε τολμηρά βήματα στην Παιδεία και ειδικά εγώ θα έλεγα στο σκέλος αυτό της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης», σημείωσε.
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
«Ο νόμος αυτός είναι ένα κομμάτι της μεταρρυθμιστικής διαδικασίας και όχι το όλον», σημείωσε ο Υπουργός Παιδείας κατά την ομιλία του υπογραμμίζοντας την σημασία της χρηματοδότησης από το Ταμείο Ανάκαμψης ύψους 114 εκατ. ευρώ για ενίσχυση των υποδομών στα εργαστήρια των δομών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.
«Τα πρότυπα ΕΠΑΛ θεωρούμε και αξιολογούμε ότι έχουν πετύχει. Γι’ αυτό και θέλουμε, οι καινοτομίες των πρότυπων ΕΠΑΛ να διαχυθούν στο σύνολο των ΕΠΑΛ. Σ’ αυτό το πλαίσιο λοιπόν, θα δείτε αρκετές αλλαγές να δρομολογούνται από το Σεπτέμβριο του ’25.
Σε ό,τι αφορά τα σημερινά ΙΕΚ, κρίνουμε σκόπιμο να συντελεστεί μία αλλαγή πολλαπλών επιπέδων. Τον Φεβρουάριο 130 νέοι οδηγοί κατάρτισης εισάγονται στα ΙΕΚ, δηλαδή προγράμματα σπουδών του επιπέδου 5. Οι Οδηγοί Κατάρτισης αυτοί, εν πολλοίς, περιγράφουν και περιλαμβάνουν νέα επαγγέλματα
Ο στόχος ποιος είναι; Να μπορέσουμε, εντός αυτής της τετραετίας να έχουμε θεμελιώσει- δομήσει τουλάχιστον 60 δομές campuses, οι οποίες ιδανικά, θα πρέπει να είναι θεματικά και περιφερειακά στοχευμένες», περιέγραψε για τα βασικά σημεία του νομοσχεδίου τα οποία προβλέπουν rebranding των ΙΕΚ σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΣΑΕΚ) και δημιουργία πολυδύναμων σχολικών συγκροτημάτων με στόχο τη συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία και τη διασύνδεσή τους με την αγορά εργασίας.
«Πρώτη επιλογή»
Επαναλαμβάνοντας τον στόχο της πολιτικής ηγεσίας, ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι «η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση να γίνει για πολλούς συμπολίτες μας πρώτη επιλογή στη χώρα μας».
Και συνέχισε ότι: «Πρέπει εμείς από τη δικιά μας πλευρά ως Πολιτεία, να δημιουργήσουμε τις συνθήκες ώστε αυτό να μπορεί να επιτευχθεί: με αναβάθμιση στις υποδομές, με βελτιώσεις, με όσο το δυνατόν περισσότερες θεσμικές διευκολύνσεις και μία ξεκάθαρη στρατηγική στόχευση. Θα διαπιστώσετε ότι ο συγκεκριμένος Νόμος έρχεται ως συνέχεια του προηγούμενου, οι μεταρρυθμίσεις είναι αθροιζόμενες. Πετυχαίνουν όμως όταν είναι πολλαπλασιαζόμενες, όταν ουσιαστικά πολλαπλασιάζεται το αντικείμενό τους και το αποτέλεσμά τους».
Επόμενα βήματα
Σχετικά με το σύνολο του νομοθετικού έργου που σχεδιάζεται ο κ. Πιερρακάκης σημείωσε ότι στόχος είναι να «πατήσουμε γκάζι και όχι φρένο» για την εφαρμογή μεταρρυθμίσεων.
«Νομίζω ότι θα διαπιστώσετε από το σύνολο αυτής της πρωτοβουλίας, από τη λογική που τη διέπει, και από την ταχύτητα με την οποία ευρύτερα θέλουμε να κινηθούμε, σε μεταρρυθμίσεις σε όλα τα επίπεδα της Παιδείας, σε όλα τα κομμάτια της Εκπαίδευσης ότι αντιλαμβανόμαστε και μεταβολίζουμε το πνεύμα και το νεύμα του εκλογικού σώματος ως μία εντολή να πατήσουμε γκάζι και όχι φρένο, ως μία εντολή να μεταβολίσουμε το διαχρονικό διάλογο για θέματα παιδείας που είχε διαρκέσει εδώ και δεκαετίες, ως μία αφορμή για πράξη, κίνηση, ταχύτητα και δράση. Κι αυτό θα συμβεί παντού», κατέληξε.
Διαβάστε επίσης:
Υπουργείο Παιδείας: Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση
Τι πρέπει να κάνει ο Πιερρακάκης στα σχολεία για να πάψει να… γέρνει η Pisa – Αρθρο παρέμβαση