Ολοκληρώθηκε η συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου, που πραγματοποιήθηκε μέσω τηλεδιάσκεψης, υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη.

Στη συνεδρίαση, πέραν των τελευταίων εξελίξεων στο μέτωπο της πανδημίας και τις αποφάσεις που ελήφθησαν για την επιστροφή στη… νέα καθημερινότητα, συζητήθηκαν:

-Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων κ. Α. Γεωργιάδης παρουσίασε το νομοσχέδιο περί σύστασης της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς, με στόχο την ουσιαστική μεταρρύθμιση των δομών του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για την αντιμετώπιση του οικονομικού εγκλήματος στο εμπόριο.

Η Κυβέρνηση έχει αναδείξει ως στρατηγικό στόχο την προστασία της διανοητικής ιδιοκτησίας, την υπεραξία των εμπορικών σημάτων, την αύξηση των οικονομικών μεγεθών των επιχειρήσεων και την επακόλουθη αύξηση των δημόσιων εσόδων. Για αυτό και η αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου αναδεικνύεται αφενός ως ζήτημα εθνικής ασφάλειας, αφετέρου ως αναπτυξιακή πολιτική. Ήδη από τον Ιούλιο του 2019 έως σήμερα, με τη νέα πολιτική της κυβέρνησης για την πάταξη του παράνομου εμπορίου, έχουν πραγματοποιηθεί 15.288 έλεγχοι, έχουν κατασχεθεί ως απομιμητικά προϊόντα 142.060 τεμάχια και έχουν επιβληθεί πρόστιμα ύψους 842.700 ευρώ. Τα ποσοστά παρουσιάζουν αύξηση σε σχέση με την αντίστοιχη προηγούμενη χρονιά: στους ελέγχους 372%, στις κατασχέσεις 644% και στα πρόστιμα 138%. Τα στοιχεία μιλούν από μόνα τους: το παρεμπόριο ελέγχεται και περιορίζεται ενώ το νόμιμο εμπόριο προστατεύεται.

Η σύσταση και η θεσμική ενίσχυση της προτεινόμενης δομής (Διυπηρεσιακή Μονάδα Ελέγχου Αγοράς), έχει υιοθετήσει τις βέλτιστες διεθνείς πρακτικές στην οργάνωση και λειτουργία, ενοποιεί υπάρχουσες εσωτερικές δομές σε μία, επιφορτίζεται με την αντιμετώπιση του παραεμπορίου ως κύρια Εθνική Αρχή υπό το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, ενισχύει την επιχειρησιακή και κατασταλτική δράση του ελεγκτικού μηχανισμού μέσα από τη διυπηρεσιακή συνεργασία με τα σώματα ασφαλείας, ενεργεί οριζόντια σε όλο τον κύκλο “ζωής” των προϊόντων και υπηρεσιών και εξοικονομεί πόρους από άλλες κρατικές υπηρεσίες.

Στο νομοσχέδιο επίσης προβλέπεται η σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Βιομηχανίας. Ο Πρωθυπουργός, κατά τη συζήτηση που ακολούθησε, τόνισε ότι η υγειονομική κρίση του κορονοϊού ανέδειξε την ανάγκη “η χώρα να αποκτήσει συγκροτημένη βιομηχανική πολιτική. Και τώρα ανοίγει και η ευρωπαϊκή συζήτηση για την ανάγκη να επανακτήσει η Ευρώπη αυτάρκεια σε κρίσιμους τομείς, όπως της δημόσιας υγείας”. Όπως σημείωσε, “η εμπειρία της παραγωγής αντισηπτικού και χειρουργικών μασκών υψηλής ποιότητας δείχνει ότι ο ιδιωτικός τομέας στην Ελλάδα ανταποκρίθηκε πολύ γρήγορα”.

– Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας “Εκσυγχρονισμός Χωροταξικής και Πολεοδομικής Νομοθεσίας”.
Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κ. Χατζηδάκης και ο Υφυπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Δημήτρης Οικονόμου παρουσίασαν το νομοσχέδιο με το οποίο εισάγονται οι παρακάτω επτά βασικές τομές στην χωροταξική και πολεοδομική νομοθεσία.
–    Απλούστευση της χωροταξικής και πολεοδομικής νομοθεσίας.
–    Αυστηροί και αναπτυξιακοί κανόνες στην εκτός σχεδίου δόμηση.
–    Μεταρρύθμιση στις γενικές χρήσεις γης.
–    Ενεργοποίηση Μεταφοράς Συντελεστή Δόμησης.
–   Επιτάχυνση για πολεοδομικά σχέδια σε όλους τους δήμους της χώρας εντός 6 ετών με εισαγωγή του θεσμού των πιστοποιημένων αξιολογητών χωρικών μελετών.
–   Απλοποίηση – εκσυγχρονισμός του Νέου Οικοδομικού Κανονισμού με μέριμνα για τα άτομα με ειδικές ικανότητες.
–    Επίλυση χρόνιων προβλημάτων στα Ειδικά Χωροταξικά Πλαίσια.

Ο Πρωθυπουργός σημείωσε ότι στη χώρα μας “με την υπέρ-ρύθμιση που υπήρξε για δεκαετίες δεν καταφέραμε ούτε το περιβάλλον να προστατέψουμε όπως θέλαμε, ούτε την ανάπτυξη να προωθήσουμε. Είναι σημαντικό, επομένως, τόσο για την προστασία του περιβάλλοντος όσο και για την ανάπτυξη να υπάρξει η καλύτερη δυνατή προετοιμασία αυτού του κομβικού νομοσχεδίου με την κατάλληλη νομική και ευρύτερη δημόσια διαβούλευση”.

– Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τον Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης
Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης κ. Κ. Πιερρακάκης παρουσίασε τον Κώδικα Ψηφιακής Διακυβέρνησης που αναμένεται να βγει σε διαβούλευση τις επόμενες εβδομάδες.
Με το νομοσχέδιο αυτό:
–    Ρυθμίζονται θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
–  Κωδικοποιούνται πάνω από 125 διατάξεις που περιλαμβάνονται σε δεκάδες νόμους της προηγούμενης δεκαπενταετίας για την πληροφορική και τους ανανεώνουμε με τα σημερινά δεδομένα (π.χ. Διαύγεια, Προσβασιμότητα, Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση).
–  Προωθείται νέο νομοθετικό πλαίσιο για τον Ενιαίο Αριθμό του Πολίτη, τις ψηφιακές υπογραφές, τα ψηφιακά έγγραφα.
–    Ενσωματώνονται ευρωπαϊκές οδηγίες για τα προσωπικά δεδομένα.
–  Ενσωματώνεται στον Κώδικα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών της ΕΕ, νομοθεσία αναγκαία για το πέρασμα στην εποχή του 5G.
–  Εισάγονται νέες διατάξεις για την απαραίτητη θεσμική βάση του Ψηφιακού Κράτους για την επόμενη δεκαετία.

Σε συνέχεια του Επιτελικού Κράτους, θεμελιώνουμε την τεχνολογική εξέλιξη της χώρας, δίνοντας έμφαση τόσο στον αναπτυξιακό χαρακτήρα όσο και στην προστασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των πολιτών. Απελευθερώνουμε τις τεχνολογικές δυνατότητες της Δημόσιας Διοίκησης και μειώνουμε τη γραφειοκρατία προς πολίτες και επιχειρήσεις.

Στο τέλος της παρουσίασης του νομοσχεδίου ο Πρωθυπουργός επεσήμανε ότι “ο ψηφιακός μετασχηματισμός αφορά όλη την κυβέρνηση, όχι μόνο το αρμόδιο Υπουργείο. Οι πολίτες το αντιλαμβάνονται στην καθημερινότητά τους και αναγνωρίζουν το έργο μας”.

Τα νομοσχέδια του Υπουργείου Δικαιοσύνης για α) Ενσωμάτωση Οδηγιών ΕΕ και β) Επιτάχυνση στην απονομή δικαιοσύνης και δικονομία Ελεγκτικού Συνεδρίου. 

A. Ο Υπουργός Δικαιοσύνης κ. Κ. Τσιάρας παρουσίασε το Σχέδιο Νόμου με το οποίο ενσωματώνονται στην εθνική έννομη τάξη Ευρωπαϊκές Οδηγίες, των οποίων η μεταφορά στην εθνική νομοθεσία εκκρεμεί ήδη από τον Μάιο, τον Ιούνιο και τον Ιούλιο του 2019. Η ενσωμάτωση των κοινοτικών οδηγιών αποτελεί κυβερνητική προτεραιότητα καθώς αντιμετωπίζεται μια σειρά κρίσιμων ζητημάτων και θεσπίζεται κοινό πλαίσιο κανόνων για:

– Tην προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών που είναι κατηγορούμενοι ή ύποπτοι σε ποινικές δίκες, ή υπόκεινται σε διαδικασία ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης. Με τις εν λόγω ρυθμίσεις θεσπίζονται η ατομική αξιολόγηση των ανηλίκων από την Υπηρεσία Επιμελητών Ανηλίκων και Κοινωνικής Αρωγής και η σύνταξη έκθεσης  αναφορικά με την προσωπικότητα, το οικονομικό, κοινωνικό και οικογενειακό περιβάλλον καθώς και τη σωματική και διανοητική κατάσταση του ανηλίκου.
– Την καταπολέμηση, μέσω του ποινικού δικαίου, της απάτης εις βάρος των οικονομικών συμφερόντων της Ένωσης. Με τις σχετικές ρυθμίσεις εξομοιώνεται η ποινική προστασία της περιουσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης προς την προστασία της περιουσίας του Ελληνικού Δημοσίου. Τυποποιούνται ως ποινικά αδικήματα η διασυνοριακή απάτη σχετικά με τον Φ.Π.Α. και οι πράξεις υποβολής ανακριβών ή ελλιπών δηλώσεων ή παρασιώπησης πληροφοριών, παράνομης λήψης και παρακράτησης επιχορηγήσεων και παροχών, που έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση εσόδων του προϋπολογισμού της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

– Την καταπολέμηση της τρομοκρατίας και την αντικατάσταση της απόφασης-πλαισίου 2002/475/ΔΕΥ του Συμβουλίου και για την τροποποίηση της απόφασης 2005/671/ΔΕΥ του Συμβουλίου. Με την ενσωμάτωση της σχετικής Οδηγίας τυποποιούνται ως ποινικά αδικήματα η οργάνωση ή με οποιοδήποτε τρόπο διευκόλυνση ταξιδιών με σκοπό την τρομοκρατία, καθώς και η κλοπή, εκβίαση και πλαστογραφία που σχετίζονται με τρομοκρατική δραστηριότητα. Προβλέπονται, επίσης, ειδικές διατάξεις για τη διεθνή συνεργασία και την πρόσβαση, συγκέντρωση και διαβίβαση πληροφοριών σχετικά με την τρομοκρατία.

– Τη δικαστική αρωγή για υπόπτους και κατηγορουμένους στο πλαίσιο ποινικών διαδικασιών και για καταζητούμενους σε διαδικασίες εκτέλεσης του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης. Τη συστηματοποίηση του θεσμικού πλαισίου της δικαστικής αρωγής για υπόπτους και κατηγορουμένους ποινικών υποθέσεων και για καταζητούμενους σε διαδικασίες εκτέλεσης του ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης. Ειδικότερα, προβλέπονται με σαφήνεια οι προϋποθέσεις διορισμού δικηγόρου ή συνηγόρου νομικής βοήθειας σε υποθέσεις αστικού, εμπορικού και ποινικού χαρακτήρα και καθορίζονται τα κριτήρια παροχής νομικής βοήθειας στους δικαιούχους.

– Την κύρωση του Μνημονίου Διοικητικής Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Δικαιοσύνης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Δικαιοσύνης και Δημοσίας Τάξεως της Κυπριακής Δημοκρατίας της 7ης Ιουνίου του 2018.
Επιπλέον, τροποποιείται ο Ν. 3663/2008, προκειμένου να εναρμονιστεί η χώρα μας με τον σχετικό Κανονισμό της ΕΕ σχετικά με τον ορισμό εκπροσώπων της χώρας στην Eurojust.

B. Ο Υπουργός Δικαιοσύνης παρουσίασε επίσης το νομοσχέδιο για την “επιτάχυνση της δικαιοσύνης και τη δικονομία του Ελεγκτικού Συνεδρίου“, με το οποίο  δημιουργείται ένα σαφές πλαίσιο για ταχύτερη εκδίκαση διαφορών που έχουν έντονο αναπτυξιακό χαρακτήρα ενώ παράλληλα διασαφηνίζεται το πλαίσιο για την ταχύτερη εκδίκαση υποθέσεων από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

–    Στο πρώτο μέρος του νομοσχεδίου θεσπίζεται ένα ενιαίο κείμενο δικονομίας για το Ελεγκτικό Συνέδριο.

–    Με το δεύτερο μέρος συστήνεται στο Υπουργείο Δικαιοσύνης νέα αυτοτελής υπηρεσία για τη συστηματική συλλογή και επεξεργασία στατιστικών στοιχείων για τη Δικαιοσύνη.

– Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού για το Κέντρο Πολιτισμού και Δημιουργίας ΑΚΡΟΠΟΛ

Η Υπουργός Πολιτισμού κα. Λ. Μενδώνη παρουσίασε το σχέδιο νόμου ώστε το “ΑΚΡΟΠΟΛ” να συμβάλλει στην προβολή του νέου προσώπου της Ελλάδας στον κόσμο. Το αντικείμενο της δραστηριότητας του νέου φορέα (“ΑΚΡΟΠΟΛ”), είναι δομημένο σε τρεις άξονες:

•    Με κέντρο ενδιαφέροντος τα ίδια τα μέλη του πολιτιστικού και δημιουργικού κλάδου,
•    Με κέντρο ενδιαφέροντος τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό,
•    Με κέντρο ενδιαφέροντος το γενικό κοινό.
Ως προς τον α’ άξονα (καλλιτέχνες και εν γένει δημιουργοί), το ΑΚΡΟΠΟΛ θα επιδιώκει δράσεις προς:
•    Ενδυνάμωση των δομών των οργανισμών του κλάδου (capacity building),
•    Καλλιέργεια δεξιοτήτων των μελών (skill building),
•    Ανάδειξη ηγετών στο πολιτιστικό πεδίο (cultural leadership και cultural management),
•    Παροχή ευκαιριών δικτύωσης των φορέων, τόσο μεταξύ τους, όσο και με τεχνολογικούς, ερευνητικούς, χρηματοδοτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα και το εξωτερικό,
•    Παροχή εργαλείων και τεχνογνωσίας για την εξεύρεση πόρων,
•    Δημιουργία ευκαιριών κινητικότητας, φιλοξενίας καλλιτεχνών (residencies),
•    Υποστήριξη δράσεων εξωστρέφειας (π.χ. συμμετοχές σε διεθνή φεστιβάλ),
•    Σύσταση και λειτουργία ψηφιακού και φυσικού κόμβου πληροφόρησης.

Ως προς τον β’ άξονα (σύγχρονος ελληνικός πολιτισμός), σκοπός του ΑΚΡΟΠΟΛ είναι:
•    Η διερεύνηση της αμφίδρομης σχέσης μεταξύ πολιτισμού και τεχνολογίας και η ανάπτυξη προγραμμάτων γύρω από την σχέση αυτή,
•    Η διερεύνηση και συμπερίληψη καινοτόμων πρακτικών στις διάφορες μορφές καλλιτεχνικής δημιουργίας,
•    Η ερμηνεία και προσέγγιση της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομίας μέσα από σύγχρονα καλλιτεχνικά μέσα έκφρασης,
•    Η προώθηση και προβολή της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό,
•    Η δημιουργία συνθηκών που θα επιτρέπουν την ανάδειξη, και παραμονή στη χώρα αναδυόμενων καλλιτεχνικών δυνάμεων.

Ως προς τον γ’ άξονα (γενικό κοινό), σκοπός του ΑΚΡΟΠΟΛ είναι η διάχυση της σύγχρονης καλλιτεχνικής δημιουργίας μέσω:
•    Της διοργάνωσης δράσεων, εκδηλώσεων και εκθέσεων τόσο μέσα στο κτίριο του όσο και στην ευρύτερη περιοχή,
•    Της διάδρασης του γενικού κοινού με μέλη του πολιτιστικού και δημιουργικού κλάδου,
•    Της υλοποίησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων για ειδικές ομάδες (π.χ. παιδιά, οικογένειες, άτομα άνω των 65, ΑμεΑ, κάτοικοι περιοχής)
•    Της αναγέννησης της περιοχής του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.

Το “ΑΚΡΟΠΟΛ”, είναι νέος φορέας στον οποίο παραχωρείται το ακίνητο του πρώην ξενοδοχείου ΑΚΡΟΠΟΛ PALACE, επί της οδού Πατησίων 51 το οποίο ανήκει στο ΥΠΠΟΑ και έχει χαρακτηριστεί ως έργο τέχνης (Β΄ 584/1991). Ιδρύεται ως ν.π.ι.δ., εποπτευόμενο από το ΥΠΠΟΑ και λειτουργεί χάριν του δημοσίου συμφέροντος, με διοικητική και οικονομική αυτοτέλεια. Σημειώνεται ότι κατά την τρέχουσα χρηματοδοτική περίοδο ΕΣΠΑ 2014-2020, έχει προβλεφθεί ποσόν 3,7 εκ. ευρώ για τον εξοπλισμό του ΑΚΡΟΠΟΛ και την διοργάνωση των πρώτων εκδηλώσεών του. Με τον τρόπο αυτό ο νέος οργανισμός μπορεί να καθιερωθεί αμέσως και να αποκτήσει σημαντική αναπτυξιακή δυναμική.

-Το νομοσχέδιο του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων για την απλοποίηση των διαδικασιών στο πεδίο της ύλης του Υπουργείου

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Μ. Βορίδης παρουσίασε το νομοσχέδιο που αποσκοπεί στην απλοποίηση της αδειοδότησης συγκεκριμένων οικονομικών δραστηριοτήτων. Ειδικότερα αφορά υδατοκαλλιέργειες, κτηνοτροφικές δραστηριότητες, ορισμένες κτηνιατρικές δραστηριότητες (εκτροφεία, κτηνιατρικές κλινικές και κτηνιατρεία).

Η απλοποίηση αφορά κυρίως την αλλαγή της διαδικασίας έκδοσης  άδειας εγκατάστασης και την αντικατάστασή της με γνωστοποίηση μέσω ενός Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ). Στις ανωτέρω δραστηριότητες στις οποίες απλοποιείται η διαδικασία “αδειοδότησης”, ενσωματώνονται διατάξεις που αφορούν την “σιωπηρή έγκριση”, δηλαδή στην περίπτωση όπου οι αρμόδιες για τον έλεγχο υπηρεσίες, δεν διεκπεραιώσουν τον επιτόπιο έλεγχο εντός προκαθορισμένου από την κατά περίπτωση νομοθεσία χρονικού διαστήματος. Επίσης, τροποποιούνται τα παράβολα που θα ισχύσουν για ίδρυση νέας δραστηριότητας, ορίζονται αρμόδιες αρχές για τον έλεγχο και την επιβολή κυρώσεων και καταγράφονται εξουσιοδοτικές διατάξεις για έκδοση ΚΥΑ με το Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τον επιμερισμό κυρώσεων.

Επιπροσθέτως, ορίζονται αρχές εξέτασης ειδικών διοικητικών προσφυγών.

Σημειώνεται, ότι από την διαδικασία έγκρισης, εξαιρούνται οι κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις κατηγορίας Α1 και Α2 (μεγάλης δυναμικότητας) ενώ αυτές των κατηγοριών Β (μεσαίας και μικρής δυναμικότητας) μεταπίπτουν σε καθεστώς γνωστοποίησης.

-Η υπαγωγή αναγκαστικών απαλλοτριώσεων ακινήτων για την εκτέλεση έργων γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας στην ειδική διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων (ν. 2882/2001)

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλής εισηγήθηκε την έκδοση Ειδικής Πράξης του Υπουργικού Συμβουλίου, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της παρ. 4 του άρθρου 17 του Συντάγματος και του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων. Η εφαρμογή των ανωτέρω εξαιρετικών διατάξεων, επιτρέπει:

– Πρώτον, την πραγματοποίηση εργασιών και πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή της αποζημίωσης, καθώς με την απόφαση του δικαστηρίου διατάσσεται η αποβολή του ιδιοκτήτη από το ακίνητο και η άμεση παράδοση αυτού.

– Δεύτερον, προφυλάσσονται οι περιουσίες που απαλλοτριώνονται, αφού κατά την προσωρινή κατάληψη, καταβάλλεται εύλογο τμήμα της αποζημίωσης, που υπερβαίνει το 70%, και

– Τρίτον, υποχρεώνεται το Δημόσιο εντός 1 μηνός να καταθέσει αίτηση προσωρινού ή οριστικού καθορισμού της αποζημίωσης, σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις.
Σε ό,τι αφορά τον κατάλογο των έργων που υπάγονται στις εν λόγω ρυθμίσεις, αυτά αφορούν:

– Κυρίως έργα των Περιφερειών, στα οποία σημειώνονται σημαντικότατες καθυστερήσεις λόγω των απαλλοτριώσεων, έργα που αποτελούν τμήματα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, αντιπλημμυρικά έργα εξαιρετικά απαραίτητα για την προστασία οικιστικών περιοχών από πλημμυρικά φαινόμενα 50ετίας, καθώς και το έργο διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής με το Ελληνικό Σύστημα Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας (ΕΣΜΗΕ), ένα έργο ιδιαίτερα σημαντικό για την ενεργειακή ασφάλεια του νησιού αλλά και για την κάλυψη της αύξησης της ικανότητας απορρόφησης της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Κ.  Χατζηδάκης έθεσε υπ’ όψιν του Υπουργικού Συμβουλίου την ανάγκη για ταχεία ολοκλήρωση μιας σειράς από έργων για τη διαχείριση στερεών αποβλήτων (κατασκευές Μονάδων Επεξεργασίας Απορριμμάτων και  ΧΥΤΥ), τα οποία αντιμετωπίζουν οριακές καταστάσεις σε σχέση με την μέχρι τώρα ανεξέλεγκτη διάθεση των αστικών αποβλήτων στις περιοχές της Κεντρικής Μακεδονίας και διαφόρων νησιών. Πρόκειται για μονάδες που πρέπει να δημιουργηθούν, για να καλύπτουν τον Ανατολικό Τομέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και τις νήσους Λέρο, Τήνο και Ύδρα και, ειδικότερα:

α. για τη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων του Ανατολικού Τομέα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας,
β. για τον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων και τη Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων της νήσου Λέρου,
γ. για την Εγκατάσταση Επεξεργασίας Λυμάτων του οικισμού Ύδρας και την Ολοκληρωμένη Διαχείριση Αστικών Στερεών Αποβλήτων της Νήσου Ύδρας και
δ. για τον Χώρο Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων και Μονάδα Κομποστοποίησης Τήνου.

Τέλος, στα λοιπά θέματα της ημερήσιας διάταξης:

– συστήθηκε Κυβερνητική Επιτροπή για την αναθεώρηση του πλαισίου δημοσίων συμβάσεων η οποία επιλαμβάνεται της διαχείρισης του έργου για την αναμόρφωση και τον εκσυγχρονισμό  του ν. 4412/2016 “Δημόσιες Συμβάσεις Έργων, Προμηθειών και Υπηρεσιών”,
– συστήθηκε Κυβερνητική Επιτροπή για τη διευκόλυνση του εμπορίου στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής και του Οδικού Χάρτη για τη διευκόλυνση του Εξωτερικού Εμπορίου, με γνώμονα την ευελιξίας και τη ταχύτατη λήψη αποφάσεων στο σχεδιασμό της στρατηγικής και στην υλοποίηση των σχετικών δράσεων.
– καθορίστηκε η ετήσια χορηγία του Δημοσίου προς τις Ιερές Μονές του Αγίου Όρους για το οικονομικό έτος 2020.
– καθορίστηκε η αποζημίωση των μελών της Κεντρικής Επιτροπής Κωδικοποίησης.

Σημειώνεται ότι η Επιτροπή αυτή που προβλέπεται από το νόμο για το επιτελικό κράτος και υπάγεται στη Γενική Γραμματεία Νομικών και Κοινοβουλευτικών Θεμάτων της Προεδρίας της Κυβέρνησης συστήνεται με σημερινή απόφαση του Πρωθυπουργού, με Πρόεδρο τον Επίτιμο Αντιπρόεδρο του Συμβουλίου της Επικρατείας, τ. Υπουργό, Γεώργιο Σταυρόπουλο, Αντιπρόεδρο την Επίτιμη Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, Νίκη Θεοτοκάτου και διακεκριμένα μέλη που προέρχονται από το δικαστικό σώμα, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τη δικηγορία.