ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα guts των Σαράντη και Φέσσα, γιατί είναι έξαλλοι στο ΜΜ με την Απαλαγάκη, η δωρεά του Πατέρα και οι νέες περιπέτειες των Coustas στις Σπέτσες
Τόνισε ωστόσο ότι δεν μπορούμε να διανοηθούμε το ίδιο χρονοδιάγραμμα ναυπήγησης στις νέες φρεγάτες, με αυτό των πυραυλακάτων που κράτησε 20 χρόνια.
Όπως είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε το εξής δίλημμα, εάν θέλουμε τις νέες φρεγάτες γρήγορα: Τις αναθέτουμε εξ ολοκλήρου στα ναυπηγεία της χώρας που θα προτιμηθεί [..] ή εάν επιλέξουμε (ναυπηγεία στην) Ελλάδα, θα κινδυνεύσουμε να περάσουν αρκετά χρόνια και καράβια να μη έχουμε, εκτός από αυτά που θα ναυπηγηθούν στο εξωτερικό. Τι θα έπρεπε να γίνει, και τo τι εύχομαι εγώ; Να τρέξει η διαγωνιστική διαδικασία, τουλάχιστον για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που είναι στην τελική της φάση, έτσι ώστε να αποκτήσει η Ελλάδα ένα ναυπηγείο, ικανό να αναλάβει μια τέτοια μεγάλη δουλειά, και φυσικά να εμπλακεί και η εγχώρια αμυντική βιομηχανία, τόνισε ο κ. Παναγιωτόπουλος.
Παράλληλα, σημείωσε ότι για το πρόγραμμα ναυπήγησης των 4 φρεγατών θα τεθεί ως όρος., όταν φτάσουμε στο τελικό στάδιο διαπραγματεύσεων με τους ξένους οίκους που υπέβαλαν προτάσεις, να υπάρχει σε συγκεκριμένο ποσοστό, συμμετοχή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Όπως διευκρίνισε, η συμμετοχή αυτή δεν αφορά μόνο στη ναυπήγηση μιας φρεγάτας, καθώς – χρηματοδοτικά – είναι σε πολύ μικρό ποσοστό κομμάτι του συνολικού έργου. Το μεγάλο κόστος μιας σύγχρονης φρεγάτας είναι τα οπλικά συστήματα ανθυποβρυχιακού πολέμου, αντιαεροπορικής άμυνας, ηλεκτρονικού πολέμου κλπ, που ανέρχεται στο ένα δισεκατομμύριο ευρώ..
«’Αρα καταλαβαίνετε τι τεράστια περιθώρια υπάρχουν, για εμπλοκή, με μορφή υπεργολαβίας, συνεργιών και συμπαραγωγής, και κάποιων ελληνικών εταιρειών», είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος.
Διαβάστε επίσης:
Παναγιωτόπουλος: Η Τουρκία έχει εξελιχθεί σε παράγοντα περιφερειακής αστάθειας
Όλη η γαλλική πρόταση για τις φρεγάτες – Τον Μάιο οι Αμερικάνοι, το θρίλερ με τα ναυπηγεία