Με τα σχολεία να ανοίγουν την επόμενη εβδομάδα, το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει εγκύκλιο για τις απουσίες των μαθητών λόγω Covid, η οποία αναμένεται να έχει εκδοθεί το αργότερο μέχρι τη Δευτέρα.

Ο υπουργός Παιδείας κ. Κυριάκος Πιερρακάκης ανέφερε σε δήλωσή του στον τηλεοπτικό σταθμό Action 24 ότι η εγκύκλιος θα έχει αναδρομική ισχύ, καλύπτοντας την περίπτωση μαθητών που έχασαν διδακτικές ώρες κατά το προηγούμενο διάστημα λόγω Covid.

Η διαδικασία για τις απουσίες

Σχετικά με τις ιώσεις, το υπουργείο Παιδείας αναμένει το άνοιγμα των σχολείων και σχεδιάζει  να παρέμβει εφόσον καταγραφεί υψηλό ποσοστό μαθητών που απουσιάζουν δικαιολογημένα λόγω εποχικής γρίπης.

Σημειώνεται ότι στην εγκύκλιο θα προβλέπεται η μη προσμέτρηση απουσιών συνολικά πέντε ημερών του μαθητή από το σχολείο, εφόσον έχει δηλωθεί θετικό αποτέλεσμα Covid στο gov.gr. Ο μαθητής θα πρέπει να έχει υποβληθεί σε τεστ στο φαρμακείο, σε κέντρο υγείας ή σε νοσοκομείο και στη συνέχεια οι γονείς του θα προσκομίσουν το έγγραφο στο σχολείο, ώστε να μην προσμετρηθούν οι απουσίες του.

Τις τελευταίες εβδομάδες, με την έξαρση του κορονοϊού έχουν υποβληθεί προς τις  σχολικές μονάδες δεκάδες ερωτήματα από γονείς, καθώς υπάρχει κίνδυνος κάποιος μαθητής να κινδυνέψει να χάσει τη χρονιά λόγω πολλών απουσιών.

Το πρόβλημα εντείνεται ακόμα περισσότερο στο Λύκειο, όπου είθισται οι μαθητές της Γ’ Λυκείου να απουσιάζουν για μεγάλο αριθμό ημερών προς το τέλος της σχολικής χρονιάς, για να προχωρήσουν με τη μελέτη τους για τη συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις.

Διπλή απελευθέρωση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Για μία «διπλή απελευθέρωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από τα δεσμά της γραφειοκρατίας και από νοοτροπίες περασμένων δεκαετιών, ώστε και το δημόσιο πανεπιστήμιο να αυτοδιοικηθεί σοβαρά και να διεθνοποιηθεί και η χώρα να ανοιχτεί στα μη κρατικά-μη κερδοσκοπικά παραρτήματα ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και να μετατραπεί σε ένα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο», έκανε λόγο ο κ. Κυριάκος Πιερρακάκης, αναφερόμενος στο νομοσχέδιο για τα μη κρατικά μη κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, το οποίο αναμένεται να μπει σε δημόσια διαβούλευση εντός του Ιανουαρίου.

«Είναι εντολή του πρωθυπουργού και κυβερνητική δέσμευση να στηριχτεί όσο πιο σοβαρά γίνεται το δημόσιο πανεπιστήμιο θεσμικά και οικονομικά. Περί το 1 δισεκατομμύριο από το Ταμείο Ανάπτυξης θα κατευθυνθεί για τις ανάγκες του και ταυτόχρονα θα απελευθερωθεί από την καταναγκαστική γραφειοκρατία, ώστε να διαδραματίσει τον ρόλο του σε καθεστώς κανονικής αυτοδιοίκησης. Ταυτόχρονα, θα του δοθεί η ευκαιρία να συνεργαστεί με μεγάλα εκπαιδευτικά ιδρύματα του εξωτερικού για μεταπτυχιακές σπουδές και ανάλογα προγράμματα και να προσελκύσει στην Ελλάδα μεγάλο αριθμό ξένων φοιτητών», σημείωσε ο υπουργός.

Τι θα ισχύσει για τη μη κρατικά πανεπιστήμια

Για την ίδρυση των μη κρατικών-μη κερδοσκοπικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων επανέλαβε το πλαίσιο, θεσμικό, εκπαιδευτικό και υποδομών, που θα περιλαμβάνει το υπό κατάθεση νομοσχέδιο και διευκρίνισε: «Θεσπίζουμε τις αυστηρότερες προϋποθέσεις σε όλη την Ευρώπη για την ίδρυση των παραρτημάτων των ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων στην Ελλάδα σε θεσμικό και εκπαιδευτικό επίπεδο, όπως και σε αυτό των υποδομών. Ταυτόχρονα, τα νέα αυτά ιδρύματα θα διαθέτουν πλήρη ακαδημαϊκά και επαγγελματικά δικαιώματα. Η χώρα μας έχει αυτήν τη στιγμή περί τις 40.000 φοιτητές που σπουδάζουν σε ξένα πανεπιστήμια, μόνο στην Κύπρο υπολογίζονται στις 18.000 όσοι σπουδάζουν σε προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές. Αυτή η κατάσταση χρειάζεται να αλλάξει, ο στόχος μας είναι όσοι περισσότεροι Έλληνες να μπορούν να σπουδάζουν στον τόπο τους και σε πανεπιστημιακά ιδρύματα-παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων. Μιλάμε για σοβαρά παραρτήματα σοβαρών πανεπιστημίων. Ενδιαφέρον ήδη υπάρχει για την εξέλιξη αυτή».

Απαντώντας σε ερώτηση για τις αντιδράσεις που ήδη είδαν το φως της δημοσιότητας, ο κ. Πιερρακάκης αναφέρθηκε «σε μάχες οπισθοφυλακής» και κάλεσε τις πολιτικές δυνάμεις να συνεργαστούν και να εγκρίνουν από κοινού αυτήν τη μεγάλη αλλαγή, «όπως συνέβη στην Κύπρο, που τώρα έχει καταστεί πλέον ένα περιφερειακό εκπαιδευτικό κέντρο. Δεν υπάρχει κανείς λόγος να φοβόμαστε αυτό που υπάρχει σε όλον τον πλανήτη».

Ο υπουργός Παιδείας τόνισε πως «Ιανουάριο το νομοσχέδιο θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, Φεβρουάριο θα ψηφιστεί» και αποκάλυψε ότι «στις διατάξεις που αφορούν στο δημόσιο πανεπιστήμιο θα περιληφθούν οι περισσότερες από τις προτάσεις της Συνόδου των Πρυτάνεων».

Οι παρεμβάσεις για την ενδοσχολική βία

Για το θέμα της σχολικής-ενδοσχολικής βίας επεσήμανε ότι «πρόκειται για πολύ σοβαρό θέμα που μαστίζει όλη την Ευρώπη και μας αφορά όλους. Στόχος μας είναι με τις θεσμικές παρεμβάσεις του επόμενου διαστήματος να είμαστε κοντά σε κάθε παιδί και σε κάθε οικογένεια. Υπάρχει ένα θεσμικό πλαίσιο από την προκάτοχό μου, κυρία Κεραμέως, αλλά θα πάμε παραπέρα, χρειαζόμαστε μία καμπάνια εθνικής εμβέλειας για το θέμα. Στο επόμενο διάστημα θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε μία πλατφόρμα καταγραφής ανάλογων περιστατικών ανά σχολική μονάδα για να αποκτήσουμε τη δυνατότητα εξατομικευμένης αντιμετώπισης των περιστατικών. Η βία χρειάζεται να χτυπηθεί θεμελιακά σε συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων για το καλύτερο αποτέλεσμα, κανείς μόνος του δεν μπορεί να την αντιμετωπίσει».

Προς ψήφιση το νομοσχέδιο για την επαγγελματική εκπαίδευση

Ολοκληρώνεται σήμερα ο κύκλος δημόσιας διαβούλευσης του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή μέσα στο επόμενο δεκαήμερο.

«Θέλουμε να καταστήσουμε την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση πρώτη, ελκυστική και αξιόπιστη επιλογή για πολλούς νέους μας», έχει αναφέρει σε πρόσφατες δηλώσεις του ο κ. Πιερρακάκης ο οποίος ετοιμάζεται εντός του Φεβρουαρίου να εγκαινιάσει 130 νέοι οδηγοί κατάρτισης, δηλαδή  νέα προγράμματα σπουδών για επαγγέλματα που θα προστεθούν στη λίστα των ειδικοτήτων που διδάσκονται στα ΕΠΑΛ και τα ΙΕΚ (τα οποία μετονομάζονται σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης).  Ο κ. Πιερρακάκης επέμεινε στην αναγκαία διαλειτουργικότητα στις δομές campus που θα ιδρυθούν μεταξύ ΕΠΑΛ και ΙΕΚ σημειώνοντας ότι είναι«για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με βάση και τις ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής και τις αναπτυξιακές ανάγκες που προκύπτουν».

Δείτε εδώ την εγκύκλιο