ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Επανέλαβε ότι η κυβέρνηση στηρίζει το ΕΣΥ αυξάνοντας τις κλίνες ΜΕΘ από 550 παρέλαβε σε περισσότερες από 1.230 σήμερα.
Εξαιτίας αυτής της κατάστασης «κρίθηκε απαραίτητο να λειτουργήσουν κλίνες covid και σε ιδιωτικά θεραπευτήρια και όταν αυτό δεν ήταν εφικτό μέσω συνεννόησης, αποφασίστηκε η επίταξη 200 κλινών από ιδιωτικές κλινικές. Έχουμε πόλεμο και κάνουμε τα πάντα για να κρατήσουμε όρθιο το ΕΣΥ».
Ο κ. Πέτσας ανέφερε ότι μόλις οκτώ ιδιώτες γιατροί ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Πολιτείας να συμβάλλουν στην μάχη κατά του κορονοϊού, χαρακτηρίζοντας την ανταπόκριση απογοητευτική, ενώ σε ερώτηση εάν το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό θα λάβει κάποιο έκτακτο επίδομα, ως επιβράβευση της προσπάθειας που καταβάλλει, απάντησε ότι η κυβέρνηση τους έχει ενισχύσει εμπράκτως στο παρελθόν και πως θα κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να είναι δίπλα τους.
«Έχουμε πόλεμο και κάνουμε τα πάντα για να κρατήσουμε όρθιο το Εθνικό Σύστημα Υγείας. Οφείλουμε ωστόσο στις δύσκολες αυτές ώρες, να μην ξεχνάμε ότι το Εθνικό Σύστημα Υγείας στέκεται όρθιο χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες των γιατρών, των νοσηλευτών, του προσωπικού και των διοικήσεων των νοσοκομείων που με υπευθυνότητα, ψυχραιμία και αυτοθυσία δίνουν καθημερινές μάχες στην πρώτη γραμμή του πολέμου» τόνισε.
Στα ελληνοτουρκικά, ο κ. Πέτσας τόνισε ότι η κυβέρνηση καταδικάζει την νέα παράνομη τουρκική Navtex με ισχύ μέχρι 29 Νοεμβρίου και καλεί την Άγκυρα να την ανακαλέσει άμεσα.
«Η κυβέρνηση επισημαίνει προς κάθε κατεύθυνση ότι με τη νέα αυτή κίνηση, η Άγκυρα παραβιάζει για άλλη μια φορά το Δίκαιο της Θάλασσας και υπονομεύει την ειρήνη, την ασφάλεια και τη σταθερότητα στην περιοχή. Αγνοεί επιδεικτικά τις εκκλήσεις της Διεθνούς Κοινότητας και του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για την αποφυγή παράνομων ενεργειών που οδηγούν σε κλιμάκωση της έντασης και θέτει εμπόδια στη βελτίωση των σχέσεων της Τουρκίας με την ΕΕ τη στιγμή μάλιστα που Τούρκοι αξιωματούχοι δηλώνουν ότι η ένταξη της χώρας τους στην ΕΕ αποτελεί ‘στρατηγική προτεραιότητα’» σημείωσε ο κ. Πέτσας.
Για τον προϋπολογισμό, είπε ότι καταρτίστηκε σε περιβάλλον πρωτοφανούς αβεβαιότητας λόγω κορονοϊού. Εξαιτίας της πρωτοφανούς υγειονομικής κρίσης, είπε, η ύφεση στην Ελλάδα το 2020 αναθεωρείται επί το δυσμενέστερο, στο -10,5%.
Για το 2021, συμπλήρωσε, εκτιμάται δυναμική επιστροφή της ελληνικής οικονομίας σε αναπτυξιακή τροχιά, με σημαντικό ρόλο σε αυτή να διαδραματίζουν οι ευρωπαϊκοί πόροι που διασφάλισε η χώρα στη διαπραγμάτευση του Ιουλίου του 2020 και θα αρχίσουν να εισρέουν το 2021 στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και του React EU.
Ο κ. Πέτσας ανέφερε ακόμη ότι το προσχέδιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης κατατέθηκε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις 18 Νοεμβρίου και ξεκίνησε η σχετική διαβούλευση με την Επιτροπή, ενώ το τελικό Σχέδιο αναμένεται να υποβληθεί στα Ευρωπαϊκά Όργανα κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 και να εγκριθεί στο αμέσως επόμενο τρίμηνο, οπότε και θα υπάρξει η πρώτη εκταμίευση.
Ο Μηχανισμός Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αφορά επενδύσεις, προγράμματα (όπως προγράμματα κατάρτισης ή ενεργειακής αναβάθμισης), καθώς και μεταρρυθμίσεις που υλοποιήθηκαν από τον Φεβρουάριο του 2020 και εντεύθεν, συνεπώς η απορρόφηση των σχετικών πόρων θα ξεκινήσει πριν την επίσημη έγκρισή του.
Αθροιστικά οι πόροι που προβλέπονται το 2021 από όλα τα εργαλεία του μηχανισμού του Next Generation EU, περιλαμβανομένων και των δανείων, αναμένεται να ξεπεράσουν τα 5,5 δισ. ευρώ.
Βάσει του Προϋπολογισμού, το συνολικό ύψος των μέτρων για την αντιμετώπιση των οικονομικών συνεπειών της πανδημίας αναμένεται να αγγίξει τα 31,4 δισ. ευρώ, καθώς άλλα 7,5 δισ. ευρώ παρεμβάσεων υπέρ της κοινωνίας προβλέπονται μέσα στο 2021.
Για την Aegean είπε ότι η «κυβέρνηση προχωρά σε ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, με βάση τον κατά το δυνατόν δίκαιο επιμερισμό των βαρών μεταξύ Κράτους και ιδιωτών μετόχων, δρομολογώντας την στήριξη της εταιρίας Aegean, του μεγαλύτερου αερομεταφορέα της χώρας μας που πλήττεται εξαιτίας των συνεπειών της πανδημίας στην κοινωνική και οικονομική δραστηριότητα και ειδικότερα τις μετακινήσεις και τον τουρισμό.
Το σχέδιο κρατικής στήριξης της αεροπορικής εταιρίας, θέτει ως αναπόσπαστο κομμάτι την κεφαλαιακή ενίσχυση της Aegean με τη συμμετοχή και των μετόχων της. Αξιολογείται ήδη, προκειμένου να εξασφαλιστεί η επίσημη έγκριση από τις αρμόδιες αρχές της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Σημειώνεται ότι η απόφαση της Κυβέρνησης είναι συμβατή με το ευρωπαϊκό πλαίσιο κρατικών ενισχύσεων σε εταιρίες και κλάδους που πλήττονται λόγω της πανδημίας, όπως είναι κατεξοχήν ο κλάδος των αερομεταφορών.
Πρόκειται ουσιαστικά για ένα σχέδιο ενίσχυσης της μεγαλύτερης εγχώριας αεροπορικής εταιρείας, το οποίο προσομοιάζει μεν σε περιπτώσεις κρατικής στήριξης άλλων μεγάλων ευρωπαϊκών αερομεταφορέων με συνεισφορά του Κράτους, αλλά ταυτόχρονα διασφαλίζει τη σημαντική συμμετοχή και ιδιωτικών κεφαλαίων. Παράλληλα, το Ελληνικό Δημόσιο θα λάβει ειδικά δικαιώματα προαίρεσης (τύπου warrants), για αγορά μετοχών της εταιρίας, τα οποία θα δικαιούται να ασκήσει υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις και σε ορισμένο χρονικό διάστημα.
Το συνολικό ύψος της κρατικής στήριξης αναμένεται να διαμορφωθεί στα 120 εκατ. ευρώ, ποσό πολύ χαμηλότερο, συγκριτικά με τη στήριξη, αξίας άνω των 32 δισ. ευρώ, που έχουν λάβει ή έχει δρομολογηθεί να λάβουν, έως σήμερα, αθροιστικά άλλες ευρωπαϊκές εταιρίες του κλάδου των αερομεταφορών. Επιπλέον, προβλέπεται ιδιωτική συμμετοχή κατά το ήμισυ της κρατικής ενίσχυσης, δηλαδή ύψους 60 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα με τα 120 εκατ. ευρώ του Κράτους, η οποία θα προέλθει από τους μετόχους της Aegean.
Υπενθυμίζεται ότι στην πρώτη φάση της πανδημίας, η εταιρία αξιοποίησε τα οριζόντια μέτρα που υιοθέτησε η κυβέρνηση για το σύνολο των κλάδων της οικονομίας και τη στήριξη του κόσμου της εργασίας».
Διαβάστε επίσης:
Αδ. Γεωργιάδης: Δύσκολο να ανοίξει η εστίαση – Μας κυβερνά ο κορονοϊός
Τηλεδιάσκεψη με Μητσοτάκη: Σήμερα η παρουσίαση του σχεδίου της επιτροπής Πισσαρίδη
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Σέρρες: Σε λειτουργία ο πρώτος σταθμός αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου εκτός δικτύου αγωγών
- Bloomberg: Οι ελληνικές τράπεζες είναι έτοιμες να αναζητήσουν συμφωνίες στο εξωτερικό
- ΕΒΕΑ: Οι 3 οδηγοί για την επιβίωση και την ανάπτυξη των οικογενειακών επιχειρήσεων
- Motor Oil: Νέος πρόεδρος, ο Γιάννης Βαρδινογιάννης