ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Πρόκειται για μια μεγάλη ημέρα για τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις στο εσωτερικό της χώρας, καθώς ένα εμβληματικό έργο εισέρχεται στο στάδιο κατασκευής», αναφέρει σε δήλωσή του ο κ. Σταθάκης.
«Είναι το μεγαλύτερο, με διαφορά, υποθαλάσσιο project στην Ευρώπη και από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως. Η δε ταχεία ωρίμανση του έργου αποτελεί επιτυχία του ΑΔΜΗΕ, τον οποίο υπενθυμίζω ότι η προηγούμενη κυβέρνηση σχεδίαζε να ιδιωτικοποιήσει. Τα σχέδια αυτά τα ακυρώσαμε, καθώς κρίναμε ότι το Δημόσιο θα πρέπει να έχει αυξημένο έλεγχο επί των διαχειριστών των δικτύων, ο ρόλος των οποίων είναι ζωτικός τόσο για την επέκταση όσο και για την αναβάθμιση των ενεργειακών συστημάτων».
Σύμφωνα με το υπουργείο, το έργο θα ξεκινήσει πριν το τέλος του έτους και να αναμένεται να ολοκληρωθεί σε λιγότερο από 2 χρόνια.
Σε συνδυασμό με την διασύνδεση της Κρήτης με την Αττική, το έργο καθιστά εφικτή την απεξάρτηση του νησιού από τις μονάδες πετρελαίου, που μέχρι σήμερα εξασφάλιζαν την ενεργειακή επάρκεια, σημειώνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Σύμφωνα με το υπουργείο, η διπλή διασύνδεση διασφαλίζει ότι μπορούν να συνυπάρξουν μικρότερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και ενεργειακή επάρκεια. Ταυτόχρονα περιορίζει αισθητά το κόστος, επιτρέποντας την αποκλιμάκωση των χρεώσεων για Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας στους λογαριασμούς των καταναλωτών όλης της χώρας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Στην κοινοπραξία Ελληνικά Καλώδια – Fulgor η ενεργειακή διασύνδεση Ρίου-Αντιρρίου
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γιώργος Περιστέρης (TΕΡΝΑ): Εάν είχε γίνει η διασύνδεση της Κρήτης πριν 10 χρόνια, η χώρα θα είχε όφελος 5 δισ.
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: ΑΔΜΗΕ: Η ΤΕΡΝΑ ανάδοχος για τους υποσταθμούς της διασύνδεσης Κρήτης-Πελοποννήσου