ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο υπουργός ανέφερε ότι με όπλο την τεχνητή νοημοσύνη, θα αλλάξουν ριζικά οι σχέσεις των πολιτών και των επιχειρήσεων στη διάδραση τους με το Δημόσιο, καθώς μέσω του gov.gr οι πολίτες θα μπορούν να βρίσκουν ότι θέλουν και ότι χρειάζονται. «Βασιζόμενο στην πρώτη υλοποίηση κυβερνητικού ΑΙ, το chatbot του gov.gr θα απαντάει με μια φυσική γλώσσα σε ότι χρειάζεται ο πολίτης για τη σχέση του με το ελληνικό Δημόσιο» ανέφερε.
Ο ψηφιακός βοηθός στον οποίο έχουν προστεθεί περίπου 35 νέες υπηρεσίες και βρίσκεται σε διαδικασία πιλοτικής εφαρμογής, έχει στόχο την άμεση εξυπηρέτηση των πολιτών, 24 ώρες 7 ημέρες την εβδομάδα, καθοδηγώντας τους πολίτες, που είτε πληκτρολογούν, είτε εκφωνούν ζητήματα προς επίλυση που θα «πέφτουν» στο Εθνικό Μητρώο Διαδικασιών, «Μίτος».
Ο υπουργός τόνισε πως παράλληλα αλλάζει και ο τρόπος που διακινούνται υπηρεσίες στους πολίτες, με το επόμενο βήμα να είναι η μετάβαση από τη ψηφιακή διακίνηση εγγράφων στην ψηφιακή διακίνηση δεδομένων.
Μέχρι το τέλος του χρόνου θεωρούμε ότι θα έχουν γίνει κάποια βασικά βήματα σε βασικές λειτουργίες κυρίως μέσω του wallet, καθώς έτσι θα διακινούνται πληροφορίες σε οργανισμούς και επιχειρήσεις ανέφερε ο κ. Παπαστεργίου.
Η κυβερνοασφάλεια
Μέσω της εφαρμογής και με την έγκριση του, ο πολίτης θα μπορεί να κάνει τις δουλειές του χωρίς να χρειάζεται να προσκομίζει κανένα έγγραφο. «Για παράδειγμα, όταν θέλουμε να νοικιάσουμε αυτοκίνητο, θα μπορούμε να το κάνουμε δίνοντας έγκριση μέσω της εφαρμογής για να λάβει η εταιρεία ενοικίασης αυτοκινήτων τα δεδομένα που χρειάζεται. Θα μας έρχεται ένα sms που θα ζητά την έγκρισή μας» σημείωσε ο κ. Παπαστεργίου.
Μάλιστα, ο κ. Παπαστεργίου έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην κυβερνοασφάλεια, ενώ όπως είπε μέσα στις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί στη βουλή νομοσχέδιο για τον καινούργιο ρυθμιστικό οργανισμό κυβερνοασφάλειας.
Ο νέος ρυθμιστικός φορέας για την κυβερνοασφάλεια που θα δημιουργηθεί, θα εποπτεύει τους φορείς του Δημοσίου αλλά και του ιδιωτικού τομέα, ανοίγοντας την ομπρέλα της κυβερνοασφάλειας σε όλες τις εγχώριες υποδομές και συστήματα.
Πέρα από την ενσωμάτωση των πιο πρόσφατων ευρωπαϊκών οδηγιών σχετικά με την προστασία από κυβερνοαπειλές στην εθνική νομοθεσία, ο φορέας ενδέχεται να αποκτήσει και ελεγκτικό μηχανισμό, ο οποίος θα πραγματοποιεί ελέγχους και ενδεχομένως να επιβάλλει πρόστιμα όπου χρειάζεται.
Όσον αφορά το κομμάτι της προώθησης της ευρυζωνικότητας που είναι απαραίτητη σύμφωνα με τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ο κ. Παπαστεργίου αναφέρθηκε στη δράση Smart Readiness, που έχει ήδη ξεκινήσει και αφορά την επιδότηση σε ιδιοκτήτες σπιτιών και σε ενοίκους πολυκατοικιών για να φτιάξουν τις υποδομές καλωδίωσης για συνδέσεις οπτικών ινών καθώς και στο κουπόνι Gigabit voucher, που θα επιδοτεί ευρυζωνικές συνδέσεις και έρχεται να «κουμπώσει» με τη δράση Smart Readiness.
Επίσης για ακόμα μια φορά είπε ότι προχωράει το UFBB για να πάει το δίκτυο οπτικών ινών και σε περιοχές εκτός κέντρου, ενώ υπάρχει και το έργο ΣΥΖΕΥΞΙΣ ΙΙ που από το 2014 έχει έρθει η ώρα του να βρεθεί λύση μετά από χρόνια «καρκινοβασίας».
Διαβάστε επίσης:
Παπαστεργίου: Νέο ραντεβού στην Αστυνομία για τον προσωπικό αριθμό στις ταυτότητες
Δημήτρης Παπαστεργίου: Nέα εφαρμογή στο κινητό, Δεκέμβριο ο προσωπικός αριθμός
Παπαστεργίου: Mε την υλοποίηση του CRM ξεκινά η επόμενη ημέρα του ελληνικού Δημοσίου